Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2016. április 23. 18:47 - Csakegyember

" Ti pedig.....testvérek vagytok....."

 

testverek_vagytok.jpg

                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

Hát mit it is jelent testvérnek lenni ?

Mire  is gondolt többek között Jézus Krisztus miközben ezeket a szavakat mondotta ?

Nyivánvaló, hogy ebben a  fejezetben a farizeusokról rántotta le a leplet, őket fedte meg....De én nem ezen a fonalon szeretnék tovább menni, hanem csakis a testvéri mivolt fonalán....

Igaz ez is összeköthető a farizeussággal ....

Hát akkor mit it is jelent testvérnek lenni, vagy inkább mit is nem jelent  ?

Valószinűleg a testvéri mivolt kapcsolatban van Jézus azon  szavaival is, melyeket János jegyzett fel:

...........Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; amint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást. Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok. János 13.34,35

Igen  a testvériség szoros kapcsolatban áll a szeretettel, annak kinyilvánításával.

De nem is a  szeretetről szeretnék írni, hanem a testvériségről....a szeretetet inkább kihagyom, mivel az utóbbi időben annak sajnos híján vagyok, s nem szeretnék itt képmutatóskodni...

De miért is választottam ezt a témát ?

Mivel már régóta bennem volt, csak  most jött el az ideje, hogy hangot adjak véleményemnek.

Ugyanis az utóbbi időszakban voltak olyan események, melyek ezt felgyorsították, sőt kihozták belőlem...

Mikor  már kikértem magamnak, hogy ne szólítsanak testvérnek, mivel nem vagyok az, ugyanis az amit gyakoroltak s utána tesvérnek szólítottak, hát egyik tagadta a másikat...

De erről csak ennyit, semmi többet..........

Vagyis miért a téma ?

Mivel sajnos nem szeretem, ha úton - útfélén testvérnek szólítanak !

Sőt egyáltalán nem szeretem ha testvérnek szólítanak !/ Nagyon de nagyon kevés kivétel létezik..../

Sőt azt sem szeretem ha barátnak szólítanak ! /Nagyon de nagyon kevés kivétel létezik..../

Hogy nincs minden rendben velem ?

Nincs is, s ezt el is ismerem !

De miért nem szeretem ha letestvéreznek, meg letesóznak ?

S ezen  különös hozzáállássommal nem érvénytelenítem a krisztusi parancsot, követelményt ?

Ennyire haragtartó lennék ?

.........Ekkor hozzámenvén Péter, monda: Uram, hányszor lehet az én atyámfiának ellenem vétkezni, és néki megbocsátanom? még hétszer is? Monda néki Jézus: Nem mondom néked, hogy még hétszer is, hanem még hetvenhétszer......... Máté 18:21.22

 Vagy vegyük a mintaimát  Máté 6:12

...És bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek;

 Pál apostol szavai Kolossé 3:13

....Elszenvedvén egymást és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki ellen panasza volna; miképpen a Krisztus is megbocsátott néktek, akképpen ti is;....

 

.......................Nem, nem gondolom, nem arról van szó, hogy valakire halálosan haragudnék, vagy képtelen lennék megbocsátani / igaz ezzel van  problémám Jehova Tanúi irányába..legalábbis bizonyos személyekkel kapcsolatban közülük/, de nem erről van szó...Annak ellenére, hogy sokszor a harag meg a bosszúvágy is elhatalmaskodik rajtam..... most mindettől mentesen írok...

Egyszerűen csak nem szeretem, ha úton - útfélén testvérnek szólítanak !

S ezt azért, mivel teljes mértékben el van ferdítve a Biblia mértéke ezen megszólításra, visszaélnek annak szellemével. Véleményem szerint teljesen elvesztette értelmét, és gyalázatot hoz, igen szó szerint gyalázatot hoz Jézus Krisztusra, s arra,  amit ezen megszólításra vonatkozó követelménye mögött kellene találnunk...

Sajnos én azt tapasztaltam Jehova Tanúinál töltött időszakomban,  főleg a vége felé...hogy azok kik a legjobban „ testvéreznek“, s még eközben netán át is „ölelnek“ / fúj/...a legalattomosabb emberek..Igen jellemtelen, gerinctelen emberek....kik számára mindez csak egy szerep, melyet olyan gyorsan levetkőznek, amilyen gyorsan azt képesek felölteni.....

Vagyis hányingerem van az ilyen emberektől......

Ha valaki még emlékszik a brezsnyevi és arafati ölelésekre és csókokra, akkor talán megérti miről beszélek / a történelem és események szélesebb kontextusában/.. Ha esetleg nem....hát lapozzon egy kicsit az interneten.....olvasson egy kicsit felőlük....s akkor talán megért...

Ezért nem is fűzök már hozzá e tekintetben semmit sem...mert ha ebből nem ért meg valaki, akkor már semmiből sem...

Azt hiszem írtam már róla, hogy míg Tanú voltam, megelőlegeztem a bizalmat, szeretetet stb. a testvéreim  számára  úgy ahogy kell.....igaz mindig tartottam  a távolságot..de nem voltam olyan mint most...

Ilyenné Jehova Tanúi tettek.

Vagyis úgy közelítettem meg a  „testvéreimet“ ahogy azt bibliailag kellett....

Igen,  magamból kiindulva, becsületet, testvériséget előlegeztem meg olyan embereknek, kik szellemi szinten, a Biblia megértése szintjén,  Krisztus megértésének a szintjén, hát sehol sem voltak...csak beszéltek, s beszélnek róla...

A szellemi szintet nem a Jehova Tanúi által értelmezett módon értem, hogy valaki úttörő, kisegítőszolga, vén  körzetszolga stb....nem ezeknek semmi köze ahhoz, ezeknek csak a szerevezet iránti hűséghez és kizárólagos önátadáshoz van köze..

Ki merem jelenti, Jehova Tanúi/ tisztelet a kivételnek, hiszen nem győzöm hangsúlyozni szinte minden írásomban, hogy vannak kivételek, vannak kiknek megengedném, hogy tesvérüknek szólítsanak,/ mégha ők már nem szólítanak testvérüknek/, de általánosságban ki merem jelenteni,   a Krisztusi megértésben nagyon alacsony szinten vannak, s míg részei a szervezetnek, korlátozva is vannak annak teljes mértékű megértésében...

De butaság lenne a részemről, ha mindezért a társulatot tenném felelőssé....sőt nagyon sok irányelvét a szervezetnek helyesnek, követendő példának tartok, mivel teljes mértékben a Biblián alapul....

Vagyis nem mindenért a szervezetet tartom hibásnak..

Sőt tovább megyek, tudom azzal főznek ami a rendelkezésükre áll....Az utóbbi időben már nincs tartalmas emberi anyag amivel fözhetnének, / De hogy  miért nincs ?  Ez egy másik téma.../.Vagyis már olyanok a képviselőik, kik pár éve évtizede még labdába se rúghattak volna... vének, kisegítőszolgáík stb...Vagyis se emberi se szellemi szinten nem ütik meg a kívánatos mércét....

Így a vének a gyülekezetben nem csak hogy a bibliai,  de a szervezeti előírásokat is úgy értelmezik ahogy az nekik tetszik. Ők olyan kis istenek a gyülekezetekben. Így ha egy felvigyázói testület, vagy szolgálati bizottság a talpára áll, nincs az az „ isten“ ki szembeszállna  velük / vannak természetesen extrém dolgok, mikor menesztik az egészt testületet, de most nem arról beszélünk.../.

S ha bűzlik a fej......

Így a gyülekezetek megfelelő erkölcsi vezetés nélkül vannak..../ tisztelet a kivételnek/

Ez természetesen kihatással van a tagokra, azok viselkedésére....

Na és így lassan  el is felejtik mit is jelent igazán bibliai, krisztusi szempontból testvérnek lenni !

Ez annak a békának az esete, kit beledobtak egy forró vízzel teli edénybe.....kiugrott..

De mikor fokozatosan hevítették alatta a vizet, megszokta azt,  és szó szerint megfőtt  a vízben.

Igen, ezek az emberek ölelnek, testvéreznek aztán szemrebbenés nélkül mindezt tetteikkel megtagadják !

Hagy idézzek egy kiadványból:

......“ Az igaz keresztényeknek önfeláldozó szeretetet kell tanúsítaniuk egymás iránt, és hívőtársaik szükségleteit a magukéi elé kell helyezniük. Sőt, attól sem vonakodhatnak, hogy ’a lelküket adják a barátaikért’ (János 15:13). Vajon a korai keresztények megtartották ezt az új parancsolatot? Tertullianus, a második századi író Védőbeszéd című híres művében így idézte, hogy mit mondtak mások a keresztényekről: „Nézzétek . . . mennyire szeretik egymást . . . Nézzétek, mennyire kész egyik a másikért még a halálra is.”

 

Istenem,  hol van ez a szervezet  ?

Talán Jehova Tanúi ?

Na nem, épp most kérem ki magamnak a náluk átéltek kapcsán, hogy ne szólítgassom senki se testvérének, ne tesózzon le,  meg ne ölelgessen !

Igen János 15:13

„Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.“

Hát ez már meghalad mindent !

 

De ha alapvető dolgokban nem képes valaki testvérként viselkedni, hogy lenne képes a másikért életét feláldozni ?

Ezt a kérdést ugye én sem gondoltam komolyan ?

Dehogy !

Ez egy utópia Jehova Tanúi irányába.

A testvéri szeretet Krisztus értelmezésében utópia Jehova Tanúi számára !

Csak egy Brezsnyevi öleléssel s csókkal ér fel, kb. annyi az értéke....semmi több

Úgyhogy  Csakegyember ebből nem kér, köszöni szépen.........

Még mielőtt bárki is  megbotránkozna vagy megsértődne, ez egy olyan  ember írása,  „ ki mellett már robbant gránát, ki taposóaknára is lépett, kit orvlövészek is  célba vettek,  ki már állt kivégzőosztag előtt is......és természetesen  Brútus –ról sem szabad megfeledkeznünk.....

Akkor hát mi  várható el egy ilyen embertől.........ki mindennek ellenére még  él  is ?.......................................

Úgy tartják, könnyebb megmondani, mit nem jelent a szeretet, mint azt, hogy mit jelent

Én is így vagyok ezzel...de nem a szeretettel, hanem a testvéri mivolttal kapcsolatban..

Igen egyenlőre leragadtam ott, hogy mit nem jelent.....nem jelenti  az árulást, az irigységet, a gonoszságot, a rosszakarást, a másikon való uralkodást, a másik megalázását, a másik Isten adta jogaitól való megfosztását, a másik bántalmazását szóban s tettben.....stb..

És  ennyi egyenlőre elég is....

De ha valaki   majd azzal jön, hogy tud olyat, ahol mindez megtalálható, /vagyis alkalmazzák a „ mit nem jelent „ -et /, akkor majd megnyitom a második fejezetet, vagyis  a “mit jelent testvérnek lenni „ -t.......

De addig is maradok az említetteknél.............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr408656802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Catharine 2016.04.23. 23:27:48

Szia :)

Én nem gondolom, hogy ez elítélendő, vagy emiatt bárki is elítélne. Alapos okod van, ha nem szereted, hogy így neveznek, de ha nem lenne, csak kijelentenéd, hogy ne hívjanak így, akkor is el kellene fogadnunk, szerintem. Én nem látok ebben akkora problémát, de mivel lehet, hogy más blogolók igen, így mindenképp hasznos, hogy leírtad. És így jobban is fognak tudni érteni. Amúgy szerintem ex-jt között nincs olyan, hogy fura :D

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.04.23. 23:44:44

@Catharine: Szervusz, igen mások miatt tartottam szükségesnek mindezt leírni...nem is olyan régen volt egy beszélgetésem egy társammal, ki sokkal jobb ember nálam / Marcival/..neki is ugyanezt mondtam...de Ő még képes a jót látni az emberekben, szinte a végtelenségig...Tudom , hogy a jelenlegi álláspontom nem a "legmegfelelőbb", de szükséges ezt az időszakot átvészelnem....s talán csak így lehetséges, hogy ebben helyzetben - időszakban ne érjen több kudarc.....

2016.04.24. 18:07:50

@Csakegyember:
Miket írsz... Dehogy vagyok én jobb ember, csak másképpen gondolkodunk. Ennyi, és nem több. Nem teljesen illik ide, de nem rég egy hölgy ismerősöm ezt írta (biztos nem haragszik meg az idézésért), amivel teljesen egyet tudok érteni:

>>LEGYÜNK BOLDOGOK!!!
Jó ideje figyelem, hallgatom, "elemzem" az embereket. Többnyire magam miatt, hogy tudjam ki kicsoda is valójában, és tudjam, értsem miért az aki. De most csak általánosságban: valóban csak a lelki szegények boldogok (ne csak a szépet keresd, hanem a jót is, hisz a szépség múlandó, ellenben a jóság állandó, ha nem teszed tönkre), viszont olyan sok értékes emberrel találkozom mindennapjaim során, olyan sok értékes ember él körülöttem...és sajnos a többségük keserű és boldogtalan. Miért?! Nincs két egyforma kapcsolat vagy életút, épp ezért az indokok is különbözőek, de zömében a fő okok hasonlóak, illetve a megoldás mindig a saját döntésü(n)k lehetne. Nagyon sok esetben probléma a kommunikáció hiánya. Ha nem veszünk tudomást a problémáról, attól az még ott van és nem is fog megoldódni magától, amíg nem tudunk őszintén beszélni róla egymással, nem a haverokkal, nem vadidegenekkel, hanem egymással, addig nem fog megoldódni. Mások boldogtalanok, mert feláldozzák saját életüket, saját boldogságukat másokért, mások boldogságáért, felhőtlen életéért. Megint mások boldogtalanok, mert félnek...félnek érezni, félnek csalódni, félnek tartozni valakihez...félnek saját maguktól. Inkább falakat emelnek maguk köré és nem egyedül, de magányosan, boldogtalanul élnek. És ott vannak még azok a boldogtalan emberek, akik félnek változtatni, félnek az újtól, akikkel egész életükben elhitették, hogy egyedül képtelenek bármit is elérni.
Nyilván van még egy csomó szar a háttérben, ami nagyban befolyásolja az életünket, de még mindig azt mondom, és lehet hogy én vagyok a hülye, hogy a legrövidebb út mindig az egyenes és a döntés a saját kezünkben van.
Higgyünk magunkban, merjünk beszélni, őszintének lenni, vallani, nyitni mások felé, nevetni, sírni, csalódni, újrakezdeni, változtatni! Merjünk boldogok lenni!!!<<

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.04.24. 18:21:45

@Marci kérdez: De miért gondolkodunk másként..ez a lényeg.....mert jobbak az indítékaid... vagyis jobb ember vagy....kész ...nincs vita :)
Hát ott vagyok én is az összefoglalóban amit írtál, vagyis a hölgy ismerősöd....de ilyen dolgokat én első olvasására képtelen vagyok megérteni...sőt szerintem második nekifutásból se fog menni.. :(
Nekem ehhez sok minden kell hogy megértsem, nem még hogy alkalmazni is tudjam.... !
Ettől függetlenül igazat adok neki..!
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása