Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2016. január 09. 10:54 - Csakegyember

Szükséges-e ennyi ex.Tanú blog..... ?

 

tutaj.jpg

Van-e értelme ?

Igen, van-e értelme a  „sok“  ex.Tanú blognak....így az enyémnek is...?

Ez a mennyiség, nem okozza-e inkább azt, hogy az olvasó elveszik a blogok  közt, melyek lényegében "ugyanazt"  nyújtják ....

Egyáltalán ezek a blogok nemcsak a mi személyes bosszúnk eszközei ?

Nemcsak a sebeink nyalogatására szolgálnak - ahogy azt már a szememre vetették ?

Nemcsak a személyes ambíciók beteljesedéseként írok, melyet  nem engedtek érvényesülni,  vagy éppen elvettek tőlem Jehova Tanui gyülekezetében ?

De igen, szerintem valahol megtalálhatóak ezen  okok is !

Én nem szépítem a dolgot, nekem személyesen nagyon sok mindenben segítségemre van a blog !

S őszinte leszek, nem is tudom ki merít belőle nagyobb hasznot, én, vagy az olvasó !

Ugyanakkor azt is figyelemmel kisérem, hogy amit írok, az minden Tanu, vagy volt  Tanu  számára érthető legyen...

Igyekszem úgy fogalmazni, olyan színvonalon írni, hogy azt  mindenki megértse.....

Igaz lesznek mindkét oldalon  olyanok, kik számára mindez "érthetetlen" lesz....

Az egyik oldalon biztosan nem elégítenek ki bizonyos intellektuális elvárásokat, a másik oldalon pedig pont az a baj...

Ugyanakkor teljesen megérteni csak az tud, ki ugyanazokat élte meg, élte át jehova Tanuinál mint jómagam.

Ezért is örülök a visszajelzéseknek, ami azt bizonyítja, nem írok hülyeségeket....

De vissza a témához.

Tehát van értelme ennek a blognak, a tiédnek  az  övének   ?

Volt egy nagyon rövid beszélgetésem az egyik társunkkal erről a témáról,vagyis az  ex.Tanú  blogok sokaságáról,  s ez a társunk inkább azt kívánta,  bárcsak a többszöröse lenne az ilyen blogoknak...

Nem lenne azonban  jobb a cél érdekében az összes "szerzőt" egy központi blogba tömöríteni, hogy egy közös oldalon publikáljanak, természetesen a már eddig megszokott „nevük“ alatt ?

Lehet nem rossz ötlet, de még mielőtt ezen mélyebben elgondolkodnánk....

Nem-e éppen azt  veszítené el az ilyen a blog,  amire pontosan szükség van ?

Vagyis nem válna akkor  személytelenné a blog ?

A blogok sokasága, lehet „elriaszthatja“ az olvasót attól, hogy mindet felkeresse...

Sajnos nekem sincs annyi időm, hogy folyamatosan figyelemmel kisérjem a többi blogon való történést, pedig illene..

Söt vannak olyan blogok, melyeken még nem is voltam....

Tudom nem szép tőlem......

S csak mellékesen megemlítem, nincs a blogomon blogajánló, vagyis van,  de nem tudom használni, próbáltam,  Nicku segíteni is akart, de valamit eltoltam...

Tehát nem azért nincs ajánlóm mivel nem akarok másokat „reklámozni“ vagy ne tetszénenk mások írásai, vagy különbnek tartanám magam másoktól, vagy csak egyszerűen irigykednék másokra, nem....meghaladta számítástechnikai képességeimet...:(

Folytatva a témát,  azon a nézeten vagyok, hogy igen szükséges ez a  "sok" ex.Tanú blog!

Hogy miért gondolom így ?

Kiindulva abból, ahogy én kezdtem el olvasni....

Ez nagyon lassan óvatosan történt...

Az ember nem azonnal vet fejest a levesbe..

Lassan keresi azt az oldalt, amely a vérmérséklete, nézete, neme, kora, irányvonala, s más  közös tényezők alapján  úgy gondolja  a legközelebb áll hozzá...

Én is így csináltam, habár igaz nem sokat kerestem, lehorgonyoztam egy adott blogon...

Ám azóta sok más blogot megismertem.

Így figyelemmel tudom kisérni azokat is, a tartalmukat, a blogger tulajdonságait, életfilozófiáját, fájdalmait, empátiáját,  vagy éppen „kirohanásait“.....stb..

S ez az ami kell !

Ugyanis mit keres egy olyan ember, ki sérült, s megértést keres, gyógyírt fájdalmaira ?

Nemcsak azt, hogy egy oldal „szapulja“ az ellene vétkezőket, vagy a neki fájdalmat okozókat !

Nem, szerintem nem ez a lényeg, ez csak egy következő  igény, egy második vagy harmadik...

A lényeg az, hogy olyan oldalt találjon, hol elsősorban emberként talál megértést....

S ehhez szükéges a közös alap, de a közös szemléletmód, tulajdonságok, melyek megnyerik a tetszését, s így úgy gondolja : az oldal,  s az író is közel áll hozzá..bizonyos mértékig azonosul  vele...

Igen,  ez az ami kell !

Vannak közöttünk  kik különböző  tisztségeket töltöttek be....

Különbőző neműek vagyunk....

Különböző korúak...

Különböző gyökerekkel, háttérrel..

Különböző tulajdonságokkal, személyiséggel....

Különböző műveltséggel...

Különböző tapasztalatokkal...

Vagyis különbözőek vagyunk.....

Igen  még ezen "betűk" közt is nagyon sok a különbség...

S most ne botránkozzon meg egy Tanu sem, de Pál levele jutott az eszembe...1 Korintusz 12: 19-26

" Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?20Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.21Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.22Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:23És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek;24Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván,25Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok.26És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind."

Tehát a blogok közt,  még ha úgy tűnik is, hogy a küldetésükből kifolyólag alig van,  valójában nagy a  különbség,  !

S pont ezen különbségek miatt van szükség minden egyes blogra, igen minden egyes blogra.., miként minden egyes tagra.....

Arra is melyet csak 10 - en olvasnak, de  arra is melyet 100 – an

Hogy minden „hajótörött“ megtalálja a saját tutaját, mely átsegíti élete  viharos időszakán .

A tutajokat nem kimondottan hosszú utakra tervezték.....

Igen a tutaj  általában csak kényszermegoldás, egy időszakra szól...egy konkrét és nehéz időszakra....mely alatt életet - életeket menthet...

Így hát  a továbbiakban minden blognak jó szelet kivánok ...

Sok sikert és hasznos munkát minden társamnak .....

 

tutaj_6.jpg

 

                                                                           

Címkék: Általános
94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr78251690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.01.09. 20:03:27

Köszönjük szépen! :)
Szerintem is minél több blog van, annál jobb. Nem vagyunk egyformák, ezért más szemszögből látjuk a dolgokat, más megközelítésből dolgozunk fel egy-egy dolgot, témát. A legtöbbünk pedig nem fröcsög, nem bosszúból vezeti a blogját, hanem inkább segíteni akarásból. Én így látom.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.09. 20:20:25

@nicku: Nekem a bosszúvágyamon sajnos folyamatosan dolgoznom kell, ha nem tenném kicsúsznék önmagam keze közül..s ez nagyon nagy baj lenne..nem csak a blogon....
De jó, hogy a legtöbbünk így látja, ahogy Te is, nem konkurenciát látunk egymásban...nem bántjuk egymást, inkább igyekszünk egymást megérteni, s ha nem is értünk egyet bizonyos dolgokban nem ez az ami dominál...

l.gabi 2016.01.10. 04:57:24

Több fontos kérdést is megfogalmaztál, amit már mások is kérdeztek.

Az egyik a közös blogolás. Ezt szerintem nem lehet megvalósítani, mert nagyon más okokból írunk blogot. Mivel nagyon eltérnek az indítékaink és a világnézetünk is, ezért ez kivitelezhetetlen lenne.

Másik kérdés, hogy lenne-e értelme egy közös blognak, ahol mindenki ír valamilyen rendszerességgel? Ha képesek lennénk egymás világnézetét tiszteletben tartani (például azt, hogy van olyan, aki nem hívő, más pedig az), ez még értelmes is lehetne, de sajnos ez nem a jelen.

A blogok értelmét és hasznát főleg abban látom, hogy segítenek önmagunkat megvédeni. Szerintem komoly veszélye van annak, hogy a Jehova Tanúiból kiábrándultakkal kapcsolatos beszédmódot a szervezet diktálja vagy valamelyik másik vallásos csoport. Nem szabad kiengedni ezt a kezünkből és láttatni kell (szerintem) azt is, hogy nem egyfélék vagyunk. A blogok erre nagyon jók és leginkább akkor, ha nagyon sok van (vagyis lenne) belőlük.
Ezt különösen azért merem állítani, mert évek múltak el úgy, hogy egy-két vallásos ember próbált programot adni az extanúknak és a kiábrándultaknak, de ezzel csak szétzúzták a normális módon kialakulni kezdő közösségeket. Ha sok lenne a megszólaló érintett, akkor többé senki nem tudna nélkülünk beszélni rólunk.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.10. 10:45:59

@l.gabi: Én mondjuk rá nyitott lennék az ilyesmire..hiszen a blog céljául is azt tűztem ki, hogy mások is segítsenek annak szerkesztésében...
Képes lennék alárendelni saját "ambícióimat" egy közös célnak...habár nekem ez könnyű..
pl.egy közös blog segíthetne olyanoknak, kik félnek önálló blogot indítani, s így fokozatosan el tudnának rugaszkodni saját blogjuk irányába..tapasztalatot szereznének, meglátnák nagyobb kudarc nélkül, hogy képesek-e rá, vagy egyáltalán akarják, vagy van-e hozzá gyomruk...
Én ebben nagyon szívesen segítek....ez a reklám helye..... :) - de komolyan !
Ugyanakkor amit megfogalmaztunk eddig mindhárman, az érvényes...
kellenek a személyes blogok..
A közös blog több veszélyt rejt talán mint előnyt...
pl. ha a saját blogomon ámokfutásba kezdek, akkor az érintett vagy érintettek csak az én blogomat dobják, s mennek a másikhoz...
De egy közös blogon az ilyesmi helyrehozhatlan lenne, diszkvalifikálná az egész közöséget....S kell mindaz is mit megfogalmaztál....

l.gabi 2016.01.10. 16:59:15

@Csakegyember: Lenne fantázia abban, hogy legyen egy közös blog, de szerinted képes lenne mindenki tiszteletben tartani a másik személy világnézetét? Lenne rá esély, hogy mindenki képes legyen olyat írni, ami senki másnak nem lenne vállalhatatlan?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.10. 19:46:38

@l.gabi: Nem....hiszen képtelenek vagyunk egyetérteni alapvető dolgokban...
De nem is ez a baj, képtelenek vagyunk a másikat elfogadni olyannak amilyen, s respektálni őt, nézetét, s az ahhoz való jogát, úgy hogy ne sértsük meg vagy ne haragudjunk meg rá..Ez a probléma...
A másiktól nemcsak azt várjuk el, hogy fogadja el a mi nézetünket, de azt is hogy alkalmazkodjon hozzá-hozzánk - mert szerintem az a helyes, ugyanakkor az ellenekezőjére képtelenek lennénk .

a századik juh 2016.01.12. 22:12:16

Ne aggódj, tesó, elhiheted, ha mondjuk!

Egyéniség vagy, egyéni a blogod is, csak így tovább!

Az én személyes véleményem, hogy NAGYON KEVÉS "extanús " blog van!!!

Mert mekkora a törzsközönség?

Láttad Gabi blogján, milyen adatot szerzett a magyarországi kiközösített személyek létszámáról?

Majd 9000 fő. + 30 000 + 1 000 000 ugyanis a "világiakat" is érdekli ez a zárt közösség.

Ha lenne egy dokufilm az "érem másik oldaláról" az rengetegeket érdekelne,mint ahogy olvasni is érdeklődve olvasnának egy zárt közösségről.

A bibliaversbe meg beletrafáltál. :-)

Pontosan ez a helyzet.

" a bosszúvágyam"

Tesó, ha átvernek egy kocsival, naná, hogy "megreklámozod" az autókereskedőt! Ez nem bosszú! De nyilván értem, mire gondolsz, de ne feledd: Jézus nem szereti a langyosakat. Legyél hideg, vagy meleg, csak langyos ne!

Erről a témáról elég nehéz érzelem és indulatmentesen írni,és szerintem ha nem sikerül, az sem baj, mert annak egy ilyen témánál helye van!

Miként az örtoronyban és a jw.tv ben is igencsak van érzelem, és indulat is, "enyhén " manipulatív módon!

Ha a Butháni törvények lennének rájuk érvényesek, életfogytiglant kapnának kenyéren és vizen.

Nem kívánom nekik, csak a tényt rögzítettem. :-)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.13. 13:11:00

@a századik juh: Még tegnap éjjel elolvastalak, a válasszal vártam inkább a mai napig.
Köszönöm a buzdítást..s köszönöm a " szavazást" is a még több blog mellett..
Gabinál én is seggre ültem..meglepett a mennyiség...de talán nem is a mennyiség, inkább a különbség a kommentelők kik elenyészően vannak ezek szerint az olvasókkal szemben...
Jobb lenne nemcsak a több blog, de több kommentelő is..színesebb lenne a kép, s talán még láthatóbb.,...
Érdekes, csak pár héttel ezelőtt néztem egy filmet Buthánról - nekem annyira megtetszett, hogy azt mondtam, megyek oda lakni.................
Kérdezték miből van neikik a legtöbb, s ők ezt válaszolták : időből....
Nagyon szimpatikusak voltak
De ahogy Gabi levezette az nagyon érdekes volt, s a kérdés az telitalálat....
Csak összehasonlítottam a Buthániaknak " időből" áll a legtöbb a rendelkezésükre, Jehova Tanuinak meg az a legkevesebb, vagyis már itt zavaró tényező a kultúra irányába.....
Nagyon érdekes
Én is azt írom neked, jó hogy vagy !
Igen nagyon színessé teszed a közösségünket kommentjeiddel, tulajdonságaiddal....

a századik juh 2016.01.13. 20:26:05

Tudod mi jutott eszembe?

Hogy lehetne egy "új bejegyzés x blogban" fül valamelyik oldalon, ha ez technikailag kivitelezhető.

Én pl szívesen venném, ha lenne egy ilyen, sokszor macerás a keresgélés...

Apropó, keresgélés... KINNGDOM ÚJ BLOGJÁHOZ ELÉG KEVESEN SZÓLTAK MÉG HOZZÁ, pedig jó a téma, kutatni, kutatni... :-)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.13. 21:30:49

@a századik juh: Az ötlet jó, de én ezen a téren, hát hogy is mondjam....nem vagyok "profi" és enyhén fejeztem ki magam..
De jó , hogy Kingdomra felhívtad a figyelmet....:)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.13. 21:38:10

@a századik juh: De ez tényleg jó ötlet ....Ki ért hozzá kell megkérdezni, lehetséges-e az ilyesmi....

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.14. 20:55:19

@a századik juh: @Csakegyember:

Sziasztok,- Na én is ide tévedtem :)

A helyzet az,hogy én es a családom 2012 ben szabadultunk ki a szervezetből alapos megfontolás alapján (erről tudnek mesélni). Ezt követően tele voltam közles vággyal,és az a természetes érzés vezetett,hogy segítsek azoknak akik bent vannak a szervezetben.Erre jobb mód manapság nem igen létezik az internetnél.

Elkezdtem egy blogot akkor es kezdeményeztem egy elektronikus letölthető könyv megszerkesztését közösségileg amiben a szerkesztők es az írok főként ex tanuk lettek volna. Egy előre közösen megtervezett téma soroztatta építve amik a könyv gerincet fejezeteit alkottak volna.
Volt sok jelentkező,...főként olyanok akik nem is tanuk!...Megdöbbentett,hogy akik tanuk voltak mind elidegenedtek a kezdeményezéstől és nem mutattak valódi segítő készséget.Ma mar sejtem,hogy miért....Nem egyeztek a valódi céljaink.

Volt aki saját népszerűségre vágyott,hogy babérokra leljen,hogy pótolja azt,hogy mar nem lehet elöljáró többet a szervezetben.Nem nevezem meg az illető(ket),de kifejezetten ártalmasnak olykor betegesnek találom az írásait ezert inkább nem is olvasom a blogjat a saját lelki békém érdekében. Valójában nem is igen olvassak öt valódi ex tanuk.
Segíteni pedig nem segít nekik hanem inkább növeli bennük az űrt a saját agonizálásaival.
A másik:
Johnny blogja akkor pedig főként indulat alapon működött,mondhatni a gyűlöletből ezt ö el is ismerte egy vele készített interjúban...De lehet-e így hosszútávon főleg valódi segítségnyújtás céljából működtetni egy blogot??? Hat nem. Mert ugyan is lelepett.

Ma mar egy ismerősöm ,barátom P.Sanyi (Columba) csinálja a blogjat szinte 100%-ban.
De ö soha sem volt Tanú ö református hittanár,egyébként egy nagyon okos és kedves ember.
De az ö munkája szinte abban áll,hogy fordít más külföldi ex tanuk oldaláról rea23- al,németből es angolból.
Sajat szellemi termek nincs egyáltalán leszámítva az olvasóink írták rovatot ami ritkán bejön,...ez nem az ö hibája.Szerintem ö is befog sokalni mert nagy terhet hordoz,... ,...es akkor mi lesz....?

Úgy velem magyarországi extanu közösségben is meglenne a szellemi szufla ha nem lennének önös vágyak,ha kepések lennének tiszta szívvel tekinteni erre a szent ügyre.

Nos én egy pár éve ezert besokalltam és töröltem a blogomat indulatból,..mint (Mózes a kőtáblákat) :D
De miután az ember lehiggad,azért újra kitisztul a kép és újra feldereng a cél.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.14. 21:00:13

@Csakegyember: @a századik juh:
Es igen szükség van több blogra,vagy akar egy nagyon jóra,de KELL mert a szervezet is mar ezeken a vizeken evezget....Hogy azt mondjam,ez a legjobb eszköz,...komoly eredményekkel.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.14. 21:35:42

@kingdom: Üdvözöllek a blogon :)
Ezek olyan információk, melyekről én szinte semmit sem tudok...új gyerek vagyok a terepen.....
Gabi is írt egy kicsit a háttéről, hasonlóakat....l
De jó látni, hogy voltak komoly próbálkozások, s azt is, hogy újra indítottad a blogodat..
Zsotza tett rólad említést, majd a Századik is utat mutatott feléd...
Ja, én a blogot röviddel azután indítottam, hogy kicsaptak, azt jelenti április 2014
S ahogy írod valóban ez a legjobb eszköz.....

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.14. 22:21:40

@Csakegyember: Egyszer majd megirhatnad a szervezettel való szakitasod történetét... Ha jónak látod :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.14. 22:33:42

@kingdom: Még nem jött el az ideje,..
Még vannak kiknek árthatnék vele, s őket védelmezem, még így is...
De ha eljön ai ideje, igérem, egy könyvre való lesz.....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.15. 14:54:43

Sziasztok!

Én már rég elvesztettem a tanú-extanú identitásom. Nem is érdekel a téma. A blogjaitokat olvsom ugyan, de már csak akkor szólok hozzá, ha valami megfog. A közösblog ötlete halott, mint az ökumenizáció. Amig egy embernek fontosabbak a dogmák és a hotnézetek, mint az ember, addig nem lehet közös célt kitűzni. Márpedig sokaknak az a cél lebeg a szeme előtt, hogy evangelizáljon, hirdesse az Urat, és a tiszta hitre, igaz útra juttasson el másokat. Én például egyáltalán nem hiszek abban, hogy van ilyen. Mindennél jobban érdekel a teológia, és a filozófia, de csak a saját következtetéseimmel. Másokét nem fogadom el. Emiatt például nem biztos, hogy mások szivesen dolgoznának velem. Arról nem is beszélve, hogy engem nem érdekelnek jehova tanúi. Engem csak az ember érdekel

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.15. 19:47:09

@sefatias: Szia, régen jártál erre :)
Enegem is az ember érdekel....
Az az ember, kiért Krisztus feláldozta életét..
S ki ez az ember ?
Mindenki...mindnyájan azok vagyunk...egy nagy család mégha valaki másként is gondolja ...végeredményben - lényegében semmi különbség sincs közöttünk, csak azt mi gondoljuk, vagy mi gyártjuk művileg a különbségeket...Igen lehetnek különböző céljaink ahogy írod, de szerintem nem ezzel van a probléma..
Inkább azzal, hogy a másikat nem tudjunk elfogadni olyannak amilyen, a véleményét, a nézetét s a céljait ..képtelenk vagyunk respektálni.... S mivel homlokegyenest más a nézete vagy a véleménye már ez számunkra áthidalhatatlan akadályt jelent/ gondoljuk(/, úgyhogy inkább tovább lépünk....Közben csak az embert kell meglátnunk benne, s mindjárt jobbra fordulnak a dolgok...
S ki tud a legjobban segíteni a Tanukon, amikor kétségbeesetten segítséget keresnek mint én tettem annakidején ?
Azok kik valamikor szintén Tanuk voltak..
Rajtad kik segítettek, kik támogattak ?
Rajtam ki segített, ki támogatott ? :) Nem emlékszel ? :)
Nem a bűnös embert, vétkes embert ki Tanuként teli tüdőből fújta a szervezet harsonáját..nem ezt látták, hanem az embert, ki menekül...ki segítségre szorul..
Senki sem kérdezte mennyi vér tapad a kezemhez...senki sem vetette a szememre...mert az embert látták bennünk...
S szerintem legtöbben ezt teszik, így cselekszenek ...Ugyanakkor minnyájunk előtt még igen hosszú út áll..De nem szabad elfejtkeznünk arról kik voltunk, honnan jöttünk, mert akkor elfelejtjük azt is hová tartunk....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.15. 20:17:14

@Csakegyember: nem arról van szó, hogy ne segítenék jehova tanúinak. Mind a mai napig imélezgetek, találkozgatok tanúkkal. Igaz már nem olyan sokan keresnek mint régen. Az egyén megsegítése fontos számomra. De az egyház és annak tanításai már nem izgatnak fel. Az elmúlt hetekben a JJ blogján azért írtam azt a két posztot, mert valamiért előjött belőlem, de már nem akartam a saját blogomon írnni, mert már nem számít extanú blognak, és nem olvassák már.

Egyébként járok én ide.értesítést kapok a megjelenő új posztról. Ezt is olvastam mikor megjelent, csak nem kommenteltem. A fenti kommentek miatt szóltam hozzá.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.15. 20:27:51

@sefatias: :) még egyszer :)
Akkor magmaradtál annak ki voltál, egy " farkasbőrbe bújt bárány "....

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.15. 21:05:16

@sefatias: Jaj majd elfelejtettem, mindenki tudja, hogy a Te már más vizeken evezel..
De hol a probléma ?
Van itt egyáltalán ?
Szerintem nincs...
Ahogy kijöttünk a szervezet " öleléséből" százfelé rohantunk....
Én sem tudom mi lesz velem, egyenlőre van még sok minden miről szeretnék írni,habár nem tudom eljön-e az az idő mikor valóban mindent papírra vethetek...nem tudom. De sokszor az lenne a legjobb, ha minden, de szó szerint minden kapcsolatot megaszakítanák a múltammal, mivel a múlt az kísért..fájdalmasan... sokszor a blogot is fájdalomból írom, ez nagyon látható bizonyos posztokon....de egyenlőre segít, így az is hogy most veled írok, vagy fél óra múlva más sorstársammal...
Amúgy én is járok hozzád, " figyelemmel" kisérlek...igaz számomra már legtöbbször más vizeken evezel...:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.15. 21:10:47

@Csakegyember: jó a blogolás. Nekem nagyon sokat segített. Ha az ember kiírja magából az érzéseit, akkor az felszabadítö lehet. Nekem jó volt. És ahogy telt az idő, egyre jobban nyíltam ki. Ez szabaddá tett. Ma már teljesen szabad vagyok. Úgy érzem illenek rám Jézus szavai a VALÓDI szabadságról. És félelem sincs bennem. Nem félek Istentől, hanem bízok benne. Tudom, hogy megérti a sajátos útkeresésemet

a századik juh 2016.01.15. 22:20:03

@sefatias: "értesítést kapok a megjelenő új posztról. Ezt is olvastam mikor megjelent"

Ezt hogy csinálod?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.16. 08:20:49

@a századik juh: a jobb felsősarokban van egy "követés" gomb. Ha arra rákattintasz, akkor azt fogja kiírni, hogy "követem". Innentől, ha bármilyen indexes oldalra mész, lesz egy sárga szám a képernyő bal felső, vagy alsó oldalán, hogy hány poszt jelent meg az általad követett blogokon. Ott láthatod, ha új poszt jelenik meg. Ott a követés gomb mellett van egy kis négyzet, abban egy harang. Ott lesz a sárga szám. De csak a blog.hu rendszerében. A többi indexes oldalon általában alul van a harang

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.21. 17:34:16

@sefatias:
"Márpedig sokaknak az a cél lebeg a szeme előtt, hogy evangelizáljon,"

Mert van más lehetőség is ? Ha tisztán az evangélium lényeget megragadjuk? Es akkor meg itt szó sem esik dogma sulykolásról.Csak ha magara az evangéliumra gondoljunk.
Meglehet ragadni dogmák nélkül a lényeget?...az evangéliumot?...

Meglehet.
A többi csak körítés. (azert erdemes a dogma fogalmat is tisztázni).A keresztény tanítás alap fundamentumait vagy az egyházi sallangokat? Nem mindegy!

De pusztán csak azert mondjon le az ember a segítségről mert sok egyebb sarlangal is megtámogatták az egyházak? ...Ugyan mar.

Másrészt a dogmák lényegüket tekintve pont az evangéliumot (is)védik,...az önvédelem tette szükségessé,hogy az alapvető igazságok mozdíthatatlanokká váljanak az eretnekség támadásai miatt.A viták végére tett PONT.

"igaz útra juttasson el másokat.Én például egyáltalán nem hiszek abban, hogy van ilyen."
Te erre a következtetésre jutottal....most. Akkor mégis hova szeretned elvezetni az embereket írásaiddal? Ha sehova akkor miért publikalod?...Ha csak azt a célt szolgálja,hogy kiírjad ami felgyülemlett benned, mint valami lelki terepiat?

De a következő kijelentésed nagy súllyal bíró.

"Arról nem is beszélve, hogy engem nem érdekelnek jehova tanúi. Engem csak az ember érdekel"

Jehova Tanúi emberek,...vallásos emberek. Sajátos lelki es vallási háttérben...és kitudna segíteni ha szükséges nekik, ha nem olyan aki maga is onnan jött ki?
Ez egy kicsit olyan mintha Pál a zsidóktól inkább elfordult es a Krisztus helyett voltaképpen a nagy semmit hirdette volna...
(Amúgy mondhatta volna ,hogy nem érdekli őket,mert ugye ö elsősorban a pogányok apostola volt.)
Benne élt a népe iránti szeretet.
Te nem ismersz a tanuk között olyanokat akiket nagyon szeretsz?? Nem érne meg?

Az egy más dolog ha elismerjük,hogy nem tudunk segíteni JehovaTanuinak,mert annak megtétele valljuk be kívül esik sajnos a lehetőségeinken látva az erős nyomást az elméjükön.

De legalább attól ne zárkózzon el az ember,hogy azoknak ne segítsen akik kifele tántorognak.
Nem mindegy miről írunk es miről beszelünk.

Arról,hogy rámutatok nekik,hogy nincs isten mert van egy csomo bizonyítékom ellene?...Ne feledjük Vallásos emberekről van szo!,..vagy legalábbis olyanokról akik ilyen lelkületűek.
Hova vezetünk el embert ha nem vezetjük sehova,...csak kérdésekkel bombázzuk növelve bennük az űrt és a kétségbeesést???...Hova vezetjük őket ha írásainkból a kétségbeesés,zűrzavar szavai szolnak? Az ilyen írás nem épít hanem a perem szelére taszít.
Ne vedd sértésnek Sefa,...ügyes okos embernek tartalak,voltaképpen tisztellek is téged. De írásaid nagy része mar olyan témákkal foglalkozik amiket magának feltehet az ember vívódásai közepette este a párnak között és fel is tesz,de úgy érzem ezeket nem szabadna publikálni,..mert később meg bánjuk a másokban okozott karok miatt.

En megértem,hogy sajátos látásod miatt jelenleg nem lépnél szellemi közösségbe ex-tanú oldalakkal,...de hidd el nem lenne lehetetlen.Érdemes lenne elmélkedni azon mivel ártunk és mivel használunk másoknak.
Remélem nem értesz félre és átmegy a szándék,....baráti szeretettel és aggodalommal írtam a soraimat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.21. 18:31:44

@kingdom: Néhány dolgot félreértettél. :) Vagy félreérthetően írtam.

Az evangelizálás sokmindent jelenthet. És sokmindent is értenek alatta. Én nem gondolom, hogy egy szervezetből kifelé kacsintgató tanúnak bármilyen szinten evangelizálni kellene. Egyáltalán nem gondolom, hogy segíteni kell neki az útkeresésben. Én annak vagyok a híve, hogy lelkierőt kell neki adni az útkereséshez és nem iránymutatást. Ezért én nem is csinálok ilyet. Azok, akikkel együtt kezdtem kommentelni a jj blogján, sokan már nem keresztények. Én mégis jó kapcsolatban vagyok velük, és eszem ágában sincs "jó" irányba segíteni őket. Örülök, hogy jól vannak, örülök, hogy találkozunk, vannak közös programjaink, ahol jól érezzük magunkat és kész. Ők mondják a magukét, én meg az enyémet. Ennyi. Nem hirdetek nekik, és másnak sem semmilyen evangéliumot. Pont akkor a legsebezhetőbbek, amikor kijönnek. Nincsenek felkészülve arra ami rájuk vár, ismeretlen terepen botladoznak, és nem biztos, hogy helyes kihasználni ezt. Én ezt így gondolom, és így is csinálom. Ha valaki másképp gondolja, és másképp csinálja az az ő dolga, jól teszi. De az nem én vagyok.

A dogmákról.
Nagyon dogma ellenes vagyok. Nem ismerek olyan dogmát, amit részleteiben, vagy egészében ne tudnék megkérdőjelezni. A dogmatika hobbinak jó, mert szeretem, de elvárásnak nem, mert nem stabil. Ráadásul nem védenek semmit. Főleg nem az evangéliumot.

"engem nem érdekelnek jehova tanúi. Engem csak az ember érdekel" Jehova Tanúi emberek,...vallásos emberek"
Erre válaszoltam Csakegyembernek: "nem arról van szó, hogy ne segítenék jehova tanúinak. Mind a mai napig imélezgetek, találkozgatok tanúkkal. Igaz már nem olyan sokan keresnek mint régen. Az egyén megsegítése fontos számomra. De az egyház és annak tanításai már nem izgatnak fel. " Tehát az embernek szívesen segítek, de A tanús tanítások cáfolgatása már nem izgat. Nem visz előre engem. De attól nem zárkózok el, hogy segítsek bárkinek is. Ezt megteszem mind a mai napig.

"Hova vezetünk el embert ha nem vezetjük sehova"
Én nem akarok senkit, sehova sem vezetni. Nem érzem magam felhatalmazva rá.

"írásaid nagy része mar olyan témákkal foglalkozik amiket magának feltehet az ember vívódásai közepette este a párnak között és fel is tesz,de úgy érzem ezeket nem szabadna publikálni,..mert később meg bánjuk a másokban okozott karok miatt."

Az egyik legnagyobb hiba, amit tanúként elkövettem, az a kétségeim magamba fojtása volt. A kétségek valóságosak. És ha te azt akarod, hogy mások azt higgyék, hogy nincsenek is kétségek, akkor hamis valóságot, hamis kereszténységet szeretnél tovább adni. Te magad is elismered, hogy ezek a kétségek valóságosak, csak te bele akarod zárni a párnába felszívódó könnyeidbe. Így csak azt éred el, hogy lesz egy csomó egyedül síró barátod, akik annyira sem bíztok egymásba, hogy az érzéseiteket megosszátok egymással. A valós kételyek nem okoznak kárt. A valós kételyek hasznosak! Gondolkodásra, előrehaladásra, őszinteségre ösztönöznek. Ezzel szemben a párnába fojtás magányt, kétségbeesést, egyhelyben toporgást eredményez.

"sajátos látásod miatt jelenleg nem lépnél szellemi közösségbe ex-tanú oldalakkal,."

Én nem azért nem lépnék szellemi közösségbe extanú oldalakkal, mert én jobbnak, vagy másnak tekintem magam, hanem azért, mert elkerülhetetlenek az ilyen konfliktusok, mint ez. Óriási nézőpontbeli különbség van köztünk, ami engem nem zavar, de téged igen. Tehát a közös munka nem nekem rossz, hanem neked.

Én úgy döntöttem, hogy minden kételyemmel szembe nézek. Nem félek semmitől. Ha félnék, akkor Istent helyezném egy olyan státuszba, ami sértés lenne neki. Egyáltalán nem gondolom, hogy aggódni kellene miattam. :) És ha rossz úton járok is, akkor mi van? Van időm helyrehozni, ha meg nincs, akkor megoldja az, akinek a dolga. Filippi 3:15

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.21. 19:55:01

@sefatias: Igyekszem rövid lenni.
Amin én az evangelizálást értem azt annyi,hogy szárazon körítésektől mentesen Krisztus fele irányítani az embereket.Nem rajuk erőltetve az egyházi sajátosságokat.Nem hiszem,hogy lenne más kapaszkodó rajta kívül ebben a nyomorult világban.

A dogmakrol.

Nem mindegy mit értünk alatta,...egy részét en is elitelem.De például a Niceai hitvallás nagyresze a legtöbb keresztény egyház előtt elfogadott közös hitteteli sajátosság.Benne az evangélium lényege tömören összefoglalva,...nem érzem karosnak. Söt.
---

"De attól nem zárkózok el, hogy segítsek bárkinek is. Ezt megteszem mind a mai napig."

No igen...De mégis,hogyan segítenél egy kétségbe esett tévelygő tanúnak akinek kifejezetten egy tanu (dogma) nyomorította meg az eletet?...Ha valóban nem zárkózol el a segítségnyújtás elöl?......Csak egyértelmű tantételi cáfolatokkal lehetséges. .... Nekem is igy segítettél egykoron emlékszel?.... 607...stb.
Egy ilyen esetben elkerülhetetlen,hogy ne nyúljon az ember a tanús tanításokhoz.
Szóval nem tudsz elzárkózni előle.

"cáfolgatása...Nem visz előre engem."

Es másokat? ... Ha valóban el benned a segítő szándék?

A kételyek az oké,....mennyire milyen szinten...?
Es a mi kételyeink előre visznek másokat ha megosztom másokkal,vagy pedig lyukat ütnek a hitükön?

---
"Óriási nézőpontbeli különbség van köztünk, ami engem nem zavar, de téged igen. Tehát a közös munka nem nekem rossz, hanem neked."

Őszintén szólva nem értem hova tartasz, (?) ...meddig vezet az amilyen úton jelenleg jársz,...de valóban sajátos.
Az,hogy bízol isten gondviseléseben az esetleges hibás nézeteid miatt bizalomra ad okot....De ez nem tudom meddig vezethet....Egyenlőre háborgást érzek az erő innenső oldalán. :) En mar szimplán egy olyan Sefa blognak is örülnek ami önmagában nem a kételyekről szol....ami vigaszt és erőt adna. ... ... talán egyszer ...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.21. 20:50:42

@kingdom: megkérdezhetem, hogy miért hiszel Krisztusban? Hogy miért tartod fontosnak, hogy hozzá vezess bárkit is?

És most nem a szokásos szövegre vagyok kiváncsi, hanem a hited legmélyebb okaira

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.21. 21:52:30

@sefatias: Mint írtam, ő az egyetlen biztos pont es kapaszkodó ebben a nyomorult világban. Minden ember a halál felé tart,... Ha ő nem lett volna, minden értelmét veszti,... Tényleg ő az élet világossága... Az a vicc, hogy a sokan ezt a haláluk óráján érzik csak át. Feleségem évekig dolgozott kórházban a kronikus belosztályon. Naponta 4,5 embert csomagolt el... Látta az utolsó tekintetüket, hallotta utolsó szavaikat, vágyaikat... Sokan rettegtek a haláltól...féltek. A feleségem arca és szavai voltak sokaknak amit utoljára lattak, hallottak... Azok akik hittek... reménnyel tavoztak. Voltak akik rettegésel, nekik nem volt hitük...latta a különbséget... Tudta ki az aki hisz és ki nem. Rájuk volt írva.
Sokat mesélt erről. Ha már menni kell.. jó reménnyel menjen az ember.
Ha márpedig leegyszerüsitjük az evangélium lényegét, volta képpen pont a halálon tulra mutat.Remény és vigasz...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.21. 21:54:44

@kingdom: " ő az egyetlen biztos pont es kapaszkodó"

Azt ugye tudod, hogy ez csupán egy semmiben lógó állítás?
És egy semmiben lógó állítás nem lehet oka a legmélyebb hitnek.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.21. 22:20:25

@sefatias: Miért? Miért lóg a semmiben? A egész szentiras róla szól, rámutat. De mondok most egy nagyon felhaborítót. Az én hitem mégsem kizárólag a szentirason alapszik,esetleg hozzá tesz. A hit egyszerűen hozzám van ragasztva,.. Nekem nem kellenek, bizonyitékok,.. A szentiras összeállításárol, stb. Vígan ellenék anélkül is, ha muszáj lenne. Hiszem, hogy az igazi kereszténység nem kifejezetten papir alapú.Tudom ez így fanatikus vak hitnek tűnik..., de ez nem igaz... Valaki valamiért táplálja bennem... Nem tudok ellene tenni semmit. Még az sem árt neki ha ateista írásokat olvasok...szerintem sokan simán hülyének is néznek,... ha elmondom a fentieket,...de kérdezted... válaszoltam... az utóbbit is felvállalom,... mert egyszerűen ez van. De, hogy fokozzam Még a teremtés mellett szoló bizonyitékokra sincs szükségem... és akkor is ugya akkora lenne a hitem.,ha holnap egy kutató csapat előállna egy megcáfolhatatlan bizonyitékkal, hogy egész biztosan nincs Isten. Szóval a világ szemben tényleg abszolut hülye vagyok.De ennek azért vannak előnyei is.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.21. 22:32:34

@kingdom: Azért lóg a semmiben mert sem magadnak, sem másoknak nem tudod elmondani a hited okát. Beismered, hogy az okot nem is tudod bemutatni. Ám mégis úgy érzed, hogy ez az állítás az abszolút igazság, amit ugyan nem tudsz bebizonyítani sehogy, de higgyék el neked. Isten sosem alacsonyodott le odáig, hogy ilyen vakhitet követeljen. Mózes, Gedeon, Az egész egyiptomból kiszabaduló zsidóság, az apostolok, Pál és még sorolhatnám, mind olyan biztosítékot kapott, amit soha senki nem tudott volna megcáfolni. Isten nem hagyja magát odáig lealacsonyítani, hogy benne csak egy bemondásra hinni kell. A hitnek mindig van oka. Lehet, hogy szubjektív, de van. A szubjektív okkal az a baj, hogy senki sem látja. Ezért nem is érdemes nagyon nagyképüsködni vele. Pál is belebonyolódott, mert akárhányszor beszélt a damaszkuszi úton történtekről, mindig másképp emlékezett. Szóval ha te a saját hitedhez akarsz vezetni valakit, akkor valami komollyal kell előrukkolnod, mert különben semmi mást nem csinálsz, csak mint a Tanúk. Csupán egy kitaposott ösvényre hívod őket, amit mások tapostak ki. Abban kell hinni amit mások találtak ki, olyan istentiszteletet kell bemutatni, amit mások határoztak meg. Persze ehhez nem kell sokat gondolkodni.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.21. 22:54:55

@sefatias: Ez igaz kaptak jeleket,.. De vajon ez vajon miért nem volt mégis elég a többségnek a szilárd hithez???
Mi van ha a hit nem is ezektől a szubjektív élményektől függ és nem is a külsőtől.
Elismerem, hogy nem vagyok jó vitapartner,mert még csak a logika lábain sen áll a hitem, hanem csak úgy. Ez olyan nekem, mintha arról kellene érvelnem, hogy miért zöld a szemem. Az csak úgy van.
Mi van akkor ha ezt a kérdést eleve rosszul közelited meg?...Egy rossz kérdés nem hozhat jó eredményt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.21. 23:00:28

@kingdom: a szemed színe mellett nem kell érvelned. Elég ha megmutatod, és elhisszük. De ha amellett szeretnél érvelni, hogy Atilla hun vezér második feleségének kék szeme volt, akkor fel kell kötnöd a gatyádat. Szóval ha valamit hirdetni szeretnél, akkor fel kell mutatnod valamit. Én nem tudok felmutatni semmit. Nem tudok bizonyítani semmit, ezért nem is mondom senkinek, hogy legyen a követőm

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.22. 09:47:09

@sefatias:
Szerintem nem jo a megközelites. Mondod hitnek mindig van oka! Na lehet,hogy pont itt van a baj, ezert latod maskent a dolgokat es ezert vannak ketelyek is.
En nem igy latom,..en ugy latom egyre inkabb,hogy a hit nem az ertelemböl taplalkozik es abbol,hogy letudunk mindent a bibliabol vezetni a betükböl.Es ha valami kifogasolhato (mert mi nem az) akkor az mar hiteltelen ?!

Nem. Az ember inkabb transzcendens leny,es itt a termeszetfölötti ertelmezesre gondolok...a lenyebe van irva az isten hit.
Nem furcsa,hogy a regmult embereinek egyiknek sem kellett bizonygatni,hogy van Isten,vagy Istenek? Ez az emberiseg evezredeinek nagyreszeben vitan felül ällt.Az mar mas kerdes,hogy ki miben hitt...Oziriszban vagy Jahwe-ban.

A problema nagyresze abbol fakadhat,hogy a modern ember logikai lancokra akarja füzni a hitet. Hat ez nem fog menni,..el vezet valamedig ,de nem messzire.

Valolyaban ha belegondolsz minden amit a bibliabol megtudhatsz istenröl,..mind a logikan kivül esik. Mire gondolok?
Mert logikatlan a szentharomsag,...megis kiolvashato a bibliabol.Logikatlan az is,hogy Isten a sajat fiat felaldozza.Logikatlan az,hogy valaki örökke letezzen,...logikatlan az is ,hogy isten mindenütt jelenlegyen.Az is,hogy örökke elhessünk.Az egesz keresztenyseg logikatlan,..söt ertelmetlennek tünik. No igen,...ha ugy közelitjük meg ahogy igazabol nem lenne szabad.Es itt a csapda.

Egyszrüen csak a hit szemevel kell neznünk a szentirasra es mindenre.Azzal a hittel ami lenyünkböl fakadolag bennünk van,..ha a logika szemen nezzük es nem kisgyermekkent,..könnyen botlasköve valhat es valik is.

Nem mindenkie a hit,...vagyis az a fajtaja ami üdvössegre vezet.Ugyhiszem az evangelizalas is csak az utmutato szerepet kellene,hogy betöltse,ahelyett,hogy eröltetne dolgokat,...dogmakat.
Sokkal inkabb ugyhiszem Isten munkalkodasa ebben is a mervado,...az emberi szerep csak hozzajarul az ö munkajahoz.
Isten a kezdemenyezö,..aki elhiv es felszereli az embert mindennel ami eleg lesz neki az utazashoz.

A szem szinevel kapcsolatos erv a szemelyes istenhitem okara akart ra mutatni,...nincs neki emberileg,vagy logikailag levezethetö komoly oka, ott van.... es nincs ra mas magyarazat.
Attilla masodik felesegenek pont ezert nem kell bizonygatnom semmit,..mert ez a fajta hit vagy neki is ott van...vagy nincs....pusztan csak pontositani kell avagy betajolni a hitet,...de ez is olyan dolog ami inkabb misztikus mint megmagyarazhato.

A blgolasban pedig nem arra gondolok,hogy megmondja az ember ... mit tegyenek masok es mit ne.
Az utjelzö szerep az ami segit....Mar pedig tablak kellenek,meg akkor is ha valaki ketelkedik a szüksegessegeben.

2016.01.22. 10:34:09

A mellékelt példa nagyon jól megmutatja, hogy miért lehetetlen közos exjt blog. :-)
Az evangélizáló szelleműek általában (szinze mindig) úgy gondolkodnak, hogy a másikkal komoly gondok vannak...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 11:04:30

@kingdom: nem hiszem, hogy érdemes folytatnunk. mindig elbeszélünk egymás mellett, te nem arra reagálsz amit én írok, mert teljesen más síkon értelmezed a gondolataimat. Abban próbálsz kiigazítani, amit ugyanúgy gondolok, mint te. Amiben meg nem ugyanúgy gondolkodunk, az meg jelentéktelen. Például te az okot és a bizonyítékot egymás szinonímájaként használod. Pedig nem az. Attol, hogy valaminek van oka, az nem jelenti, hogy bizonyítva van, vagy bizonyítani kell.A hitnek van oka, akárhol keressük. De ez nem jelenti azt, hogy bizonyítani kéne. De oka akkor is van. Te nem tudod, a hited okát, ezért nem is tudsz róla hitelesen beszámolni. Te magad tekinted logikátlannak a hitedet, olyannak, ami a hülyék jellemzője. Én ezt nem így gondolom. A hitnek logikusnak kell lennie. persze nem mindegy, hogy milyen rendszerben, milyen logika mentén, de akkor is. Mindennek van logikus magyarázata. Csak nem mindenki ismeri. Az a ciki, mikor valaki a saját hitének, tetteinek nem tud logikus magyarázatot adni, de mégis iránymutató szeretne lenni.
Én nem kételkedek az útjelzők szükségességében. Én az útjelzőkben kételkedem. Túl sok van belőle, és túl sok irányba mutatnak. Ezért fenntartom magamnak a jogot, hogy ellenőrízzem őket. Még akkor is, ha emiatt lassabban haladok.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 11:07:53

@sefatias: @kingdom: Tegnaptól figyelemmel kisérlek benneteket..érdekes beszélgetés..Igaz nem illik mások beszélgetésébe avatkozni, de nem tehetem, meg, hogy az eredeti témában, melyből kiindult a beszélgetés ne szóljak hozzá. nemsokára...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 11:08:15

"Az igaz vallás nem észbeli vallás. De az igaz vallás nem ellenkezhet az ésszel"

Lev Tolsztoj

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 11:09:04

@Marci kérdez: " A mellékelt példa nagyon jól megmutatja, hogy miért lehetetlen közos exjt blog. :-)
Az evangélizáló szelleműek általában (szinze mindig) úgy gondolkodnak, hogy a másikkal komoly gondok vannak...

Véleményem szerint ez kölcsönös...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 11:21:09

@Marci kérdez: Szerintem mindig lehet hirdetni valamit. A baj, hogy a hirdető legtöbb esetben azt akarja, hogy az illető csont nélkül fogadja el az állításokat. Ne kutassa, ne forszírozza. Tehát a hirdetéssel önmagában nincs baj, csupán azzal, hogy ha nem engedünk időt a fickónak, hogy a hirdetett üzenetet sajátjává tegye. Ugyanis a legtöbb keresztény nem saját hittel rendelkezik, hanem úgy kapja készen másokét. Én nem akarom már mások kész hitét elfogadni. Igényt tartok a sajátomra. Keményebb meló, de legalább a sajátom

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 11:25:12

@Csakegyember: van igazságod a kölcsönösségben. Ám míg a magamfajta békénhagyja a másikat, engedve neki a saját hitét gyakorolni, addig én rossz úton járok, aki kiigazítást, tanácsot, esetleg feddést érdemel. Arról nem is beszélve, hogy én már voltam abban a cipőben, tehát ismerem, de az ottaniak nem voltak az én cipőmben. Tehát nem ismerik. Ez a probléma itt is. Kingdom nem tudja hova tenni a gondolataimat, mert nem tudja mi van mögöttük. Nem érti az utat, ami hozzájuk vezetett, mert ő még nem járt ezen az úton. De nem is kell neki járni. Senkinek sem kell járni az én utamon, csak ne lökdössük egymást

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 11:34:54

@sefatias: " Ám míg a magamfajta békénhagyja a másikat, engedve neki a saját hitét gyakorolni.."
Szerintem ez nem állja meg csont nélkül a helyét....
S a lökdösés kölcsönös :)
De leírom, hogy mi a probléma a szemléletmódoddal a véleményem szerint, azért írom a véleményem szerint, mivel az nem "tuti" csak egy vélemény..

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 11:36:50

@Csakegyember: Mikor mentem oda egy konzervatív blogra, hogy helyreigazítsam a srácot? Sosem szoktam. Én nem megyek sehova észt osztogatni. Inkább hozzám jönnek :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 11:42:30

@sefatias: Nem kell Téged félteni......:)
Most leírom észrevételemet, a témával kapcsolatban, légyszives ne sértődj meg ha keményre sikeredett volna, nem az a szándékom...nem is igazságosztó szeretnék lenni.....
csak egy vélemény
:Csak annyit kontárkodnék bele, a témához kapcsolódóan ... s a téma a közös bloggból kifolyólag a segítségnyújtás volt a szervezetből kikandikáló, a szervezetet elhagyó, vagy elhagyatott személyek irányába.
S e tekintetben, igenis Krisztus az alap !
Hogy miért gondolom így ?
Igaz ez függ attól is ki miért volt Tanú, s ki miért hagyta el a szervezetet...
De ha általánosan veszem, az embereknek Krisztusra van szükségük, azt keresték, miközben belebotlottak Jehova Tanuiba, kik azt állították – náluk a Krisztus..
Csak idővel rádőbbentünk, hogy Jehova Tanui szervezetének sem több, sem kevesebb köze sincs Krisztushoz, mint az általunk elhagyott egyháznak, melyből rohanva vágtattunk annakidején Jehova Tanui közé...
Vagyis csalódtunk, talán másodszor, lehet harmadszor....
S mire van szüksége egy ilyen embernek ?
Hogy valaki azt mondja, hát hallod Krisztussal van a baj ?
Egy sérült emberről van szó, kit a legnemesebb célt kereste, azt hitte megtalálta, majd rádőbbent, hogy az egész egy hazugság, hogy becsapták, félrevezették, visszaéltek bizalmával, kihasználták....
Most Krisztusban csalódott, vagy az emberekben...?
Így most ez az ember úgy tűnik elveszítette élete célját, magába roskad, fogalma sincs hogyan, merre tovább ....
Nos mi a leljobb megoldás számára ?
Rámutatni arra, és segíteni, hogy megértse, nem Krisztussal van a probléma, hanem azokkal kik becsapták....
Ezáltal átsegítve az élete viharos időszakán, megmutatni neki a fényt az alagút végén...hogy talpra tudjon állni, hogy ne céltalanul élje le életét, magába zárkózva, mindent s mindenkit elvetve, bizalmatlanul minden ember s Isten irányába, zárkózottan saját kis birodalmában...
Vagyis ha egy embert ilyen tragédia ér, mert ez tragédia/gondolok az ezzel járó tőbbi következményre is, melyeket nem ecsetelek, de tudjuk miről van szó/,akkor az a legjobb ha segítűnk neki meglátni az életében egy célt, okot szolgáltatva arra, hogy továbbra is akarjon élni, dolgozni, örülni az életnek, mivel van miért...S e tekintetben Krisztus a legjobb segítség..Krisztus tanítása..mert ez segít túllépni ezen a nehéz időszakon..
Igenis meg kell mutatni, nem Krisztus a felelős szenvedéseiért, Krisztus ott van továbbra is számára...Nem szabad tőle elvenni Krisztust, mert akkor mindent elvennénk tőle. Az utolsó esélyt is a „gyógyulásra“...
Ez pedig irgalmatlan lenne, igen irgalmatlan lenne a részünkről...
Nem értem mi az ami benned az ő személyét illetően kétségeket támaszt ...?
Hogy nem Isten Fia ?
Hogy nem egy messiás volt, nem Krisztus ?
Hogy nem bizonyított mivoltja ?
Hogy csak egy egyszerű halandó volt, átlagon felüli inteligenciával, empátiával, műveltséggel, emberismerettel stb...
Hogy csak egy sima próféta volt ?
Hogy nem létezett ?
Mi az, ami miatt megkérdőjelezed hogy Ő az út sorstársaink megsegítésében ?
Megkérdőjelezni könnyű !
Lényegében mindent, de mindent meg lehet kérdőjelezni, úgy hogy annak sohasem lesz vége,
Csak kérdést kédsre halmozunk, s azt gondoljuk haladunk a tudás s megértés útján, közben csak tapogunk egy helyben, ugyanis ez a szemléletmód nem vezet sehová.
Miért nem ?
Mivel sosem ad választ a kérdéseinkre !
Az egyik oldalon elvesz az embertől mindent, a másik oldalon meg nem nyújt helyette semmit sem..
S ha elveszünk valakitől valami igen szeretett dolgát, ugyanakkor nem kárpótoljuk valamilyen módon érte, akkor csak egy nagy űrt hagyunk magunk után, egy ürességet, ami betöltetlen maradt..
Mi ez ha nem irgalmatlanság ?
Ugyanakkor, mi az, amit, Krisztus helyett tudsz nyújtani ?
Mert ha valaki mond „a“ t mondjon „b“ t is....
Vagyis ha elveszel valamit, adj helyette valamit..
Pl. mond azt, hogy ott van „Mohamed“...
Vagy mond azt ot van „Putyin“...
Vagy mond azt, ott vagy önmagad....
Mindegy,.... nyújts bármit, ami szerinted jobb Krisztusnál...
De nem mondasz semmit !
Akkor addig miért veszed el mástól azt amilye van, az egyetlent amilye megmaradt ?
Mindegy mi a véleményed a fentiekben felsoroltak közül Krisztusról....mivel a lényeg az, nem tudunk jobbat adni sorstársainknak,
S ha nem tudunk jobbat adni, akkor miért vegyük azt el tőlük ?
De ha tudunk jobbat, akkor én is azt mondom, mutassuk ezt meg nekik, mutassuk meg mindenkinek, hogy igenis, én jobbat találtam Krisztusnál....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 11:46:10

@Csakegyember: Mikor mondtam én olyat, hogy Krisztus nem jó? És hogy kell helyette valami?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 11:50:23

@sefatias: @kingdom: " ő az egyetlen biztos pont es kapaszkodó"

Azt ugye tudod, hogy ez csupán egy semmiben lógó állítás?
És egy semmiben lógó állítás nem lehet oka a legmélyebb hitnek.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.22. 12:02:04

@sefatias:

Most Besenyő Pista bácsi jut az eszembe...."Mi a semmi?...A semmi nem lehet semmi,mert akkor mar valami,...hat nem?..De!...Na az meg maan nem semmi." :)

Amiért irtam az neked az abbol az aggodalomból fakadt,hogy a Semmit akarod valamivé tenni. Es ezt a semmit adni az embereknek,...mert ugye a semmi is valami,...és azt képviselni,...az meg mar nem semmi! :)

Valahogy igy érzem az általános álláspontodat.Szerintem mélységesen összezavartak az olvasmányaid,...nem elöre vittek hanem a semmibe.
Es meg vagy győződve,hogy ennek atadasa a legbiztonságosabb ut,vagy megoldás....
...De mar azt is tudom mi lesz erre a valszod....

Te nem akarsz senkinek semmit átadni mert nem vagy ra feljogosítva.
Node a semmi atadasa is mar VALAMI...ez elöl nem terhetsz ki.
Es ebben igaza van Csakegyembernek is,...ez bizony ártalmas,nem csak magadra,de másokra nézve is...nem is sejted mit okozol ezzel.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:06:52

@Csakegyember: Mire mondtam, hogy a semmiben lóg? Krisztusra, vagy Kingdom állítására?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:08:28

@kingdom: illetve de. Mégis kérdeznék valamit? Miben zavartak össze engem az olvasmányaim

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:10:21

@Csakegyember: így van Tehát csupán az állítást neveztem levegőben lógónak, mivel az is. Egy állítás sosem lehet több. Csupán akkor, ha egy megfelelő indokot is adnak hozzá. Ha én azt mondom, hogy egy megfelelő gasztroenterológusra van szükséged, akkor ez mi?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 12:14:22

@sefatias: Magyarázd el nekem, mi az állításban az, ami a levegőben lóg ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:16:01

@Csakegyember: Ha odamész egy emberhez és azt állítod neki, hogy szüksége van egy vitlára. Akkor ez mi?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 12:19:30

@sefatias: Itt konkrét állítás volt , vagyis légyszives magyarázd meg nekem mi az, ami ebben az állításban a levegővben lóg...szerinted...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:22:14

@Csakegyember: Egy állítás mindig konkrét. Attól állítás. Elmagyaráznám, de nem reagálsz a kérdésemre

"Ha odamész egy emberhez és azt állítod neki, hogy szüksége van egy vitlára. Akkor ez mi?"

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 12:24:42

@sefatias: Ebbe nem megyek bele....te nem válaszolsz az én kérdéseimre, ..mi az ami, Kingdom állításában szerinted a levegőben lóg ?
Kemény fejű vagyok :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:28:56

@Csakegyember: nem az állításában lóg valami a levegőben, hanem maga az állítás, és nem csak az ő állítása lóg a levegőben, hanem minden létező állítás a levegőben lóg súlytalanul, amíg nincs megindokolva. Tehát ha azt mondom, hogy neked szükséged van egy vitlára, az egészen addig egy üres állítás, amig meg nem magyarázom neked, hogy mi a vitla, és meg nem indokolom, hogy miért van szükséged rá. Az állítást az indoklás és a bizonyítás tölti meg tartalommal. Amíg ez hiányzik addig semmit nem jelent. Mint az az állítás, hogy Krisztus 1914-ben elkezdte uralmát, vagy Jehova Tanúi az igaz vallás. Ezek az állítások is addig lógnak a levegőben, mig meg nem lesznek indokolva, elmagyarázva, bebizonyítva

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 12:30:49

@sefatias: Két dolog lóghat benne, több semmi esetre sem:
Vagy a külalak, vagy a tartalom ?
Vagyis vagy az állítást megfogalmazó személye, vagy annak tartalma ?

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.22. 12:38:45

@sefatias:
"Miben zavartak össze engem az olvasmányaim"

Abban,hogy a valamidből semmi lett.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:41:55

@kingdom: Nekem nem volt valamim :) Pont ezért léptem le. Egyébként ez nem válasz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:44:37

@kingdom: Egyébként lehet, hogy semmim, illetve kevesem van. De azon a kevesen hű tudok lenni, azt értem, és meg tudom indokolni. Ezzel szemben neked nem megy a hitnézeteid alapjának megindoklása sem.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 12:46:09

@sefatias:
Komolyan mondom, elmehetnél ügyvédnek, vagy politikusnak :), :)
Akkor szerinted puszta "állítás" az amit Kingdom közölt..
Érdekes, de ha azt állításnak tartod, s nem bizonyított ténynek, vagyis nem bizonyítottnak,...akkor mégis valami "bajod " van Krisztussal.....ahogy azt felvázoltam....
De megfordítom a kockát, alkalmazzuk a római jogot....A keresztények azt amit KIngdom megfogalmazott, azt mindnyájan tényként kezelik,mivel ha nem, akkor nem is lennének keresztények.....tehát akkor Te szolgáltass bizonyítékot, hogy ez pusztán csak állítás, s mutass rá, miért lóg állításként a dolog....
Vagyis bizonyítsd állításodat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 12:49:28

@Csakegyember: Én sehol nem mondtam, hogy bajom van krisztussal, és nem mondtam azt, hogy nincsenek vele kapcsolatban bizonyított tények. Jézusról ezt tudom mondani:

sefatias.blog.hu/2013/03/17/es_hiszek_jezus_krisztusban

A többit fentebb már leírtam

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 13:11:54

@Csakegyember: az az állítás, hogy az emberiségnek szüksége van Krisztusra, az mindenki szájából, tollából még az enyémből is csupán súlytalan, semmiben lógó állítás. A fent belinkelt posztom tölti meg súllyal az állításomat. Mikor megindoklom, hogy miért is gondolom úgy a dolgot, ahogy. Ha valaki hirdetni akar valamit, akkor nem árt, ha rendelkezik valamiféle indokkal, érvvel, hogy a saját szubjektív okait világossá tegye mások előtt. És az nem indok, hogy CSAK! Ennél többre van szükség. Ha a hitem indokolhatatlan, illogikus, megmagyarázhatatlan, akkor felesleges erőfeszítéseket tenni, hogy megindokoljuk, megmagyarázzuk valakinek, ha mi sem értjük. Sajnos a kereszténységre jellemző az az elitizmus, hogy az ember a saját tudását istentől eredezteti, maximalizálja, és ezután kétségbe vonja másokét.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 13:25:01

Hozzátenném, hogy a fent belinkelt posztban nem bizonyítékok vannak, hanem indokok. Az én saját indokaim arra, hogy miért a kereszténységet és Krisztust választom. Ez teljesen szubjektív indoklás. A sajátom. :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 13:31:31

@sefatias: Im sorry, mosogattam, néha /ritkán/ azt is szokok... :) De ez nem az ő állítása volt...ez egy elfogadott tény, minden keresztény által elfogadott...Krisztus ..
Nem 1914, nem szentháromság, nem halhatatlan lélek, egy olyan tény melyet kivétel nélkül mindenki de mindenki ki kereszténynek vallja magát fűggetlenül felekezetére elfogad..
De Te ugyanezt teszed, amit másoknak felrósz,,kétségbe vonsz mindent, ami mozog...:)
Csak azért, hogy megmutasd, neked jogod van saját véleményedre, jogod van saját utadra...hát mindenhová elvből odabiggyeszted a kérdőjelet .

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 13:34:46

@Csakegyember: ha nem kérdőjeleznék meg valamit, mielőtt elfogadom, akkor hogy a fenébe bizonyosodjak meg róla? Csakis akkor tudom teljesen magamévá tenni valamelyik nézetet, ha alaposan megvizsgáltam a mellette és az ellene szóló érveket

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 13:44:40

@sefatias: Azt megkérdőjelezed naponta, hogy fiú vagy.....minden nap reggelente megbizonyosodsz róla :)...:)
Vagyis vannak dolgok, melyek adottak, s azok megkérdőjelezése, vagy állandó ellenőrzése hát hogy is mondjam...furcsa :)

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.22. 13:45:20

@sefatias: Pedig volt egy stabil hited...az pedig valami volt.A sok könyv csak növelte a káoszt szerintem benned...No de te tudod...De az írásaidból végig lehet követni évekre visszamenőleg miként változott meg a látásod....Milyen irányba?....

mondod:

" Ezzel szemben neked nem megy a hitnézeteid alapjának megindoklása sem."

Éppenséggel megy,...de eltudom választani a lényegest a lényegtelentől azoktól a dolgoktol amiket te simán dogmává minősítesz függetlenül annak tartalmától,céljától.
Nekem éppen elegendő lenne a hitem alátámasztására a hitemnek a szentírás is...a vélt hibák ellenére is.
Abban legalább egyetértünk,...egy korábbi kommentedbol kiolvasva,hogy Krisztusban es a szeretetben hiszel. Hidd el ennyi nekem is eleg. Mert ez a lényeg.De ha azt a fonalat követem végig amit képviselsz...akor mégis mi értelme mindennek,...ha lehet nem i volt Krisztus,...a biblia sem az ami....stb ...ez mind a semmifele vezet..mert ugye semmi sem biztos szerinted mert nem alátámasztható.
ugyanakkor mégsem értelek,hogy miért,de mégis el evezel ettől a mar megfogalmazott hitedtől,..egyenest a semmibe mutatsz.
Mindegy is hagyjuk,... nem hiszem hogy közös düllöre jutunk.
A lényeg a blog közösség nem letehetetlen,...megoldható lenne....amiért nem megy az csak az egyéni egyébként lehet,hogy felesleges értelmetlen nézeteink miatt nem megy amihez annyira ragaszkodnak egyesek...

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 14:05:48

@kingdom: Szerintem se, ahogy egyre többet gondolkodok rajta, egy adott blog közössége nem megoldhatatlan...természetesen bizonyos alapelvek korlátai között....de írok majd bővebben elképzelésemről.....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 14:08:04

@Csakegyember: állandó ellenőrzés? Hol volt erről szó?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 14:11:58

@kingdom: @Csakegyember: ha úgy gondoljátok csináljatok közös blogot. Én több ilyen blogot követek. Működő képes. Én csupán az extanús közös blogra mondtam, hogy szerintem nem működne. A Johnny blogja szerintem marha jó volt, amíg így működött, de ahhoz kellett a Johnny.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 14:26:02

Állandóan megkérdőjelezel mindent...Ha nem a a tartalmat akkor a külalakot... Vagy egyiket a másik miatt..Lényegében erről szól a filozófia, ami magában nem rossz, míg nem lép át egy bizonyos határt..bizonyos határt keresztény szemszögből..

Egy idézet ismeretlen szerzőtől:

A filozófia nem ad választ a nagy kérdésekre, de színvonalasan mond csődöt..

Az idézetet nem neked, hanem a filozófiának szántam...

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.22. 14:28:37

@sefatias: A közös blog, mint írta, Kingdomnak..megírom majd neked is véleményemet, vagyis van elképzelésem....szerintem nem rossz :)... s főleg a régóta bloggolók lennének felpörgetve, kiknek már évek termései mentek feledésbe a blogjukon.....írok..mikor..nem tudom...hamarosan.....:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.01.22. 14:37:21

@Csakegyember: Hát azért bocsánatot kérni nem fogok, amiért én másfelé látom az utamat. A filozófiáról meg annyit, hogy anélkül a teológia nem lenne sehol. A háromság például jobban filozófia, mint teológia.Sőt az istentan önmagában is jobban filozófia mint teológia. Nem véletlen, hogy a kereszténység akkor tudott előre törni, mikor már ki tudta magát fejezni a görög filozófia nyelvén. Én olvasok filozófiát. Nagyon jónak tartom. De nem kell mindenkinek olvasni, és nem is kell mindenkinek szeretni. Mivel én alapból agnosztikus vagyok, én így szeretem a teológiát. De nem fogok versenyre kelni senkivel

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.01.23. 05:20:21

@Csakegyember: Azon merengtem, hogy ha nem megy a közös blogolás akkor csinálja mindenki a saját blogját. Senkit nem érhetne neheztelés azért amit ír... mert a saját blogja azt ír oda amit akar.
Viszont mi lenne ha lenne egy olyan központi oldal ami összeszedné az összes exjt blog szellemi termékeit témakörökbe szedve,a legfrissebtől a több évesig? Amolyan index féle lenne?
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása