Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2015. november 03. 19:41 - Csakegyember

Példabeszédek 4:18

biblia.jpg

 

Hát megint egy  bibliai szöveget teszek a bírálatom tárgyává, helyesebben  nem a szöveget, de annak értelmezését Jehova Tanui szemszögéből...

S ez nem más mint a Példabeszédek 4:18

Igen, sokan már bizonyára mosolyognak, hiszen mindenki aki valamilyen módon kapcsolatban állt a Tanúkkal,  ezt a verset  s annak mindenre kiterjedő s mindenre választ adó /szervezettel s annak eljárásaival kapcsolatos/,  magyarázatát kívülről fújja.

Hát akkor mit is lehet még erről a versről írni, mit is lehet vele kezdeni ?

Hiszen már az „idekint“ lévők közül is sokan elemezték-véleményezték  ezt a verset s annak alkalamzását.

Hát csak a saját szemszögemből teszem ezt, mint minden más témával kapcsolatban is teszem...

De még mielőtt a tárgyra térnék, leszögezem , nem az adott bibliaverssel van problémám, csak annak értelmezésével..

Hát akkor nézzük is részletesen az adott verset : „Az igazak ösvénye pedig olyan, mint a hajnal világossága, mely minél tovább halad, annál világosabb lesz, a teljes délig.“

Mindjárt az elején megjegyzem, én ezen bibliavers értelmezésében hittem,  logikus volt számora,  s egy ideig logikusan is figyelemmel lehetett kisérni a szervezettel kapcsolatos „beteljesülését“, de csak egy ideig.....

A kilencvenes évek elején történt, hogy  lehetőségem volt más vallásbeliekkel, vagyis más felekezethez tartózókkal leülnöm egy asztalhoz „ beszélgetés“ gyanánt.

De lényegében itt nem beszélgetésről volt szó,  csupán erőfitogtatásról....

Ketten voltunk Tanuk és ketten voltak a másik felekezethez tartozók./Magyarországon azt hiszem ismeretlenek/. Vagyis nem a hagyományos egyházak tagjai voltak, egy helyi felekezethez tartoztak.

Találhatóak voltak mindkét oldalon, kik előszeretettel vettek részt ilyen „beszélgetésekben“, nekem ezt volt az első... és igazából sosem szerettem vitatkozni, ha láttam nincs értelme a beszélgetésnek felkeltem az asztaltól....s mindegy volt számomra, hogy a győztes vagy a vesztes  képében leszek ezután feltüntetve , nem érdekelt, tudtam a magamét. s ez elég volt nekem.

De ez a beszélgetés mindmáig megmaradt bennem, mintha csak tegnap történt  volna.

Nem megyek nagyon a részletekbe, csak a lényeget szeretném kiemelni..

Fokozatosan jöttek a témák,  a háromság,  a halhatalan lélek,.....s egyszer csak előjöttek Jehova Tanui történelmével...

Mindenki tudja, ki már akkor Tanú volt,  hogy Jehova Tanuinak akkor még nem volt meg a Királysághirdetők c.könyve, mely lényegébe  Jehova Tanui officiális történelemkönyve, sem más anyag, csak az amit az angol kiadásból megszűrt helyi Őrtorony által eljutott hozzánk, vagy  más hozzáférhető kiadványokban olvashattunk...tehát a történelmünkről szó szerint alig tudtunk valamit.

Net sem volt.......

Mindenki tudta a kötelező tananyagot,  Russel, Rutherford meg stb, de mást nem.....

Na és ekkor ezek a srácok előhuzakodtak Russell  piramisaival..

Persze nekik sem volt bizonyítékuk, csak szóban....../ de tudtak róla-míg mi nem/

Még más dolgokat is megemlítettek.......azt is csak szóban

Megkérdeztem tudják-e bizonyítani....gondolkodtak, majd hogy nincs kézzel fogható bizonyítékuk...

Majd rákérdeztem, hogy tudnak e ugyanannyit önmaguk egyházának a múltjáról, mint Jehova Tanui múltjáról...mivel nagyon feltűnő volt számomra részletes ismeretük...

Sokáig gondolkodott az egyik, majd azt mondta igen.....

Én nem hittem neki  sem akkor,  sem most...

Mivel meggyőződésem, hogy kimondottan a Tanukra szakosodtak, s talán személyes okból is..az egyik legalábbis

Ugyanis a beszélgetés folyamán közölte, hogy ő nem messze a beszélgetés helyszínétől egy körzetszolga feleségével tanulmányozott, s ezt úgy mondta, mintha legalábbis   a "Vaslady" - vel tanulmányozott volna, olyan hangsúlyt fektetett rá.
Akkor sem tudtam s ma sem tudom miért, ő gondolta – e úgy, hogy a körzetszolga feleségével tanulmányozni Jehova Tanuinál mekkora kiváltságot jelent, vagy éppen a környezet ahová járt az sugallta ezt neki, nem tudom. De nekem ez nagyon visszatetsző volt, így kiemelni valakit...akkor is, s most is ezt ellentétesnek tartom a Biblia alapelveivel...De valójában, volt némi irónia is a szavaiban...

Vagyis ennél a srácnál volt valami ami vezérelte, néha már bosszút is véltem megfigyelni nála, igaz lehet tévedek......

De ekkor  a másik srác, kinek én tettem fel az előbbiekben a kérdést, ő kérdezett vissza !

Látta mennyire „ informálatlan“ vagyok a Tanuk kétes múltjával kapcsolatban,  megkérdezte, : hogyha szolgáltatna bizonyítékokat mindarra amit feltárt, újra  értékelném-e Jehova Tanuinál betöltött hitemet ?

Mit gondoltok mit válaszoltam ?

Gondolkodtam, majd azt mondtam Igen !

„Szerencsére“ nem tudott bizonyítékokat szolgáltatni....

Természetesen elgondolkodtam ezen  a beszélgetés után, mi van ha igazat mondott ?

De  gondolkodtam más fejlemények kapcsán is !

S mindig a Példabeszédek 4:18 - nál kötöttem ki..

A velük való beszélgetés folyamán is  ezt az érvet hoztam fel :

Igazatok van mondtam, Jehova Tanui sokat változtattak az  évek folyamán, s elkezdtem az érvelésemet, melyben tertmészetesen teljesen hittem..

Figyeljétek meg az adott bibliaverset/ Példabeszédek könyve 4:18.........

Jehova Tanui /Bibliakutatók/ a kezdetekben fogtak fegyvert - mamár nem !

Jehova Tanui /Bibliakutatók/ a kezdetekben ünnepelték a karácsonyt - mamár nem !

Jehova Tanui - valamikor dohányoztak-mamár nem

Stb..

S emlékszem még felhoztam Sátán példáját is, kiről  teljes mértékben az emberiség számára Krisztus rántotta  le a leplet ....tehát fokozatosan lett felfedve teljes terjedelmében a mivoltja, szerepe  stb....

Igen,  ahogy a Nap  kelettől  kezdődően gyönyörűen halad át az égbolton a teljes világosság felé, vagyis délig, Jehova Tanui úgy csiszolták folyamatosan s javították ki nézeteiket a nővekvő szellemi világosságal öszhangban, s teszik  ezt mindaddig, míg nem érnek el a teljes világosságig, vagyis a délig....

S hittem ebben, mert ezt láttam, ezt éltem át...

Nem érdekeltek se pirasomisok, se miegymás...

Tudatában voltam az igazság megrendíthetetlen, s szó szerint követhető folyamatának és beteljesülésének.

Mi más  kell egy hívő személynek !

Bizonyítva láttam tehát a Példabeszédek 4:18 –at...Jehova Tanuinál.

Ám teltek az évek.....s minden rendben is volt, míg nem kerültem  olyan helyzetbe, állapotba, ahol már nem láttam a fényt...

Ez kb. az ezredforduló utáni első évtized második felében lehetett.

Egyszerűen olyan érzésem volt, mint mikor valaki halad egy alagútban mely végén állandóan látja a fényt, s egyszer csak  nincs fény, eltűnik, ..nem látod az alagút végét...

Az ember lényegében nem tudja merre megy, hová megy, egyáltalán  jól megy-e.

Vagyis ekkor már nem láttam a fényt !

S ha ekkor történik a szóbanforgó beszélgetés, hát nem mertem volna előhuzakodni a Példabeszédek 4:18-al.......

Ugyanis az adott bibliaverset  én úgy értelmezem, ahogy szerintem kell....

Vagyis a Nap hajnalban kel, s folyamatosan halad a dél felé ...

/Tudjuk nem a Nap halad, hanem a Föld de nem ez a lényeg..../

A pályája adott, megingathatalan...képtelenség hogy visszafelé, jobbra vagy netán  balra egy kitérőt tegyen....

/S ne  jöjjön most senki sem Ezékiel égi szekerével, most nem erről van szó....nagyon  is ismerem a tanítást az égi szekér s a szervezet párhuzamba állításával,  de itt nem erről van szó!/

Vagyis  a Nap keleten kel s nyugaton nyugszik...nem tér ki útközben egy kicsit se  északnak se délnek, vagy éppen nem fordul  vissza !

Igaz néha, főleg ősszel, a Nap emberi szemszögből láthatalan a sűrű felhőzetnek köszönhetően,  de akkor is folyamatosan  halad a célja felé / a Föld/.

S most nézzük meg Jehova Tanui központi irányításának a haladását, vagyis a vezető testület haladását az utóbbi években....

Hát ki kell hogy jelentsem,  köze sincs a Példabeszédek 4:18.-hoz.....

Mindennek mondható  a tevékenységük, irányuk,  csak nem folyamatos haladásnak a teljes délig...

Inkább fogalmazzunk úgy, hogy  hol jobbra, hol balra kapkodnak, hol visszafordulnak, mint olyanok, kik nem tudják egyszerűen merre mennyenek.

Egyik magyarázat után  jön a másik, mely cáfolja az előbbit, aztán megint újabb,  káosz, bábeli zűrzavar.

Még Tanú voltam, az egyik felvigyázó mondta :"  oly sok az új utasítás, kiigazítás, hogy azt se tudjuk merre kapkodjuk a fejünket....."

De sajnos ezek lényegtelen dolgok voltak...csak figyelemertelésre szolgáltak,  hogy a komolyabb fontosabb dolgokról eltereljék a figyelmet, hogy így  azokkal ne legyen se idejük se erejük foglalkozni...

Így természetesen  kérdések se lesznek....

Ez a manipulációnak egy nagyon jó , elterjedt, bevett szokása....

De hinni kell a kiigazításoknak, hinni kell az irányváltozásoknak, hinni kell mindenben, mivel a rabszolgaosztálytól jön mindez,  s a rabszolgaosztály  tévedhetetlen, megkérdőjelezhetetlen !

Vagyis  el kell hinniük a Tanuknak, hogy a Nap / Föld/ a fizikai törvényekkel ellentétesen mozog, mivel ezt a rabszolgaosztály mondja.

S mi van ha valaki ezt nem hiszi el, ha valaki ez cáfolja, vagy  éppen  kétségbevonja  ?

Nincs „dejavu“ érzésetek  ?

I.sz. 1564 – 1642  ?

Hát igen, Galileo Galilei.......

S a híres kijelentése: “ „Eppur si muove!” /„Mégis mozog!”/- mármint a Föld.

Hát nem ezeket az időket éleszti fel a vezető testület, nem ezekre az időkre emlékeztet ?

Nem folytatnak-e ők is ugyanolyan inkvizíciós hadjáratot a másként gondolkodókkal szemben mint az említetett esetben  ?

Nem teszik-e ugyanúgy  túszoknak az alattvalóikat a Bibliára hivatkozva,  zsarolva,  mint azt a sötét  középkorban tették ?

Nem küldik-e ugyanúgy máglyára a másként gondolkodókat, ellenszegülőket mint azt a  legsötétebb középkorban tették ?

Dehogynem !

Hiszen a kiközösítés-vagy elkülönülés, ami a másként gondolkodók elkerülhetetlen sorsa, Jehova Tanui értelmezésében "de facto"  halált jelent, - elkárhozást, - örök pusztulást !

S ezeket az embereket nemcsak hogy máglyára küldik, de még meg  is fosztják  Krisztus váltságáldozatától  s Isten szeretetétől  !

Mekkora arrogancia !

A fény Jehova Tanui számára a  Példabeszédek 4:18.-ból már rég nem árasztja világosságát !

Ha egyáltalán valamikor is árasztotta !

Mit tegyünk  akkor mindennek tudatában ?

Elég ha csak hangosan annyit mondunk :

Bármit tesztek, bármit mondtok, bárhogy is félemlítetek: „ EPPUR SI MUOVE“ !

 

Címkék: Bibliaversek
6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr698042318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.11.03. 20:34:41

Ismerős amiről írtál. Egyszer egy testvérnő azt mondta nekem a kilencvenes évek elején, hogy valaki mondta neki, hogy mi átlagos Tanúk nem is tudjuk mennyire megvezetnek bennünket a vezetőink, míg mi szolgálatba járunk és leadjuk az adományainkat, addig ők olyan luxusban élnek, amiről fogalmunk sincs. Hogy honnan szedte ezt az illető akkor, nem tudom, de emlékszem arra hogyan reagáltam rá: jót nevettem, és azt mondtam nem érdekel milyen luxusban élnek, ha egyáltalán ez igaz, akkor is ez az igazság. Ha ezeket pár évvel ezelőtt hallottam volna, nagy valószínűséggel én se úgy reagáltam volna, mint akkor. Inkább elgondolkodtam volna rajta. Na, de engem nem is az ilyesmi kezdett kutatásra ösztönözni, hanem a tanítások. Éppen ma jutott eszembe az, hogy önszorgalomból még a keresztelkedésem után elolvastam történelmi sorrendben a Bibliát. És érdekes módon azok a versek, amiket sokat használtunk vagy szolgálatban vagy a gyülekezetben, mindig "kiugrottak" közülük, mintha azok olyan nem oda illőek lettek volna. Nem értettem miért van ez. Az általad említett verssel is ugyanez volt a helyzet. Persze ezt akkor megtudtam magamnak magyarázni, a kognitív disszonancia jól működött nálam is. Szerintem nálad is ez volt a helyzet, amikor beakartad bizonyítani a beszélgetőpartnerednek az igazadat.
Egyébként nem régen, amikor sorra jöttek a változtatások megkérdeztem a vénektől: titeket nem zavarnak a változtatások? Ők meg csodálkozva kérdeztek vissza: milyen változtatások???? Hidd el a többség észre se vesz semmit, csak mint a birkák csinálják azt, amit mondanak nekik.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.11.03. 21:06:58

@nicku: Sajnos igazad van...de kérdés mennyire tehetnek róla ?
Mivel magamból kiindulva az ember nem csak úgy egyszerűen magától kezd el godolkodni,mérlegelni, kételkedni, valamilyen kiváltó ok kell...igaz némyelyeknek ez sem elegendő...Nekem pl. piszok nagy pofonok kellettek...s rengeteg.....
De úgy van miként írod.....sajnos....Habár még Tanú voltam, nem sokkal eltávolításom előtt, volt egy beszélgetsém egy felvigyázóval, / nem a gyülekezetemből, s csakis azért mert szerintem a legvéksőkig megbíztunk egymásban /, s maga elismerte a változásokról, hogy sok visszalépést jelent... , habár nem tartjuk a kapcsolatot, s nem is tartanám nehogy kompromittáljam,, de egy gerinces, gondolkodó, igazi "ember"...s látja a dolgokat...szerintem még nem érett a változásra, vagy valóban bent van teendője, szükség van rá a farkasok között...az is lehet örökké ott marad- de a tűzbe tenném érte a kezem../ nem merném most már azt állítani, hogy ő is értem - hiszen az igazság fénye már vakít....../ Ám ez valóban kivétel , vagy mégsem s a végeredmény a fontos ?

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.11.03. 21:24:03

Az ember szereti biztonságban érezni magát. Azt vettem észre, hogy sokan a Tanúk közül akkor érzik, hogy biztonságban vannak, ha nem nekik kell gondolkozniuk, hanem más mondja meg nekik mikor mit tegyenek. Később ezt már annyira megszokják, hogy szinte félelemmel gondolnak abba, mi lenne ha kint lennének a világban és nekik kellene döntéseket hozniuk fontos dolgokban. Ez annyira megrémíszti őket, hogy ez -is- vissza tartja őket attól, hogy kijöjjenek közülük. Kiváltó ok kell, hogy kijöjjön onnan az illető, de szerintem ez az egyik legnagyobb visszatartó erő, amiért nem merik megtenni.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.11.03. 21:36:31

@nicku: Igen biztonság....bent van minden barát, rokon, már ezért megéri ottmaradni..
Tőlem kétszer vettek el mindenkit..először mikor Tanú lettem, minden " nem hívő" barátot s családtagot.....s most mikor már nem vagyok Tanú minden " hívő" barátot s családtagot...
Szerencsére talán mindig megmardtam " embernek" ..s a beilleszkedésem, vagy a visszailleszkedésem nem lehetetlen, sőt egyre inkább látom, amit eddig nem vettem, figyelembe, az emberek idekint szeretnek , szeretnek úgy amilyen vagyok,...Az utóbbi időben szinte naponta szolgáltatnak erre bizonyítékot....talán visszadják az emberekben való hitemet...

a századik juh 2015.11.04. 08:02:12

Nincs is olyan a bibliában, hogy égi szekér.... Ez olyan, mint a szentháromság: bele lehet magyarázni, de nincs benne ilyen szókombináció.

Nekem egy vén mondta elősször, hogy szerinte a példabeszédek 4:18 nem azt jelenti, amire a társulat alkalmazza.

Megdöbbentő, de erről egyre többen így gondolkodnak a gyülekezetekben.

Már csak azért sem vonatkozhat ez a társulati kiigazításokra, mert pál egyértelműen elmondta, hogy ha valaki nem azt a tanítást viszi, és nem azt a krisztust hírdeti, mint ő, akkor azt el kell utasítani.

Megkérdeznélek benneteket, hogy szerintetek mit szólna pál, ha ma találkozna 2 tanúval, aki elmondaná neki az igazságot?

Vagy mit szólna, ha megnézne egy jw.tv-t?

Vajon ő ezt a tanítást vitte?

Vajon ő ezt a Krisztust hírdette?
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása