Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2018. március 27. 09:04 - Csakegyember

Jehova Tanúi és a nacionalizmus ... információgyűjtés.

Kedves olvasók,

                        egy kéréssel fordulnék hozzátok, ami a nacionalizmust illeti Jehova Tanúi egyházán bévül.

Ugyanis rendelkezem olyan  anyaggal,  ami ezt a témát taglalja, de még nem szeretném megjelentetni míg meg nem  kérdezem a rendelkezésemre álló forrástól függetlenül mások véleményét is.

Vagyis találkoztatok-e megnyilvánuló nacionalizmussal Jehova Tanúi egyházán bévül...

Ám nem olyan naconalizmusra gondolok, mikor is egy hírnök fejezte ki valamilyen módon ezt más nemzet tagjai irányában/ habár ez sem elvetendő, hiszen menteseknek kellene lenniük ettől a nagykönyv szerint/,  inkább mikor az ilyen hozzáállás  a vezetőktől a vezetők körében nyilvánul meg. Vagyis vének, körzetszolgák, kerületszolgák, fiókbizottsági tagok nyilvánulnak meg így..verbálisan vagy nyilvánvalóan erre utaló cselekedetekben..

Ha lenne ilyen tapasztalatatok megkérnélek benneteket juttassátok el hozzám. Nem muszály nyilvánosan.. Lehet e-mailben is. 

Előre is köszönöm.

csakegyember@gmail.hu

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr2413783028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keresemazutam 2018.03.27. 17:47:28

Én tapasztaltam egy jelenséget amit "gyülekezeti nacionalizmusnak" neveztem el!
Amikór egy városban kettéválik a gyülekezet, a kezdeti egymás után "sírást" hamar felváltja
a másik gyülekezettel való rivalizálás. A saját gyülekezetet mindig valamiért jobbnak érzik sokan. Nem eggyszer hallottam olyan imát amikor kifejezetten azt kérték, hogy pl. "Áld meg kérünk a Győr nyugat gyülekezetet". Csak éppen azt nem kérték, hogy legalább 1-el több keresztelkedő legyen mint a délieknél. A másik megkülönböztetés az uttörők elit kasztja, de ide sorolnám még a jó szellemű, rossz szellemű kategorizálást. klasszikus nacionalizmust én nem igen tapasztaltam.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.27. 19:05:38

@keresemazutam: Igen igazad van...egy városon bévül is nagy a rivalizálás több gyülekezet között....szó szerint sokszor: én Pálé vagyok én Apollosé..
Igen ezek is megkülönböztetések, sőt egyenesen kasztrendszerek, melyekben a feljebbvalók lenézik azokat kik nincsenek a kasztjukban- pl az úttörők...De ezt a kasztrendszert a szervezet hozta létre, hiszen olyan megkülömböztetéseket tesz, melyeknek semmi közze a krisztusi egywséghez és szeretethez.
Pl. az úttörők tankönyve titkos - tilos belelátnia egy hírnöknek !
Hát mi a sz.r van benne, hogy azt egy egyszerű Tanú ne lapozhassa ? Semmi, csak a kiváltságok éreztetése lefelé egyarán mimnt felfelé, a bűntudat előmozdítása azoknál kik eben nem láthatnak bele,hogy ők erren nem méltóak. s kik lapozhatják azokban a felsőbbrendűség hangsúlyozása. Vagyis egy kasztrendszert hoztak létre szó szerint ...az indiai minta elevenedik fel számomra..az érinthetetlenekkel legalján...
Ám most a klasszikus nacionalizmus érdekel...De jók a példáid...hiszen a megkülönböztetés mindezeknél megfigyelhető ami egyöntetűen Krisztustalan .

2018.04.02. 08:27:47

Esztergomban történt az ezredforduló körül, hogy a programokra jártak romák, és a Tanúk táskáikból, kabátaikból eltűnt ez-az. A vének azt a döntést hozták, hogy addig egy roma származású sem látogathatja az összejöveteleket, amíg nincs megkeresztelve. Volt gond ebből nem kicsi. Ha jól emlékszem az lett belőle, hogy a központ leváltotta az elnöklőt, és kinevezett helyére egy roma vént.

keresemazutam 2018.08.20. 20:05:57

Helló! Az email címedre nem tudok írni! küldenél egy üzenetet az aktuális címedről?

Köszi!

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2019.03.13. 09:46:15

@keresemazutam: Szia, régóta nem jártam erre, nincs aktuális címem amit itt használnék, az öreget ..hát nem is emlékszem rá.... :)
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása