Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2016. február 06. 09:29 - Csakegyember

Egy közös ex.Tanú blog, lehetséges, vagy utópia..? Folytatás..........

 

kerdojel_kozos_blog.jpg

Kedves sorstársaim,

                              Hát az utóbbi napok, sőt hetek mindennek mondhatóak csak éppen unalmasnak nem. Ezen időszak alatt sokminden történt, a blogokon, e-mailekben, s a valós életben is, de valahogy mindez a témánkhoz köthető – egy közös bloghoz.

Tudjátok mi minden történt, ezért nem is térek ki arra, hogy ezeket taglaljam vagy elemezzem, maradok a témánál.

A lényeg sokminden voltam a napokban... /igaz nemcsak én/....:)

Volt olyan is, ki személyes ambícióim megvalósítását vélte felfedezni a téma általam való támogatásában...igen ilyen is volt.......

Így mindjárt az elején leszögezném, nem szorulok rá, és sosem szorultam rá, hogy valamiféle személyes érvényesülésemnek ily módon szerezzek  érvényt ...sosem voltam populista, sosem használtam ki másokat céljaim elérésére, egy közösségben sosem a saját érvényesülésemet, vagy éppen annak a lehetőségét láttam, sosem...

Érdekes az is miként alakultak a rólam alkotott vélemények...de csak szépen sorjában....

Kinek az ötlete volt egy közös blog ?

Hát az utolsó kommentek már szinte mind azt sugallták, hogy csakegyember....hogy majd ő, ez az ő felelőssége, hogy ő jött ezzel az ötlettel, majd ő mondja meg....

Hát kedves mindenki, ennyire rosszul emlékezünk.....

Én még egy éve sem vezetem a blogomat....igaz előtte már egy éve jelen voltam kommentjeimmel...

Több blog, vagy inkább így, a túlnyomó többségük több éve üzemel......

Nem én voltam az ki a közös blog lehetőségét kitalálta, hanem már régebben megtették ezek a sorstársak...

Nézzétek meg a folyamatot...írtam egy posztot: Szükséges-e ennyi ex Tanú blog címmel.....

S ebben még semilyen terv sem  volt a közös blog irányába....de szó szót követett, s láttam hogy a téma igenis aktuális / voltak bizonyos háttérinformációim is- mindjárt írok róluk/, ezért megírtam a másik posztot : Egy közös ex.Tanú blog, lehetséges, vagy utópia..? címmel...

S miért fontosak az előbb említett háttérinformációk ?

Mivel ezekből tudomást szereztem, hogy több sorstársam régebben már igyekezett,vagy legalábbis  felvetette a közös blog lehetőségét, vagy egy közös információkat tartalmazó oldal létrehozását....

Vagyis nem én ötlöttem ki a közös blog lehetőségét, csak folytattam azt, amit mások régebben elkezdtek, vagy próbáltak megvalósítani.....

Sosem akartam – mégha már rám is tapasztották ezt a bélyeget - tehát sosem akartam, hogy rám mutogasson bárki is, hogy ez az én ötletem, sosem utaltam rá, vagy sugalltam ezt ..mindig közös célként tüntettem fel....egy közösség céljaként, amit egy  közösség létrehoz vagy éppen nem...

Ezért elutasítom a rám való mutogatást mindennemű tekintetben – Azt nem hogy  a napopkban  minden-e körül forgó vita meg miegymás miattam alakult ki, azt nem utasítom el, hiszen ha nem feszegetem, ha nem írok posztot, nincs “buli“...ezért vállalom a felelősséget, de a többiért nem !

Így bárminemű mutogatás rám mint az az ötlet tulajdonosára, elutasítok.

Bárminemű mutogatást az esetleges kudarcra melynek a terhét nekem kellene majd hordoznom..elutasítok

Bárminemű mutogatást az esetleges sikerre melynek dicsfényét nekem kellene hordoznom elutasítok..

Bárminemű mutogatást mint az egyedüli felelelős személyre azon útmutatás tekintetében hogy  hogyan, miként, s merre tovább, elutasítok...

Elutasítok mindennemű mutogatást...

Mivel eddig talán nem mindenki értette meg a lényeget....

Lehet önhibánkon  kívül nem tudjuk, hogy miként kell ennek működnie, mivel sajnos sosem voltunk tagjai egy valódi közösségnek...

Igaz lehet ez sem valódi közösség, csak annak akarnánk látni, vagy láttatni...

Tudom mi az egy közösségért közösségben munkálkodni..

S nem, nem csak a Tanuknál eltöltött évtizedekre gondolok nem....

Nagyon egyszerűen Dumas fejezte ki regényében: „..egy mindenkiért, mindenki egyért !“

De miért vetettem még fel a témát azonkívül, hogy szó szerint magát adta ?

Sokat böngésztem sorstársaink blogjain.....

S hol olvastam, hol láttam...hogy bizonyos tekintetben magukra maradtak, talán néha el is keseredtek, vagy abba akarták hagyni a blogolást, hogy kiszorultak a látogatottság -olvasottság peremére, olyan emberek kik régebben sok hasznos munkát végeztek, sok hasznos cikket írtak.....s ott porosodott a polcukon az a több éves gyűjtemény, amiért  igen kár lenne....

Ezért mikor jöttek a gondolatok a bloggal kapcsolatban, az az öteletem támadt, gondoltam „zseniális“, hogy egy új blog lehetőséget adna ezeknek a személyeknek, hogy újból egy közösség  hasznos tagjainak érezhessék magukat, hiszen munkájuk ezáltal újból napfényre kerülne..ugyanakkor a közös blog is hasznot merítene kiválló írásaikból, melyet az olvasó talán már különben  nemigen találna meg......

De sajnos pont ez a célom vallott leginkább kudarcot...

Ezen személyek egy része- talán pont azok kikre gondoltam - elutasította az együttműködést, amit igazán sajnálok....

És olyanok is, kik valamikor felvetették a közös blog vagy oldal létrehozását, és panaszkodtak emiatt, hogy annakidején képtelenek voltak megegyezni, létrehozni azt.... vagy hogy az ex Tanúk  képtelenek igazi közösségként működni.... nos ezek a személyek is kitolattak a közös projektből....

Hogy miért ? 

Ez az ő személyes döntésük, s még véletlenül sem kritizálom, csak leírom a puszta tényeket, hogy megértsetek.

Mert vannak dolgok, melyeket én sem vagyok képes felfogni, de inkább ezen a fonalon nem megyek tovább..

S mindezek után jött a szavazás, amit Gabinak külön köszönök szépen, hogy megoldott és elszenvedett...

A szavazás valami fantaszikus volt, legalábbis az első órákban, az egy élmény volt....

De most hogyan, miként tovább.......

A szavazók kinyilvánították véleményüket, így ha valaki másként lépne mint ők azt megszavazták, az igen helytelen lenne...mitha bolondnak néznénk őket, mintha úgyis előre eldöntöttük volna az egészet....Egy fölösleges színjáték, reklám saját önző célra... Ez veszélyeztetne minden jövőbeni szavazást, s kompromittálná a blogtulajt is hol a szavazás folyt....

De a lényeg az olvasóközönség  - s ők döntöttek !!

Ha tetszik, ha nem, Ők  döntöttek !!

De most hogyan, miként tovább.......?

Én nem lépek semmit sem, mindaddig, míg nem marad abba a csakegyemberezés...

Én nem lépek semmit sem mindaddig, míg csakegyember, s nem egy közösség lesz mindez mögött, vagyis míg nem egy  közösség fog munkálkodni az adott  cél érdekében...vagyis Mi...

A cél az, hogy a blogot mindenki magáénak tudja tekinteni,...

Hogy mindenki hozzá tudjon tenni valamit...

Mégha  szinte csékélységről is van szó, de érezze, ő is hozzájárult...

S ezt mindnyájunknak akarnia kell, s mindnyájunknak szerepet is kell vállania kisebb vagy nagyobb mértékben ...

Nem állhatunk karba tett kézzel figyelve az eseményeket, s majd mikor az egész sikertelenül végződik, nagy bölcsen odavágni, hát én előre megmondtam.....

Ez nem egy kiscserkész találkozó, hogy duzzogjunk, meg nehezteljünk, meg próbáljuk saját érdekeinket, véleményünket  érvényesíteni.... Azt kell mondanom, sajnos hogy nem !

 

Vagyis vagy Mi leszünk ott együtt, vagy egyikünk sem ...........

 

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr378364346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2016.02.07. 03:29:03

Azt hiszem én vagyok az egyik, aki ötletgazdának kezdett titulálni téged. Nem akarok mentegetőzni, mert ez valóban nem a legjobb megoldás volt a részemről, de leírom mi volt vele a szándékom.

Kezdetektől fogva azt pártolom, hogy legyen sok és sokféle internetes felület, ahol a véleményünk megjelenik. Nagyon örülök annak, ha ez a sok és sokféle megjelenés egyben sokszínű is és nem egy "igazság utáni igazságot" hirdet. Ennek az okait itt nem részletezem, mert olvashatatlanul hosszú lennék. Erre való tekintettel, minden olyannak örülök, ami új. Akkor is, ha nem értek vele egyet vagy nem egészen olyan, amivel szimpatizálni tudok.

A blogodon felvetett közös blogról többször leírtam, hogy örömmel üdvözlöm. Értem, hogy a régi bejegyzések "feltámasztása" az elsődleges cél, de (mint írtam) szívesen olvasnék jelenre reagáló véleményposztokat is. Nyilván szívesen benne is lennék. Azt viszont tudom, hogy a személyem jó pár embernek problémás és mást gondolok sok mindenről, ami nekik fontos és viszont. Számukra a szervezetben lévőkhöz szólni egy hitből eredő misszió és mint ilyen, ebben nem tudnak elfogadni. Az amúgy jó ötletet nem akarom a személyem miatt zátonyra futtatni, ezért léptem egy lépést hátrébb.

A hátrébb lépésem nem azt jelenti, hogy nem vennék benne részt, de nem én akarok a saját személyemről dönteni. Ahogyan a közös blog dolgaiba sem akarok addig beleszólni, amíg nem vagyok belső ember. Ezért mutogattam rád, mint "ötletgazdára", hogy majd döntesz, de az igazi szándékom ezzel az, hogy NE ÉN döntsek magamról. Ezért írtam le, hogy a kimaradásom nem tesz ellendrukkerré és ellenszenvet sem fogok érezni a kezdeményezés megvalósítása felé.

Úgyhogy bocsánat, nem titulállak többé ötletgazdának, de mivel szeretném, ha a terv megvalósulna, örülnék, ha a lehető legtöbb ember benne lenne. Ha ennek esetleg akadálya a személyem, minden sértődés nélkül képes vagyok hátrébb lépni egyet. Ha nem vagyok akadály, akkor viszont örömmel vagyok benne.

Amikor azt írtam, hogy felőlem JJ blogja is lehet az új hely, azzal is egy ilyesféle együttműködő lelkületet igyekeztem kimutatni. Nem akarom, hogy JJ úgy érezze valaki kigolyózza őt vagy a blogját és ebben nekem szerepem van. Ő szerintem úgy érzi komoly munkája van a blogjában (ez egyébként igaz) és emiatt a legmegfelelőbb helynek gondolja közös felületnek.

Úgyhogy én nem táncolok ki semmiből, pártolom az ötletet, csak azt gondolom, hogy nem az én személyem ebben az egészben a mágnes.

És most lépek egyet előre is, írok a jövőről.

Azt írtad, hogy nem voltunk még igazi közösség tagjai. Én egyébként voltam és vagyok is, de ha a siker okait vizsgálom mindig arra jutok, hogy nincs recept. Minden közösségnek kialakul a maga útja, szokásai, nem jó másokat másolni. Ezt a jövőre nézve írom.

A kételkedő és volt Tanúk között amikor kudarcot vallott az együttműködés, annak az egyszerű oka a másik tiszteletének a hiánya volt. Olyankor mindig akadt egy-két ember, aki elvárta a maga kis vélt igazságai elfogadását, vagy akadt olyan, aki vezető akart lenni vagy olyan, aki nem volt képes viselkedni és a csoport mindig a leghülyébbhez alkalmazkodott (mindig őt sajnálták meg, őt védték, soha nem tőle a csoportot). Szép lassan ezért a normális emberek messzire elmenekültek és az idióták meg nem tudták egymást elviselni. Igaz, ezeket nem netes közösségekre írom, hanem szemtől-szembenire. Nem egy olyan exes csoport van, ami a mai napig létezik és pont azért, mert nem fogadnak be újakat (vagy csak nagyon óvatosan, lassan).
Ezeket a közös blogra nézve is hasznosíthatónak érzem.

Szerintem két dolgot kellene tisztázni, hogy az ötlet működhessen, de ez a két dolog összekapcsolódik.

Az egyik, hogy kik azok, akik aktívan benne vannak a megvalósításban?

A másik, hogy arról a bizonyos alapító nyilatkozatról beszéljenek egymással azok, akik benne vannak. Ez kulcskérdés, mert úgy érzem, hogy nem mindannyiunk célja ugyanaz. Például nekem nincs missziós célom, nem akarok semmilyen vallásos ideológiát hirdetni. Engem több minden mellett az motivál, hogy segítsek információkat elérni és ösztönözzem az elsődleges források felkutatását. Ezért írom, hogy a személyekről való döntés és az alapító nyilatkozat összefügg.

Ha megvan az, hogy kik az aktív megvalósítók, akkor már sínen van az egész. Magamról nem szeretnék én dönteni, csak ennek szólt a távolodásom. Amúgy az ötletnek jobban örülök, mint amikor először szóba jött a bejegyzésedben.

Röviden: kell valaki, aki meghatározza kik vannak benne. Gondolom nálad mindenkinek a nyilatkozata megvan - ezért nálad a labda.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.07. 10:45:05

@l.gabi: Szervusz, köszönöm véleményedet....
Nem, nem azért írtam a posztot elég impulzívan, hogy bárkinek is itt vallomást kelljen tennie a mit miért -re...
Nem ez volt a célom..nem is a vádaskodás...nem is a viszakozás....
Úgyhogy megkérek mindenkit ne az okokat írja ide, hogy mit miért tett vagy tesz, azt már megtettük többen is az előző poszton...
Mindenzt azért írtam hogy rádöbbenjünk, most már nem "csacsogásról van szó"...
Te sem szorulsz magyarázkodásra Gabi...senki sem szorul magyarázkodásra....nekem biztosan nem....nem vagyok az a személy kinek ehhez bárminemű joga lenne....
Csak azt akartam leírni most már a szavazás lezártával, mindenki, de mindenki írja meg -talán újból/mivel sok minden történt a vélemények leírása óta az előző posztokon/ - a véleményét, hogy képes-e egy közös célért, egy közösségért, igazi közösségként együttműködni..elfogadva társát olyannak amilyen, lemondani saját önös érdekeiről....
Elfogadva a szavazók akaratát...
Aki nem írja meg véleményét nyilvánosan vagy e-mailban, de ezt már előtte megtette , annak ezt az előző véleményét veszem figyelembe......
Aki meg eddig sem írta meg a véleményét, s most sem fogja azt valamilyen formában kinyilvánítani, azt úgy veszem mintha nemet mondana..
Köszönöm...

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.02.07. 10:54:14

Már a legelején megírtam, hogy nekem tetszik a közös blog gondolata. Semmi jónak nem akarok lenni az elrontója, szóval, benne vagyok. Az, hogy végül is jó lesz-e vagy nem, majd kiderül, ki kell próbálni. Akár úgy is, hogy az én blogomon megjelent írások nem is lesznek rajta. A lényeg az összefogásban van.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.07. 10:58:30

@nicku: Köszönjük véleményed..
De egy kérdést fel kell tennem- tudnál-e, vagy szeretnél-e a szerkesztésbe vagy a blog munkájában valamiféleképpen részt venni ?

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.02.07. 11:01:10

@Csakegyember: Valamiképpen tudnék. Rám számíthattok.

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2016.02.07. 18:37:21

Minden előző véleményemet félretéve 'Sefa' reagálásával kapcsolatban, szívesen vennék részt az új bloggal kapcsolatos teendőkben. Eddig sem az volt a problémám, hogy nem tartom jónak a kezdeményezést. A blog célja a fontos. :)

a századik juh 2016.02.07. 19:47:30

@Egonymus+: Tehát akkor van különbség rugalmasság és opportunizmus között? :-)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.07. 20:35:45

@Egonymus+: Erre mondják Magyarországon, hogy király vagy :::))))
Én szívem szerint más férfira utaló dolgot írnék, de attól szerintem sokan berosálnának :::)))))))))
Úgyhogy marad az előbbi !!!
Köszönjük.....

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.07. 20:36:37

@a századik juh: Ingyom bingyom kis juhocska, Te hol állsz ??? :::::::::)))))))))

a századik juh 2016.02.07. 20:54:50

@Csakegyember: ingoványos talajon, farkasok járta vidéken.

a századik juh 2016.02.07. 20:58:07

@Csakegyember: De ha ez számít, vállalom, hogy a közös blogon is bárkibe belekötök.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.07. 21:12:53

@a századik juh: Ez már kimondottan jó és optimizmusra utaló jel, de kicsit többet ???? :)

a századik juh 2016.02.07. 21:23:51

@Csakegyember:

"kicsit többet ????"

Kit kell megverni?
Nézegettem Sefát a képeken...a többi ember olyan kicsi?

:-)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.07. 21:25:21

@a századik juh: Na ez az....ez fog kelleni:)))))

Na és , én élőben láttam ::::::::)))))))))))))

a századik juh 2016.02.08. 15:27:12

@Csakegyember:

szervusz "Nickaméleon"

emlékszel még erre?:
"@a századik juh: @Csakegyember: Versenyt hirdetek, mindketten irjatok harom harom exJT cikket, ervelesekkel, forrasokkal es a nyertes cikkironak 300 eurot utalok. Nem viccelek, komolyan mondom. Termeszetesen mind a hat cikk megjelenhet nalunk. Akar szavazassal is kombinalhato a verseny :D"

Részemről beküldtem az elsőt. :-)

A közös blogra mikor lehet már írni?

Lájkgomb lesz?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.21. 10:32:39

Ez a bejegyzés- poszt teljes mértékben elveszítette aktualitását, tényszerűségét s fogalmazásának - írásának a szükségességét.
Ezért nagyon rövid idéon belül törlöm :)

a századik juh 2016.02.21. 11:47:58

Miként a szervezetben!

1984 orwell

ezt nevezik történelemhamisításnak.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.21. 12:02:46

@a századik juh: Az az igazság, megint vasárnap van....:) tudhatnád vasárnap /ám lehet nemcsak ezen a napon :)/
De most biztosan nincsenek a mentális képességeim a csúcspontjukon .
Ha akkor kérhetek egy telefonos segítséget :)

a századik juh 2016.02.22. 10:15:43

@Csakegyember: Hogy oldottad meg a vasárnapokat tanúként?

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2016.02.23. 07:54:36

@Csakegyember:

Írod: >>" S hol olvastam, hol láttam...hogy bizonyos tekintetben magukra maradtak, talán néha el is keseredtek, vagy abba akarták hagyni a blogolást,

hogy kiszorultak a látogatottság -olvasottság peremére, olyan emberek kik régebben sok hasznos munkát végeztek, sok hasznos cikket írtak.....s ott porosodott a polcukon az a több éves gyűjtemény, amiért igen kár lenne.... "<<

és: >>" S hol olvastam, hol láttam...hogy bizonyos tekintetben magukra maradtak, talán néha el is keseredtek, vagy abba akarták hagyni a blogolást, hogy kiszorultak a látogatottság -olvasottság peremére, olyan emberek kik régebben sok hasznos munkát végeztek, sok hasznos cikket írtak.....s ott porosodott a polcukon az a több éves gyűjtemény, amiért igen kár lenne...."<<

Nem tudom, hogy ebben a "körben" én benne vagyok-e,
de én ezt tapasztaltam: Nagy forulópont volt ,amikor megértettem-beláttam: blogolni lehet egyedül is,-bár a mai blogrendszerek szinte web-fórumokként működnek,bár a kettő nem ugyanaz. Így engem már jó ideje nem foglalkoztat erősen, hogy ötezren, vagy öten látogatta meg jelentéktelen net-naplómat.

Viszont egy csoport felé végzett sikeres szolgálat nem maradhat elszigetelt jelenség, ha mégis megmaradt a marginális maradt, akkor egy kísérletről van szó,amelyet nem igazolt az idő.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.02.24. 09:41:18

@Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Szervusz, elnézést, hogy csak most válaszolok, nagyon sok volt most...s csak itt vettem észre a kommentet...
Amit írtam általánosságban írtam, s igen lehet Téged is láttalak, a Te munkádat, írásaidat...
De ismétlem általános volt :)
Lehet igazad van.....sőt nincs egységes út....lehet nagyon nagyot tévedek... mindenkinek önmagának kell megtalálnia az utat...De nem az vezérel-t, hogy én valamiféle utat mutassak, vagy csak az egyedüli lehetőséget, nem.. egyszerűen csak gondolkodtam...s próbálgatok....Igaz, kik már évek óta kint vagytok , ezen már keresztülmentetek...s talán ez az én hibám, hogy míg a "saját börömön nem tapasztalom"...
ugyanakkor a segítőkészség is ott van a háttérben, de lehet az amit én segítségnek gondolok, az teljesen más :)... " minden relatív"...
Régen jártam nálad, de ha egy kicsit alábbhagynak a hullámok megyek kutatni :)
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása