Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2015. július 29. 13:40 - Csakegyember

Isten malma lassan, de biztosan őröl ! - Valóban ? Mikor ? Miként ?

images_4.jpgElőször is elnézést kérek minden érintettől, így természetesen elsősorban a Teremtő Istentől, mivel az amit most megfogalmazok - az a részemről ezt kétségbe vonja . Vagyis azt,  hogy Isten malma lassan, de biztosan őröl !

Ez természetesen a saját szubjektív véleményem, ami az utóbbi idők-évek tapasztalataira épül, s a jelenlegi pszichikai állapotomból ered.

Nemrégen  történt, hogy beszélgettem rég nem látott ismerőseimmel,  s  szinte a semmiből merült fel ez a téma. Meg kell hogy jegyezzem, egyikük sem volt olyan térdkoptató hívő - mindenki hitt a sajátjában, itt ot templom meg miegymás. S ők állították, hogy ez így van, hogy előbb utóbb mindenki elnyeri méltó jutalmát . S én erre  azt válaszoltam - nem, nem hiszek ebben, mivel nem látom !

Sajnos nem látom, hogy Isten malma nemhogy lassan, de egyáltalán őrölne !

Igaz hozzáfűztem, lehet én vagyok türelmetlen....S ők  egyöntetűen ennek igazat is adtak, minden bizonnyal türelmetlen vagyok...mert ők ezt tapasztalták s tapasztalják..........Elismertem, türelmetlen vagyok....

Azóta volt még egy beszélgetésem, hol szintén képviseltem ezt a nézetemet, de ott sem jártam sikerrel...mindenki azt bizonygatta,- de igenis, csak ki kell várni.........de én nem látom.....

S ekkor jutott eszembe  Aszáf, a zsoltáríró.

Hadd idézzem szavait:

"Ászáf zsoltára. Milyen jó az Isten Izráelhez, a tiszta szívűekhez! 
De az én lábam majdnem megcsúszott, kis híján elestem jártomban. 
Mert felindultam a kérkedők miatt, látva a bűnösök jólétét. 
Mert halálukig sincsenek kínjaik, és kövér a testük. 
Nincs részük az emberek gyötrelmében, nem érik őket csapások, mint más embereket. 
Ezért a kevélység nyakláncát hordják, és az erőszak köpenyébe burkolóznak. 
Jómódjukban kérkedve néznek szét, szívükben öntelt gondolatok járnak. 
Gúnyolódnak, gonoszul beszélnek, elnyomással fenyegetőznek dölyfösen. 
Az ég ellen is feltátják szájukat, nyelvükkel megszólják a földet. 
Ezért fordul feléjük a nép, és mohón isszák szavaikat, mint a vizet. 
Ezt mondják: Honnan tudná ezt az Isten? Lehet-e tudomása erről a Felségesnek? 
Íme, ilyenek a bűnösök! Háborítatlanul gyarapítják vagyonukat szüntelen. 
De én hiába tartottam tisztán a szívemet, hiába mostam kezemet ártatlanságomban, 
mert csapások értek mindennap, fenyítések minden reggel. 
Már arra gondoltam, hogy én is úgy beszélek, mint ők, de akkor megtagadtam volna fiaid nemzetségét. 
Elgondolkoztam rajta, meg akartam érteni, de túl nehéznek tűnt nekem."

Nos Aszáf is abban a cipőben járt mint én, de ő észhez kapott s rádöbbent a lényegre, ahogy azt a 17. verstől olvashatjuk:

"Végül elmentem Isten szent helyére, és megértettem, hogy milyen végük lesz. 
Bizony, sikamlós talajra állítottad, és pusztulásba döntöd őket! 
Hogy fognak elpusztulni egy pillanat alatt! Végük lesz, semmivé lesznek rémületükben. 
Mint ébredés után az álomkép, úgy tűnik el képük, ha fölserkensz, Uram! 
Ha keseregne a szívem, és sajogna a bensőm, 
akkor olyan ostoba és tudatlan volnék veled szemben, mint az állat. 
De én mindig veled leszek, mert te fogod jobb kezemet. 
Tanácsoddal vezetsz engem, és végül dicsőségedbe fogadsz. 
Nincs senkim rajtad kívül a mennyben, a földön sem gyönyörködöm másban. 
Ha elenyészik is testem és szívem, szívemnek kősziklája és örökségem te maradsz, Istenem, örökké! "
Bizony, elpusztulnak azok, akik eltávolodnak tőled. Kiirtod mindazokat, akik elhagynak téged! 
De nekem olyan jó Isten közelsége! Uramat, az URat tartom oltalmamnak. Hirdetem minden tettedet. 

De én még most sem !

Ugyanis nem látom....

Nem vagyok se bosszúálló, se nem irigykedem a gonoszokra, de azért igazságszolgáltatást szeretnék !

Szeretném látni  hogy  Isten igazságot szolgáltat valamiként az én esetemben is.

Igazságot szolgáltal.azokkal szemben, kik rútul jártak el velem szemben ........

Szeretném látni, hogy lassan de biztosan őröl a malma.images_6.jpg

De elnézést kérek, én ezt nem látom !

S hogy talán türelmetlen vagyok ? Valószinű.

Megingott a hitem ? Lehetséges.

De miért ?

 

Mivel nem látom, nem hallom a malomkövek lassú, de biztos őrlését.

Hol akkor a hiba ?

Valószinű bennem, mivel nincs  ebbe vetett hitem !

Pál apostol a Zsidóknak írt levelében a 11.- dik részben írja: A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés. 

Hát igen..................akkor nincs hitem...

De így is minden marad a régiben, ha van hitem,... ha nincs.....

Ahogy  Malakiásnál is olvashatjuk:.......  "hiszen a gonosztevők gyarapodnak, kísértik az Istent, mégis megmenekülnek"..................................

Igaz a történet Malakiásnál így  folytatódik:............. "Akkor ismét látni fogjátok, hogy különbség van az igaz és a bűnös között, az Istent tisztelők és az őt nem tisztelők között. Eljön az a nap, amely olyan lesz, mint az izzó kemence. Olyan lesz minden kevély és minden gonosztevő, mint a polyva, és elégeti őket az az eljövendő nap - mondja a Seregek Ura -, nem marad sem gyökerük, sem águk. De fölragyog majd az igazság napja számotokra, akik nevemet félitek, és sugarai gyógyulást hoznak. Úgy ugrándoztok majd, mint a hizlalóból kiszabadult borjak"....

Hát ha mindenki ezt mondja, akkor tényleg nálam a hiba !

Tényleg a türelmemmel és a hitemmel lehet probléma !

De én csak igazságtételt  szeretnék semmi mást  !

Ugyanis nem látom, nem hallom a malomkövek őrlését !

Így a kérdésem ugyanaz mint az elején : Valóban ? Mikor ? Miként ?

 

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr707662066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karecsi 2015.08.03. 10:43:52

Szia, úgy látszik nagyon hasonló cipőben járunk, mert én is hasonlóan érzek.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.03. 20:42:57

@karecsi: Szervusz. Téged is üdvözöllek, és sajnálom, hogy hasonló cipőben jársz....mivel tudom-tudjuk mi mindent jelent- jelenthet ez, kiváltképpen ha valakit megfosztottak jogaitól,- biliai - teokratikus - emberi téren egyaránt .A másik oldalon az ember így nem érzi magát egyedül, tudja vannak sorstársai nem is kevesen...Ahogy "Marci kérdez" írta : ő is írthatta volna mindezt...igen a többségünk - nem állítom hogy mindnyájan - de a többségünk talán leírhatná mindenzt ! S én is ezért írok - hogy megkönnyebbüljek - ugyanakkor, hogy mások hasznot merítsenek írásaimból, hogy lássák - sorsukban nincsenek egyedül - sőt..!
S a cikkhez,.... valóban úgy tapasztalom miként azt megfogalmaztam.
Sajnos !
S hogy őszinte legyek - egyre inkább pesszimistább vagyok a témával kapcsolatban !
Úgyhogy talán nem lesz más , mint elfogadni a helyzetet, s teljes mértékben továbblépni.
Igen, ha ez olyan könnyű lenne !............

karecsi 2015.08.03. 22:59:35

@Csakegyember: Az a helyzet, hogy a legtöbben be se merik ismerni, és csak erőltetik tovább a dolgot, hogy nehogy elvesszenek.

csaposnak 2015.08.20. 13:35:16

"Szeretném látni hogy Isten igazságot szolgáltat.... " erre a vágyra találták ki a keresztények (?) a mikuláskori virgácsot, a jók csokit a rosszak azonnal, láthatóan büntit kapnak. :)
Egyébként meg a mondás nem Istentől és nem Jézustól ered, csak látták az emberek, hogy akik kárt okoztak nekik, őket is érte valami baj és így "kárörvendhettek".
Az ítélet nem folyamatosan zajlik, "... az Isten rendelt egy napot... "
Talán arra kellene mindnyájunknak figyelni, mi Isten jóságának megnyilvánulásai.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.20. 17:50:44

Nem bosszút szeretnék, nem kárörvendeni, s nem is itélkezni...csak igazságot..., s ez nem csak az én esetemben van így . Igazad van, hogy mire kellene figyelnünk...
De hidd el, van mikor ez nem megy.....vagy csak homályosan látod...
S voltak a Bibliában is jegyzett személyek, kiknek ez szintén egy időben nem ment....
Írtam, ez egy szubjektív vélemény, jelenelegi s a közelmúltba nyúló tapasztalatok eredményeként létrejött gondolatmenet....
Mindenhez idő kell. sok idő.....de nem biztos, hogy az is segít...
Én még mindig ott tartok, mint az írottakban felfedtem....

csaposnak 2015.08.23. 12:27:03

@Csakegyember: egyetértek, és persze magamnak is mondom, hogy inkább Isten csodáira kell figyelni, mert az lenyűgöző és örömmel tölt el.
Az igazságszolgáltatásról az a véleményem, ha várunk rá, csalódunk és így elveszi az örömünket. Szerintem sokunkkal az ami történt nem az igazságszolgáltatás része, csak tökéletlen emberek tökéletlen döntése, persze ettől még fáj és kárt okoz.
Szerintem nem lesz igazságszolgáltatás, arra van "az a bizonyos nap", persze jó lenne látni, ahogy a fejére olvassák az "überokosoknak" a vétkeit, de még nagyobb öröm lenne látni, az "áldozat" örömkönnyeit, amikor igazolást és irgalmat nyer Istentől.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.09.03. 20:29:05

Szia!
Szerintem se érdemes és nem is kell foglalkozni azzal, hogy Isten igazságot szolgáltasson az életünkben, mert még kárörvendőknek bizonyulnánk. Ahogy visszatekintettem én is az elmúlt húsz év sérelmeire, arra gondoltam akkor én így döntöttem a saját képességeim szerint a legjobbat hoztam ki magamból, és gondolom az ellenem vétkező is. Azóta beláttam mennyit formáltak rajtam azok a döntések, és talán az illető is az akkori énje legjobbját adta. Ha most is hosszú évek elmúltával is ugyanúgy döntene, az az ő szellemi állapotát tükrözi, amiért majd ő fog felelni vagy egyszerűen minősíti, mint embert. Sokszor úgy érzem kellettek a pofonok, különben nem lettem volna az, aki most vagyok. És kelleni is fognak még mindig, hogy változni tudjak.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.09.03. 21:33:58

@nicku: Szervusz, először is üdvözöllek. Valóban lehetséges hogy az embernek a pofonok hiányoztak, hogy észbe kapjon...legalább is nálam, ..sokan osztják ezt a véleményt...Ameddig az ember a saját bőrén nem tapasztalja, azt hiszi vele ez nem történhet meg...vagy nem is igaz..vagy képtelen beleélni magát egy másik személy helyzetébe, kivel ugyanazok a dolgok történtek meg, csak azután képest mindezt felfogni s megérteni, mikor a saját
bőrén érzi ugyanazt...
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása