Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2015. december 24. 10:59 - Csakegyember

Itt a piros, hol a piros .... avagy ....itt a magyar, ki a magyar ???

 

cs-1.jpg

Elnézést kérek, hogy már másodszor térek el a blog által célul kitűzött témától, de nem tehetem meg, hogy ne szóljak olyan ügyben, mely személyesen érint, s mely még jobban  megérteti az olvasókkal a blog bevezetőjében fejtegetteket.

Előrebocsátom, ezt a témát csak a határon túliak érrthetik igazán.

Magyarország területén  élők nemigen, sőt az írás esetleg ellenszenvet is kiválthat náluk.

Az írottakért egyaránt mint más témában is,  vállalom a felelősséget, nem futamodom, meg.....

Csak arról írok, amit átéltem s átélek, ami a közegemben megfigyelhető, ami általános...s ez nagyon  az....

 

Emlékeztek még  arra "játékra" amit a csalók az utcasarkokon játszottak a kilencvenes évek elején../legalábbis nálunk abban az időben nagyon elterjedt volt/ .....Az itt a piros, hol a piros játékra ?

Nem ecsetelem hogy miről is volt szó...egyszerű trükkös csalásról, ahol a naív, nyerni, vagyis könnyen pénzhez jutni akaró egyéneket szervezetten megkoppasztották...

Nekem si volt ezzel tapasztalatom.

Abban az időben....szerencsére már hallottam róla,  s elővigyázatos voltam,  kerültem az ilyen játékokat meg közeget...De ekkor áuért voltunk kb, 300 km a lakhelyemtől  s hazafelé megálltunk egy autóút melletti étteremnél... Arra lettünk figyelmesek, hogy a kerítés tövében több ember valamilyen elfoglaltságot végez...Hát kiváncsiak révén odamentük, s láttuk, miként keresi a szerencsétlen a pirost /golyót/, amit természetesen nem talált el,...De én ugye azonnal láttam/ mert látni hagyták/ hogy hol is van...kedvet csinálva nekem  a játékhoz.....Ám nem csatlakoztunk...bánatukra...az egész csapat egy közösség volt természetesen. Mikor már távozáson voltunk, az egyik az oldalamhoz szorított a kabátján  keresztül egy tárgyat.....azt akarta elhitetni hogy stukkert nyom a bordámhoz,- de szerintem nem az volt. Így  nem rezeltünk be, egyszerűen elszaladtunk, nem mertek volna fegyvert használni, látható és  hallható helyen voltunk....Ez csak az eszembe jutott az említett "játékról"...

Ugye emlékeztek erre a "játékra"...?

Valószinű még ma is " játszák"...de már nem nagyon találkozni vele.  A vállakozó szellemű  "úriemberek" továbbléptek.....

És ezen " játék" kapcsán jutott eszembe, ez a szomorú hasonlat- szomorú a  határontúliak szemszögéből... Vagyis az : Itt a magyar, ki a magyar, hol a magyar....?

Higgyétek el,  e témában nem sokat jelent, hogy most éppen szocializmus vagy demokrácia van .....

Ez egy meggyökerezett jelenség, ami talán  még Trianont megelőzően is visszavezethető..

Ismerjük Magyarország elhibázott politikáját s Trianont..

Mindennek köszönhetően sajnos nagyon sok magyar ember rekedt a jelenlegi Magyarország határain kívül....

Magyar emberek, magyar felmenőkkel, még ma is Magyarország területén élő rokonaikkal, magukat magyarnak vallók , ellenséges közegben élők, gyermekeiket magyar nyelvű iskolákba járatók, magyarságukat preferálók, magyarságukat soha meg nem tagadók, sőt azt minden körülmény között megvallók, s büszkék. igen büszkék kultúrájukra, anyanyelvükre, hovatartozásukra......

Büszkék arra, hogy magyarok - de nem  nacionalisták !

Igen ilyen emberek élnek Magyarország határain kívül.....

S érdekes, a kérdés melyet felvetek.

Magyarok ezek az emberek ?

Vagy inkább románok, szerbek, horvátok, szlovének, ukránok, tótok, ?

Hogy milyen kérdés ez ?

Egy határontúlitól logikus kérdés !

Mit goondoltok, minek tartanak minket Magyarországon ?

Eltekintve az officiális politikai elittől, alapítványoktól, stb..kik nyilvánosan  szót emelnek a határontúli magyarok érdekében, harcolnak a jogaikért, együttmüködnek velük politikailag, anyagilag,  kultúrálisan stb., 

Tehát eltekintve ettől, ami nagyon fontos s véletlenül sem elhanyagolható, vagy figyelmen kívül hagyható...vagy véletlenül sem lekicsinyelendő..sőt nagyra értékelendő, hiszen ezekből minden határontúli kiveheti a részét... 

De eltekintve mindettől az officiális irányvonaltól,  miként tekint ránk drága anyaországunk lakossága, ki merem jelenteni annak többsége ?

Hát semmi illúzió - egyszerűen mint románokra, tótokra, ukránokra, szerbekre, horvátokra, szlovénekre......

Vagyis minden vagyunk, csak magyarok nem Magyarország területén.....

Mindig azon gondolkodtam, milyen hiányos Magyarországon a történelem oktatása, ha ezek az emberek így viszonyulnak azokhoz, kiknek ugyanaz a vér csörgedezik az ereikben...csak éppen önhibájukon kívül más országban élnek....

Egyáltalán ismerik saját történelmüket ?

Ha én beteszem a lábam Magyarországra, ismétlem,  minden vagyok, csak magyar nem.....

Természetesen ha kinyitom a számat,  azonnal érzékelik, hogy valami "gáz" van velem....

Mindig is  megrökönyödtem, mikor hallottam, hogy egy határontúli magyart nem neveztek  magyarnak, hanem az adott ország legtöbbször negatív jellemzőjével- jelzőjével látták el ...

Igaz a nyáron  a Balatonon töltöttem egy hétvégét, sajnos az időjárás márt nem volt az igazi / augusztus vége felé járt/ a víz is zavaros volt, de  éppen egy rock fesztivál volt a szálláshelyünkön...

Egy  zord kinézetű rockerrel beszélgettünk el egy talált telefon kapcsán, melyet az országomból  származó valemely rocker veszített el s ő megtalálta...Az autó rendszáma alapján kiszúrt minket s odadadta a telefont, hogy juttasuk el a tulajnak, ami meg is történt..... 

S érdekes volt ezen zord kinézetű magyarországi  rocker megnyivánulása, ki megtalálta s odadadta a telefont. Ezt  mondta : a rockerek összetartanak...  majd ami meglepett nem az országom nevén szólított ahol lakom, s ami nyivánvaló volt számára, hanem szépen kieejtette száján   magyarországi lévén azt a kellemes s várva várt szót.......Nagyon hálás voltam ezért....ezért a ritkaságért, ami nem is emlékszem mikor történt meg velem...

Miért képtelen Magyarország lakossága elfogadni bennünket magyarnak ?

Miért félnek  - tartanak tölünk ?

Miért néznek le minket ?

Miért tartanak bennünket másodrangú vagy másodosztályú magyaroknak- ha egyáltalán annak tartanak ?

Mintha mi csak valamilyen volt kolónián élnénk !

Miért fosztanak meg bennünket mivoltunktól ?

Igen : itt a magyar, hol a magyar,  ki a magyar ?

Ám  egyáltalán tudják-e  Magyarországon mit jelent  magyarnak lenni..?

Mit foglal ez magában ?

Szerintem nem !

Netán, kiállni a szószékre díszmagyarban  mellemet verve, hogy én magyar vagyok s azok jogaiért harcolok ?

Vagy egyenruhát ölteni s menetelni magyarország városainak főutcáin lengetve a magyar, vagy árpádsávos zászlót....?

Vagy éppen mentében zsidózni, kommunistázni, cigányozni..  stb

Magyarországon sajnos talán ezt jelenti magyarnak lenni - igaz, hitvallló magyarnak !

Én mégis veszem a bátorságot, s vagyok olyan pimasz hátárontúliként, hogy megmondjam: hát kérem nem így vagyon ez.....

Már nem mai gyerek vagyok, de sosem tagadtam, hallgattam el,  hogy magyar vagyok...s ebből előny  a legtöbbször biztosan nem származott....

Egy magyarországon élő személy mondta nekem: véleménye szerint csak az a magyar aki  határontúli, mivel szerinte  azok inkább vannak támogatvan, mínt  az otthoniak......

Ez a vélemény, félelem, irigység...... visszatükröződött a 2004-es népszavazáson is a honosítással kapcsolatban...

Nos igaz ez...?

Igazuk van a Magyarország területén élőknek, hogy  a kórmány  támogatja a háron kívül élőket  !...De hogy túlságosan tenné ezt, Magyarország lakosainak a kárára  ?

Igaz...alapítványokon keresztül a magyar kórmány támogatja a magyar nyelvű oktatást,  oktatási intézményeket ...igen támogatja azokat, kik ragaszkodnak anyanyelvükhöz.

Nem nagy támogatások ezek, de jól esnek...igen jól esnek, s jól is jönnek.....

Nem ingyenes főiskolai tanulmányokat jelentenek ezek, a teher továbbra is a szülök s a tanuló vállán nyugszik, csak segítenek ezeket a terheket hordozni....

És ezeket az alapítványok által eljuttatott  támogatásokat irigylik tőlünk Magyarországon.....?

Csak összehasonlításként, : három gyermekre annyi támogatást kapnak nálunk a szülők, mint Magyarországon egy gyermek után........

Csak az irigyek kedvéért írtam....

Hát irigylitek hogy támogatnak bennünket ?

Féltek tőlünk?

Féltitek a munkahelyeiteket ?

A hátáron túliak a legtöbbször olyan helyen dolgoznak Magyarország területén, amit egy magyarországi munkavállaló fínyásan visszautasít....s itt nemcsak az anyagi díjazás miatti visszautasításra gondolok, de a munkamorálban megfigyelhető különbségre is...

Tudjátok egyáltalán mit jelent magyarnak lenni ?

Amikor egy áruházban beszélgetsz magyar nyelven édesanyáddal és egy kis  borotváltfejű nyilvánosan elkezd emiatt veletek veszekedni ?

Amikor magyarnak lenni  a többségi társadalomban eleve hátrányt jelent ?

Amikor látod, hogy a veled egykorú többségi társadalomhoz tartozók milyen zsíros állásokhoz jutnak, s látod neked mi marad ?

És  mindennek ellenére, magyar iskolába járnak a gyemekeid elejétől a végéig ?

Mindennek ellenére maradsz a szülőföldeden, mely valamikor magyar föld volt ?

Amikor  sosem félsz megvallani hogy magyar vagy, látva így  a tekintetekben  a megvetést ...

S mégsem vagyok Magyarországon magyar , csak.......

Hiába ütik a mellüket, hiába tűznek kokárdát, hiába vesznek fel mentét, nem tudják, nem tudhatják mi az magyarnak lenni a hátáron túl, mi az megőrizni s ragaszkodni a gyökerekhez...

Érdekes beszélgetésem volt az országom kerületszolgájával annak idején, akit nagyon értelmes, rendes, gondolkodó embernek tartottam  s tartok is, habár nem tudok már róla semmit sem...

Elmagyaráztam neki a helyzetünket, mint kisebbség helyzetét, mondva: az itteni emberek sokkal alázatosabbak mint máshol, hiszen a történelem sajnos kiélte rajtunk minden ferde hajlamát. Magyarországon csak az  adott ország nevén  szólítanak minket, valójában nem tartanak minket maguk közé valónak, vagy éppen testvéreiknek, egy nemzet igaz részének,.... Itt meg  magyaroknak tartanak, kik az  adott ország egységét igyekszenek aláásni, egy újabb bécsi döntést valahogy kicsikarni, irredentizmussal vádolva minket.....

Azt mondta igen érti, ez ennek a területnek a tragédiáját....ő értette a helyzetünket, belelátott, mivel sokat működött együtt ezzel a területtel....

S én csak ismételni tudom őt: Igen tragédia....szó szerint tragédia....

Tehát: itt a magyar, ki a magyar, hol a magyar ?

Attól függ kinek a szemszögéből, honnan, s milyen célból  keressük  a választ !

De sajnos s pirost, mindig az "osztó" keveri, rejti. majd fedi fel, annak függvényében, hogy éppen mit akar elérni....

            Végül csak gondolkodjunk el ezen az egetrengető politikai képmutatáson : 2004.... vs.2015.... ?

        /Még mielőtt nézeteltérés  történne, a képet nem a migránsok elleni mondanivalója miatt tettem fel.../

 images_10.jpg

 

Nem vagyok egyetlen párt tagja sem, sőt komolyabb szimpatizánsa se......

Nem vagyok nacionalista.....

Nem vagyok fajgyűlölő...

Nem preferálok egyetlen egyházat sem....

Csak egy egyszerű közép-európai ember vagyok, ki magyarnak vallja magát.....

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr978140394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.24. 12:32:44

Teljesen megértelek, én tudom miről beszélsz.
Ahogy olvastalak, rögtön Rúzsa Magdi jutott eszembe, amikor megnyerte a Megasztárt és sokan "leszerbezték", mondván: Mit keres itt ez a szerb? Menjen vissza oda ahonnan jött. Nekem rosszul esett,gondolom neki mennyire. Később elrendezte a honosítási papírjait, és tovább már nem mondhatták szerbnek. Tolvai Renit meg "lerománozták". Csak azért említettem meg őket, mert ismert személyek, és ha velük ezt megcsinálták sokan, akkor mi mit várjunk?
Egyébként általános jelenségnek tartom ezt a dolgot. Mi, külhoni magyarok, nem vagyunk se magyarok, se szerbek, se szlovákok stb. Mi, olyan hontalanok vagyunk, valamiért nem kellünk sehol, senkinek. Pedig igazad van, sokkal jobban ragaszkodunk a magyarságunkhoz, mint azok, akik Magyarország területén élnek, és lehet a felmenőik között nem csak magyarok vannak..
Eszembe jutott egy történet, amikor még kislány voltam, és rokonlátogatóba jártunk Szegeden. A szomszédok kérdezgették a nagynénémet: kik ezek? Ugyanis látták a külföldi rendszámot. Mondta nekik, hogy Yugóból vagyunk. Yugóból? Kérdezett vissza, és valahogy megnőttünk a szemében. Amikor viszont a kilencvenes években voltunk ott, ugyanez a párbeszéd zajlott le. Valahogy azt képzeltem, a reakció is ugyanez lesz, de nem. Yugóból?-kérdezett vissza flegmán, és még a száját is félrehúzta. Nem értettem... Mai napig se értem, de nem is foglalkozok vele. Magyarnak vallom magam, magyar felmenőkkel, aki ha kell a himnuszt is eltudja énekelni, már ha a könnyeimtől elbírom, pedig húsz évig Tanú voltam. :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.24. 15:27:24

@nicku: Pontosan miként írod..Rúzsa Magdi nekem is az eszembe jutott, s ezt annak kapcsán, hogy hallgattam egy internetes oldalon a számait, szeretem hallgatni, van egy-két nagyon jó száma.....de az alatta megfigyelhető kommentek : egyik a kiejtését taglalta-támadta, a másik hazaküldte.......
Aki mindezt nem élte s éli át, fogalma sincs minderről....
Módonban állt több, a háború utáni " kitelepítettel" elbeszélgetni erről a témáról, csak nagyon nehezen fogadták be őket Magyarországon, ha egyáltalán befogadták, de a bélyeg, amit akkor rájuk nyomtak az adott település lakói, az mindvégig rajtuk maradt...talán még most is úgy utalnak rájuk, s családjukra....pedig magyarok voltak...

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.24. 18:19:59

@Csakegyember: Azokat a kommenteket én is olvadtam nála...
Esetleg megkérdezhetem, miért zavar az, hogy a "világban" ezt tapasztalod magad körül?
Ugyanis ez ellen nem nagyon tehet az ember semmit. Tudom, rosszul esik, ha veled történik ilyen, de nem szabad felakadni rajta.
Meg kell békélni a dologgal. Most, hogy nem tartozol a Tanúk közé, és nem tartozol tulajdonképpen sehova, miért akarod, hogy a magyarok elfogadjanak magyarnak?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.24. 19:04:00

@nicku: Jó kérdés..először is ez a probléma nem újkeletű, engem mindig is érdekelt ez a téma - kötődésünk az anyaországhoz s annak kötődése hozzánk, a hibák, hiszen abból tanul az ember, vagy abból kellene tanulnia egy nemzetnek....
Ez nem lázadás volt a részemrő, csak a tények ismertetése, s annak a szükségessége, hogy az emberek lássák "odahaza" valójában miről is van szó, mi van a propaganda mögött....megértsenek minket...természetesen csak ha akarják....
De az a lényeg, habár nem írtam erről/kimaradt/, ezzel szembesültem mint Tanu is.....
A magyarországi Tanuk - körzetszolgák-lekezelőleg, lenézőleg viszonyultak-nak, hozzánk, mintha egy tudatlan , elmaradott, kolóniát csatoltak volna hozzájuk, ahol Ők azok, kik megtanítanak minket miként kell bármit is tenni, mert mi ezt eddig nem tudtuk..........s itt ezáltal ez a két dolog összemosódik....
Nem, sosem fognak elfogadni magyarnak, s ebből nem is csinálok problémát, csak egy témát dolgoztam fel, amin régóta gondolkodtam, s nyomta a begyemet.....
Ez egy nemzet tragédiája, én csak ennek a tragédiának egy kis szereplője, de inkább szemlélője vagyok...sajnos..

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.24. 19:47:00

De írtàl már erről a dologról egy másik posztodban,azért lepődtem meg, hogy megint elővetted a témàt. Igaz, akkor jobban a gyülikre koncentráltál.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.24. 19:55:32

@nicku: Igen akkor a gyülekezet volt a téma, de lesz még egy kicsit hasonló. vagy a témához illő - a nacionalizmusról - vagyis Jehova Tanui és a nacionalizmus...csak nem tudom mikor....már ez is régóta motoszkál a fejemben, s lehet lesznek bizonyos átfedések is .....nem ügyelek az ilyesmire, s ezért igazad lehet, úgy tűnhet komolyabb a dolog mint valójában...

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.24. 20:23:31

@Csakegyember: Lehet.
Zsotzánál beszélgettünk valami hasonló témáról. Neki a felmenői között vannak szerbek, ezért nagyon vonzódik a zenéjükhöz meg a nyelvhez, igaz, nem érti. :) Zsotza szerintem egy nagyon empatikus ember, ahogy az írásaiból megismertem. Nála írtam arról, hogy ne sajnálja a dolgot, miszerint nem magyarok a felmenői. Az az ember, aki olyan helyre születik, mint te meg én, egy olyan olvasztótégelybe került, ami csak keveseknek adatik meg. Megismertük és megszerettük a másik nép kultúráját, s talán megértőbbek is vagyunk másokkal szemben, más megvilágításban tudjuk látni a dolgokat. Persze nem mindenki. :)
A "vívódásodhoz" csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy nem kellene ezzel ennyire foglalkoznod, mármint nem a témával, ha gondolod, nyugodtan írj csak róla. Inkább örülj annak, hogy te olyan vagy amilyen. Ne foglalkozz azzal, hogy ki mit gondol rólad. Azt csak te tudod milyen vagy. Nacionalista, az én meglátásom szerint, biztos nem vagy. Valld magad nyugodtan magyarnak, a többiek meg gondoljanak amit akarnak. :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.24. 20:44:01

@nicku: Zsotzát én is kedvelem, az írásait....nagyon sok komoly dolog található nála, s nem felszínes......nem csak azért van a blogja, hogy "csak legyen"
S ha jól emlékszem, már nagyon régóta jelen van a blogjával, ami nem akármi....
A többire pedig amit írtál, egy nagy lájk :)

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2015.12.25. 19:28:16

Fájdalmas, de egyúttal szép post... egyben kórkép. Köszönöm!
Tiszta (géntiszta ) magyar talán nem is létezik ma már.
Ahogy Nicku is említette, apai vonalról szerb ,-egészen pontosan (Crnago) rác Црногорци , anyai vonalról meg német vér van bennem. De sokan vagyunk hasonlóan kevertek. Ha 'anno nagyapáim taníthattak volna anyanyelvükre,
én a svájci emberekhez hasonlóan három nyelvű lennék....
Isten a Feleségemen, és Családján keresztül is toleranciára, és empátiára tanítanak:
Ők ugyanis székelyek, Sepsiszentgyörgyről.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.25. 19:57:42

@Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Valóban, most beugrott, hogy nem is szerbek a felmenőid, hanem montenegróiak. Nagy különbség nincs köztük, esetleg annyi, hogy híresek a lustaságukról. :)
Szerintem sincs géntiszta magyar, ezért teljesen kár ilyesmin bosszankodnia, rágódnia Csakegyembernek.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.25. 20:19:50

@Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @nicku: Igazatok van...ismerve a történelmet, a csapásokat/ pestis, tatár..stb/, s ezek kapcsán az uralkodók által végzett át-betelepítéseket, De amúgy is a nemzetek errefelé keveredtek....
Ezért is mindig mosolygok - mindegy melyik oldalon álló- szélsőséges nacionalistákon, hogy miként verik mellület...szánalomra méltók...s ilyenkor mondom, lehet az a vér is csörgedezik ereidben , ami ellen lázítsz...
S ha nézem a vezetékneveket is - hát sokszor ki szlávnak vallja magát, magyar eredetű a neve...vagy az éppen ellenkezőleg...

l.gabi 2015.12.28. 22:29:33

Mostanság én egy másik határon kívülről látok rá az egészre és amit látok, abban is megvan az a felháborító képmutatás, amit te is észreveszel. Az indíték más, de a végeredmény nagyon hasonló.

Magyarországon született, Magyarországon nevelkedett, magyar anyanyelvűként is sokszor a fejemhez vágták, hogy nem is vagyok magyar.
A magyarországi igazmagyar egyik sajátossága, hogy akit csak akar, azt kitagad a magyarságból.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.29. 19:52:20

@l.gabi: Nekem is vannak rokonaim a világ másik részén, ....a lényeg ugyanaz..
kisajátítják a magyarságot, ahogy Zsotza fogalmazott ez egy kórkép..
De még egymás között is....az egyik rokonommal beszélgettünk a témáról, azt mondja, ha itt kint két Magyarországi találkozik, nagyon rövid időn belűl elkezdik egymást kommunistázni, még ott kint sem azt keresik ami egyesíti, de ami megosztja öket. :(

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.29. 20:52:09

@Csakegyember: Ezt akartam én is írni. Sajnos, a magyar mentalitás ilyen. Aki nem olyan, mint ő, azt kikezdi. Nem tud másnak, a másmilyennek, de még a hozzá hasonlónak se tud örülni. Egyébként ez azt hiszem visszavezethető egészen odáig, milyen keserű történelmük van a magyaroknak. A keserűség ott van a mindennapjaikban, a panaszkodással, a szeretetlenséggel, balsorssal együtt. Trianon nagyon fáj a magyarnak. Amikor azt látja, hogy te a szokásaiddal, hagyományőrzéseddel, magyarságtudatoddal milyen magyar vagy, fáj neki, hogy ő nem olyan, mint te. Te jobb vagy, mint ő. Ezért elkezd kritizálni, hogy te nem is vagy igazi magyar, mert ... mit tudom én, miért.
Egyébként ismerős ez a fajta mentalitás? A szektákra ugyanez a jellemző: te nem vagy olyan jó, mint mi, mivel nem vagy jó, ezért te rossz vagy. Más vagy, amit nem akar szeretni, sőt, elkezdi gyűlölni.
@l.gabi: Elég baj, hogy ez így van, sőt, nagy a baj a fejekben, ha ez így van. Márpedig a nagy magyarságtudatnak pont az kellene, hogy legyen a lényege, hogy ne taszítson ki, hanem befogadjon. Aki nem így gondolkozik erről a dologról, annak fogalma sincs, milyenek voltak az ősmagyarok, mire tanították még a körülöttük lévő népeket is.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.30. 08:53:24

@nicku: Tökéletes az összehasonlítás...mikor írtam a posztot ezen az azonosságon én is elgondolkodtam....
Ez megérne egy "misét"..........
Nincs kedved erről az összehasonlításról, így az okokról egy posztot írni ?
Neked menne a téma...

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.30. 10:11:00

@Csakegyember: Nem hiszem, hogy menne. Attól, hogy van véleményem, még nem jelenti azt, hogy egy posztot meg is tudnék írni róla. Annyira nem is foglalkoztat a dolog. :)

a századik juh 2015.12.31. 08:06:28

Hiába no, jól csak a szívével lát az ember. Pláne, ha a szívében ott van Jézus is...

Mióta megnyílt az emberek szeme, sátán annál fogva vezeti őket oda, ahová akarja.

Ha legközelebb ilyen megkülönböztetéssel találkozol, próbáld megtudni, vajon a megkülönböztető szívében ott van-e Jézus?

Ugyanis nem piros fehér zöld zászló alatt megyünk majd az új világba, sem nem kék sárga alatt, hanem Jézus lesz a lobogónk.

Általában ha közös pontot akarok keresni valakivel, Jézus szokott az lenni. :-)

2016.01.01. 19:02:29

@Csakegyember:
Ismerem a problémát magyarországiként, bár nekem nem jelent túl sokat magyarnak lenni, és számomra semmit nem jelent más embertársaim nemzetbelisége, etnikai hovatartozása. Én azt vallom, hogy mindenki ember, és meg kell előlegezni a bizalmat. Volt alkalmam szíriai menekülteken is segíteni mindenféle előítélet nélkül.

Volt olyan munkahelyem, ahol sok romániai és ukrajnai magyar vendégmunkással dolgoztam együtt. Annak minden előnyével, és hátrányával.
Bizony, nem egyszer hallottam szőrös talpú románnak nevezni olyan magyarokat, akik jobb élet reményében indultak útnak ide. Ez engem is elszomorított, mert a politika áldozatai. Szüleik lefeküdtek Magyarországon, és felkeltek Romániában. Sok esetben szégyelltem is magyarságomat.

Nos, mindig igyekszem nem általánosságban beszélni, de most nem tudok másként fogalmazni. Persze van sok-sok kivétel, de bizony jellemző ránk, amit most leírok.
Elkeseredett nép vagyunk tele sebbel, haraggal, félelemmel a szívünkben. Nem tudunk önzetlenek lenni. Az érzelmeinket nem mutatjuk ki, és irigykedve, de inkább megvetve nézünk azokra, akik ezt megteszik.
A történelmünket ismerjük, de azt is hol így, hol úgy tanították nekünk, ezért nem igen foglalkoztatnak minket. Trianon azt mondjuk fáj, de hogy mi is történt akkor pontosan, kevesen tudják megfogalmazni. Ezért inkább a jelen foglalkoztat minket, ami tele van reménytelenséggel. A politika régóta nem ad okot bizakodásra, ezért az emberek bezárkóztak, és nem igazán nyitnak kifelé.
Őszintén sajnálom a helyzetet, de úgy tűnik, hogy mi még magunkat is utáljuk. :-)
Ez a dal számomra nagyon megható, nem tudom, ismered-e:

www.youtube.com/watch?v=KmUMvShEq-E

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.02. 11:05:16

@Marci kérdez: sajnos igazad van, nagyon szépen megfogalmaztad....
A zenekart s a számot is ismerem, szoktam is hallgatni...
Köszönöm :)

2016.01.02. 14:58:50

@Csakegyember:
Akkor bizonyára ezt is ismered:
youtu.be/OY3ch0jF7Io

A film sem rossz, ami Rékasival készült:
youtu.be/i1F7QtRuvnk

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.02. 15:16:53

@Marci kérdez: Nem, nem ismertem, de jó-szép..
A filmet is megnézem :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.01.02. 17:06:10

@Marci kérdez: Megnéztem a filmet, méltón adózik az író tiszteletének....

2016.01.02. 18:46:47

@Csakegyember:
Örülök testvérem...
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása