Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2015. augusztus 11. 12:28 - Csakegyember

Jehova Tanui történelme - hiteles ? Vagy mégsem ?

kiralysag_hirdetolk.jpg

Ez a kiadvány Jehova Tanui officiális történelemkönyve. Ha módodban áll, vedd kérlek kézbe, vagy  kérd valakitől kölcsön, s ellenőrizd mindazt amit ebben az értekezésben szóvá teszek. A lehetőség a Te kezedben van kedves olvasó.....
Mindjárt elején leszögezném, hogy semmi olyanról nem teszek itt említést, ami alapokban rázná meg Jehova Tanui történelmét, vagy  egetrengető információkat tartalmazna. Ugyanis a célom nem az, hogy tanulmányt írjak történelmükről, vagy  hogy tüzetes vizsgálat alá vessem az elmúlt  száz ennyi hány esztendő történelmét. Nem. Az interneten e tekintetben számtalan tanulmány s értekezés létezik, oly tüzetesek, hogy azok nagyon komoly s hosszú kutatás eredményeként jöttek létre. Nekem erre se időm se energiám, hogy ily mélységgel s alaposággal vizsgáljam a Tanuk történelmét.S  őszintén szólva nem is tartom ezt szükségesnek.  

Amúgy sem én találtam fel a "spanyolviaszt", csak írok róla....... A célom tehát, hogy röviden de velősen, logikusan érveljek. Így csak két példát említek meg  az érvelésem alátámasztására, s arra, hogy az olvasó elgondolkodjon Jehova Tanui történelmén, s esetleg kutatásra késztessem .............

Természetesen előny ha valaki más nyelvet is beszél anyanyelvén kívül, mivel bizonyos információ magyar nyelven nem elérhető/ legábbis én nem találtam/, Tudtam létezésükről, de más nyelvű oldalakon találtam róluk információt.

Az " információ hatalom " ne felejtsük...... - Jehova Tanui ezért is tiltják tagjainak az információ beszerzését más forrásokból mint a szervezettől.... A többi mind hitehagyott, Sátáni, ártani akaró ......

Hát nézzük ikgazuk van-e .......

Ha gyakran olvasod Jehova Tanui kiadványait, akkor a következő  érvek ismerősek lesznek számodra.

S nincs is ellenük semmi kifogásom, sőt egyetértek velük !

Ugyanis mikor a Biblia ihletettsége, megbízhatósága mellett sorakoztatnak fel érveket, akkor azok többek között ezek, az én megfogalmazásom alapján. .....

Azért hihetünk a Biblia ihletettségében s az írók őszinteségében, mert azok őszintén beszámolnak hiányosságaikról is ! Igen a Biblia feltárja Isten szolgáinak a hiányosságait is. Sőt a legkiemelkedőbb szolgák hiányosságát is.......Nem szépíti a dolgokat......megmutatja, hogy ők is csak tökéletlen emberek, kiknek szükségük volt Krisztus váltságáldozatára....Sőt maguk az írók is feltárják őszintén hiányosságaikat, feltárják mikor megtántorodtak a hitükben, mikor helytelenül jártak el.......nem találunk a Bibliában  kisérletet Isten szolgái múltjának a korrekciójára.....

Míg egy  emberi uralkodó, mikor a a tetteiről a krónikásai feljegyzésket készítettek, papiruszra, pergamenre, vagy éppen  kőbe vésve, csak a pozitív dolgait igyekeztek feltüntetni uralkodójuknak, a győzelmeit...... a vesztes csatákról, egyáltalán, vagy csak mind valami jelentéktelen dologról tettek említést......

Igen ez a különbség a világi krónikák s a Biblia között/ többek között/, az őszinteség, a korrektség....................

S most mindennek a fényében vizsgáljuk meg azt a két dolgot,/én csak ennyit vizsgálok/, aminek nyomát sem találod a " Királyság hirdetők " című könyvben, sem más kiadványukban Jehova Tanuinak...Hacsak nem az eredeti példányokat, vagy az adott időben kiadott kiadványokat  böngészné az ember......

 

divine_plan_of_ages_fold_out02.jpg

 

 Ez Ch.T.Russell könyve az " Isteni terv a korszakokban " címmel.

 

 

Ahogy azt a kép mutatja, hát valahogy ez nem illik jehova Tanui történelmébe.

Russel ugyanis a "Nagy"  piramis    " misztériumában" élt, ahogy mások fogalmaztak, s azt számításokra használta.

Minek a kiszámítására ?

Jézus Krisztus második vagy láthatatlan eljövetelénének a kiszámítására !.............

Most vedd kezedbe a Királyság hirdetők könyvet, s nézd meg, találsz-e utalást Russel piramisaira....................

240px-bethsarim2008frontview.JPG

 

 

J.F.Rutherford által létrehozott : " Fejedelmek háza "  San Diego

 

 

 

1920.- ban  a Bibliakutatók kiadványaiban a következő jelent meg : "Nagy Babilon elesett s ma élők millíó nem halnak meg"..... S ezzel  címmel bejelentették az 1925.-ös évet mint a világvégét, majd az őszövetségi fejedelmek feltámadását, mint pl. Ábrahám, s az ő eljövetelüket a Bibliakutatók közé, kiknek dicsősségesen kellett majd átváltozniuk égi szellemteremtményekké.

S pontosan ezért lett felépítve/megvéve,a források eltérnek/ San diegóban a  "fejedelmek háza", hogy fogadni tudja azokat.

Ami lényegében egy fényúző villa volt, hol az ezeréves királyság központjának kellett volna lennie.

Ezt a dátumot végérvényesnek tartották, a Biblia altal alátámasztottnak !

Természetesen a számítások  s az elvárások hamisnak bizonyultak, s ki más, mint Rutherford költözött oda ideiglenesen........!

Most újból vedd kezedbe a Királyság hirdetők című könyvet, s nézd meg, találsz- e utalást ezekre az eseményekre ...............?

Nekem személyesen  nem is lenne problémám se Russel piramisaival, se Rutherford télikertes San Diegó beli tevékenységével, hiszen tudtam valamit ezekről már Tanú koromban is !

A Példabeszédek 4:18 - al magyaráztam magamnak :  "Az igazak ösvénye olyan, mint a hajnal világossága, mely minél tovább halad, annál világosabb lesz, a teljes délig."

De mikor megjelent a Királyság hirdetők című könyv, csalódott lettem !

Miért hagyták ki ?

Ezen,  ha őszinte valaki nincs mit szégyellnie - megtörtént- emberek - tökéletlenek..........

Hiszen a Bibia írói is követtek el helytelenségeket, apostolok stb.............

Az adott Bibliaverssel ez belefért nekem Jehova Tanui történelmébe...de a szervezetnek nem !

S hogy miért nem ?

Mivel ez kétségbe von oly sok mindent  a rabszolgaosztállyal kapcsolatban..................

De a lényeg amire rá szerettem volna mutatni :

Az elején megemlítettem milyen érvet hoznak fel Jehova Tanui a Biblia megbízhatóságával, ihletettségével kapcsolatban, s én ezt a hatás kedvéért újból leírom:

Azért hihetünk a Biblia ihletettségében s az írók őszinteségében, mert azok őszintén beszámolnak hiányosságaikról ! Igen a Biblia feltárja Isten szolgáinak a hiányosságait is. Sőt a legkiemelkedőbb szolgák hiányosságát is.......Nem szépíti a dolgokat......megmutatja, hogy ők is csak tökéletlen emberek kiknek szükségük volt Krisztus váltságáldozatára....Sőt maguk az írók is feltárják őszintén hiányosságaikat, feltárják mikor megtántorodtak a hitükben, mikor helytelenül jártak el.......Nem találunk a Bibliában  kisérletet Isten szolgái múltjának a korrekciójára.....

Míg egy  emberi uralkodó, mikor a a tetteiről a krónikásai feljegyzéseket készítettek, papiruszra, pergamenre, vagy éppen  kőbe vésve, csak a pozitív dolgait igyekeztek feltüntetni uralkodójuknak, a győzelmeit...... A vesztes csatákról, egyáltalán, vagy csak mind valami jelentéktelen dologról tettek említést......

Igen ez a különbség a világi krónikák s a Biblia között/ többek között/ az őszinteség, a korrektség....................

S netán vonatkoztatható ez az érv Jehova Tanuira is ?

Alátámasztja-e az, hogy "őszintén" beszámolnak történelmükről az őszinteséget, korrektséget, szavahihetőséget ?

Mindezek alapján, hihetünk Jehova Tanui hivatalos történelmének ?

Hihetünk-e annak, hogy semmit sem hallgatnak el ?

Válaszoljon ki-ki önmagának !

Végül elevenítsük fel Jézus szavait : Lukács 16:10 " aki hü kevesen, a sokon is hű az: és a ki a kevesen hamis a sokon is hamis az ".....

u.i. Egy kis kiigazításra szorul az értekezésem, mivel a második példa nem teljesen felel meg az általam állítottaknak.Ugyanis mégis van róla említés az említett könyv 76. oldalál egy fényképpel ellátva....Igaz az összehasonlítás kedvéért érdemes elolvasni.....Erre  "Marcinak " köszönhetően derült fény ! Én sajnos emlékezetből írtam...ami úgy néz ki kihagy.......

Tanulság : jobban utána kell járnom az írottaknak, s nem hagyatkozni az emlékezetre, úgy ahogy a multkor egy ŐT. cikk alapján  tettem  egy másik blogon .Utánajártam az említett cikknek mivel nem emlékeztem rá.....

De még véletlenül sem nyúlok az írottakhoz, hűen a fentiek szelleméhez !

Gyarló vagyok, követek el hibát.....mellé ütök néha én is....

Nem akarom magam valamiféle " mindenttudó gyalogkakukknak" feltüntetni....

S a célom nem az, hogy mindenáron "ócsároljam" a Tanukat, hanem, hogy korrekt értekezéseket írjak.........

De nagyon hasznos, hogy ebből látható ,  az "idekint" tartózkodók még véletlenül sem hiszékenyek, vagy mindenáron s minden eszközzel ártani akarók - valóban utánajárnak a dolgoknak  "úgy vannak -é". Marci ebben kiváló példát mutatott.................

Tehát mindig járjunk utána.....bárki mondja vagy írja is............

                                          Az olvasók iránti tiszteletből, s az igazság érdekében  

                                                                                                      Csakegyember

Címkék: Általános
9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr437697702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.14. 20:08:46

Beth-Sarimról és az elmaradt fejedelmekről van pár mondat a 76. oldalon.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.15. 09:36:01

@Marci kérdez: Köszönöm szépen a kiigazítást..írtam utóiratot a cikkhez..kérlek olvasd el.
Csakegyember

2015.08.15. 09:42:57

@Csakegyember:
Elolvastam, ez több, mint korrekt így. :-)

csaposnak 2015.08.20. 15:56:06

üdv. én szeretnék reagálni az első felvetésedre, a könyv a 201. oldalán van egy rövid utalás a 35 ! éven át tartó "vélekedésre".
És érdekességként idézek a magyarul megjelent 1929.jan.1. WT-ból, 3.old. 5.bek. "Egyiptom földjén, Afrika északi részén, egy kőépítmény van, amelyet a gizehi piramisnak neveznek. Az utóbbi ötven év alatt Isten igéjének sok tanulmányozója úgy tudta és hitte, hogy ez a nagy egyiptomi piramis az, amire Ésaiás a fejszövegben utalt (És.19:19,20.) . Sokan erre a kőépítményre támaszkodtak az azon isteni tervről szóló bizonyság támogatására, amely Isten igéjében van lefektetve. Egyesek tényleg a piramist a "kő-bibliának" és "Isten kőtanújának" is nevezték. Egyesek ezen kőépítménnyel kapcsolatban számításokat végeztek és elméjükben meg is határozták a pontos időt, hogy Isten mikor fogja az ő tervét befejezni. Bizonyos méregetésekkel és számításokkal el akarták dönteni, hogy pont mikor fogja Isten az ő gyermekeit a mennybe vinni. Akik e számításokra bízták magukat, nagy szomorúságot és csalódást szenvedtek. Amikor az a várt nagy esemény, amit egy bizonyos napra kitűztek, a kijelölt időben nem történt meg, a piramis hívei újabb mérési adatokat kerestek azon, amelyek alapján más és későbbi időpontokat tűztek ki, és hitüket ezen bizonyságokra építették."
Ekkor még hitték, hogy minden hívő a mennybe kerül.
Ami elég gusztustalan, az az, hogy ezt a tanítást "egyesek" nyakába akarja varrni, véletlenül sem vállalja a felelősséget, hogy Russell halála után csaknem 10 évig ez részükről elfogadott volt.
Később, a 14.old. 47.bek. "Mi most csodálkozunk azon, hogy egykor hogyan hihettünk a gizehi piramisban és miért fordítottunk időt annak tanulmányozására. Mi most ennek tanulmányozásával nemcsakhogy fel akarunk hagyni, hanem Istentől bocsánatot akarunk kérni, hogy az azzal eltöltött időt elfecséreltük. ...."
A félrevezetett követőktől nem akar bocsánatot kérni.
Nem kellene csodálkozni, hiszen ha elfogadták, hogy Russell a HBR, akkor kinek lehetne ellenvetése. (persze itt még az is felvethető lenne, hogy ha tényleg eljött Jézus, hogy körülnézzen a Földön 1918-19-ben, akkor tényleg ezt a tanítói csoportot választotta volna ? nade erről majd írsz) Itt mindenki bele van foglalva a téves gondolkodásba és együtt kijavítjuk, megváltozunk, mostantól már az igaz úton megyünk :( háááát, hányszor volt már azóta "új világosság", persze mindig azok az "egyesek" hibáztak :(
Talán mikor először hallottunk ezekről a tanításokról mosolyogtunk, hát igen, a kezdetek, de milyen szépen haladunk a teljes délig, a naponta megújuló igazságban :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.20. 17:38:52

@csaposnak: Le a kalappal...de hogy miként szerezted be az 1929 - es ŐT-t.. ?
Amúgy egyre jobban tetszik a dolog....A lényeg az, amit Marcinak is válaszoltam...
Így a posztom értéke hát durván 50% alá esik........nem baj...
Mindez nagyon sok dologról árulkodik,...hogy kik is vannak idekinn.....
Igen egyre jobban tetszik, és ösztönöz...........
Lényegében keményebb a dolog mint gondoltam...vagyis jobban fel kell kötnöm a gatyámat ! :-)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.20. 18:07:44

@csaposnak: Különben Jehova Tanu viszonyulása a történelmükhöz, leginkább a kommunista hozzáállást juttaják eszembe.....Ezt más témában már mások is szóvátették, a kommunista praktikát rémisztően közel állanak a Tanukhoz....
El is kezdtem erről írni egy posztot, de egyenlőre félretettem...remélem valamikor közzéteszem

csaposnak 2015.08.23. 12:06:22

@Csakegyember: üdv. JJ és Gabi kezdő oldalain található az Őrtorony archívum, ott több évet is találsz.
Ez a blog is egy beszélgetés, ha valaki támadó céllal ír, szerintem nem kell reagálni, legalábbis én azt tenném.
Ha valamit nem pontosan tudsz, semmi gond, lesznek akik segítenek megtalálni a jó választ, szemrehányás nélkül.
Az én példám, amikor az ie. 607-es dátummal kapcsolatban először olvastam JJ oldalán, nem értettem, hogy miért kell kötekedni egy történelmi ténnyel ? Egy idő múlva, beszereztem C. O. J. "A pogányok ideje - vajon véget ért ? -" c. könyvét, és akkor ért az egyik csalódás, nem történelmi tény ie.607., és a társulat mégis ragaszkodik hozzá, én elhittem, hogy mindennek alaposan utána járnak, és javítanak, ha kell. (legalábbis, ezt hirdetik magukról, várnak Jehovára, mármint, hogy igazolja őket Isten ! :)

csaposnak 2015.08.23. 12:09:35

@Csakegyember: Ezzel abszolút egyetértek ! nekem is voltak ilyen érzéseim, csak azért érzéseim, mert sose voltam kommunista, még kisdobos se, de a módszereket azért láttam.
Írj róla.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.23. 14:34:39

@csaposnak: Aztb hiszem/ lehet tévedek/ Franz könyvében olvastam 607.- ről..
miként volt megbízva egy könyv írásával , melyben cáfolta a 607.-et....At hiszem ő írt erről...
meg is dicsérték.....
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása