Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2015. december 13. 13:03 - Csakegyember

A pletykálkodás és Jehova Tanui........

 

pletyka.jpg

 

KÍNAIUL a pletyka shén-tán; finnül juoru; olaszul pettegolézzo; spanyolul chisme. Igen, minden nyelvben előfordul ez a szó. Egyes nyelveken a pletykának kimondottan rosszalló másodlagos jelentése is van. A magyar „pletyka” szó „tapintatlan, bizalmas felelőtlen híresztelést” jelent. Érdekes módon a magyar pletyka kifejezésnek rosszalló jelentése is van. A „pletyka” szó elé gyakran kiteszik a „rosszindulatú” vagy „ártalmas” jelzőket. Ennek az az egyszerű oka, hogy a pletyka gyakran vezet ártalmas vagy zavartkeltő beszélgetéshez. Átcsaphat nyílt rágalmazásba, amely az egyik meghatározás szerint „olyan hamis vád vagy megtévesztés, amely tönkreteszi valakinek a jó hírnevét”. Nem csoda, ha egy régi példabeszéd ezt mondja: „Az északi szél esőt szül, a suttogó nyelv pedig haragos arcot” (Példabeszédek 25:23, Ökumenikus fordítás).

Legalább két emberre van szükség a pletykálkodáshoz — a pletykálkodóra, és az őt meghallgatóra. Bár a pletykát meghallgató talán kevésbé tűnik vétkesnek, a Bibliának teljesen más elképzelése van erről. A Példabeszédek 17:4-ben ezt olvashatjuk: „ A gonosztevő hallgat az álnok beszédekre, a csalárd hallgat a gonosz nyelvre.” Tehát komoly felelősség terheli azt, aki meghallgatja a pletykát. „Bizonyos értelemben a pletyka meghallgatása még rosszabb, mint az elmondása” — mondja Stephen M. Wylen író. Miért? „Ha lelkes hallgatónak bizonyulsz — fűzi még hozzá —, azáltal arra buzdítod azt, aki mondja, hogy csak folytassa.”

Wylen így folytatja: „ Akármilyen árat fizess is azért, hogy nem pletykálkodsz, hamarosan rájössz: semmit sem veszítettél, hacsak nem azt, hogy nem engedted magad kellemetlen helyzetbe hozni. Végül pedig jobban jársz, mert megbízható ember hírében fogsz állni.”

Ami a legfontosabb, jó nevet szerzel Istennél. Őt érdekli, hogy miként beszélünk másokról, hiszen Jézus Krisztus így figyelmeztetett: „Minden hivalkodó beszédért, a mit beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján. Mert a te beszédidből ismertetel igaznak, és a te beszédidből ismertetel hamisnak” (Máté 12:36, 37).

Bölcsességre vall tehát, ha megfogadjuk Pál apostol figyelmeztetését: „becsületbeli dolognak tartsátok, hogy csendes életet folytassatok, saját dolgaitoknak utána lássatok” (1Thessalonika 4:11). Ha így teszel, az segíteni fog, hogy jó maradjon a kapcsolatod másokkal, és jó helyzetbe kerüljél Isten előtt.

Sátán, az Ördög rágalmazó, mivel az Ördögre alkalmazott görög név, a di·a′bo·losz ’vádlót’ vagy ’rágalmazót’ jelent. A rágalmazás az egyik szakterülete, és megpróbálja felhasználni ezt a gyülekezetben. Kedvenc módszere a pletyka. Engedjük, hogy az orrunknál fogva vezessen azáltal, hogy felhasznál bennünket ebben a szentségtelen viselkedésben? Hogyan lehetséges ez? Ha kezdeményezzük a pletykát, ha újból és újból elmondjuk, vagy ha meghallgatjuk. A bölcs példabeszéd ezt jelenti ki: „ A gonosz ember versengést szerez, és a susárló [rágalmazó, Úf ] elválasztja a jó barátokat” (Példabeszédek 16:28). Mi a pletyka és a rágalmazás ellenszere? Mindent meg kell tennünk, hogy beszédünk mindig építő legyen, és a szereteten alapuljon. Ha inkább testvéreink erényei, mintsem feltételezett hiányosságai után kutatunk, akkor beszélgetésünk mindig kellemes és szellemi lesz. Ne feledd, hogy bírálgatni könnyű. Az a személy pedig, aki pletykál neked másokról, talán rólad is pletykál másoknak! (1Timótheus 5:13; Titus 2:3).Ahhoz, hogy szentnek őrizzük meg a gyülekezetet, mindannyiunknak úgy kell gondolkodnunk, ahogy Krisztus, és tudjuk, hogy az ő uralkodó tulajdonsága a szeretet. Ezért adta azt a tanácsot a kolossébelieknek, hogy könyörületesek legyenek, mint Krisztus: „Öltözzetek föl azért mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek, könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést . . . megbocsátván kölcsönösen egymásnak . . . mindezeknek fölébe pedig öltözzétek föl a szeretetet, mint a mely a tökéletességnek kötele.” Majd hozzáfűzte: „És a Krisztus békessége uralkodjék a szívetekben” (Úf). Az ilyen megbocsátásra kész szellemmel biztosan meg tudjuk őrizni a gyülekezet egységét és szentségét (Kolossé 3:12–15).

 

Ezeket a részleteket természetesen JT. kiadványaiból böngésztem, annak az érzékeltetésére, hogy a rabszolgaosztály mennyire harcol a pletykálkodás ellen.......

S én ezzel az utolsó pontig egyetértek –  mindig is képviseltem szóban és tettben egyaránt ezen véleményemet....

Ugyanakkor az elmélet mint általában teljesen más Jehova Tanuinál mint a praxis.

Vagyis mást prezentálnak, és mást cselekszenek

A legegyszerűbben kifelyezve: "vizet prédikálnak s bort isznak" ......

Igen, közhírré  teszem, hogy Jehova Tanui semmiben, de  semmiben sem különböznek más egyházak tagjaitól a pletykálkodás és a  rágalmazás tekintetében,  sőt.....talán még inkább.....

S hogy miért szögezem le ezt ily radikálisan mindjárt az értekezésem elején, még a felvonultatott gondolatmenetet  és bizonyítékokat  megelőzve  ?

Mert Jehova Tanui is nagyon szívesen beszélnek mindjárt az elején az érdeklődőknek a náluk megfigyelhető erkölcsösségről,  összehasonlítva  azt más egyházak erkölcstelenségével....

 

De kezdjük  csak  szépen  sorban az elején, hogy amit írásba foglalok, az mindeki számára érthető is legyen .

Mikor  az igazsággal kezdtem  ismerkedni  / többek között/, Jehova Tanui azzal ragadták meg figyelmem,  hogy milyen erkölcsösek.

Sorolták a dolgokat,.......... majd elérkeztek a témánkhoz.

Valójában miben segíti a templomba járás a híveket ? / föleg a katolikus egyház volt mindig pellengérre állítva. A történelemből tudjuk miért, és természetesen nálunk ezen egyház képviselői vannak túlnyomó többségben./

Nos milyen hatással van a templomba járás a hívőkre ?

Ha véget ér az Istentisztelet, az az első , hogy nekiállnak pletykálkodni,...

Megvitatják, ki volt ott, ki nem,..ki milyen ruhában volt, kivel mi történt....stb..........tehát  a pletyka....

Hát ilyen hatással van az Istentisztelet ezen vallások tagjaira,  ilyen hatással van Isten szava  a szívükre s elmélyükre,...

Vagyis  Isten szava  nem fejti ki rajtuk erejét.....

De nálunk, nálunk ilyen nincs....................

S ekkor ezzel  még egyet is értettem, s elhittem : Jehova Tanui erkölcsösek, mentesek az ilyen kicsinyes dolgoktól, olyan dolgoktól, melyekben  csak a  szellemileg gyermetegek  lelik örömüket.......

De  hogy mi is a véleményem  több évtizedes tartózkodásom után Jehova Tanuinál erről a témáról....?

Ha most mondaná  nekem egy Tanú  azt,  mit érdeklődő koromban mondottak, hát vissza kellene tartani magam attól, hogy valami csúnyát nem mondjak, hogy tűrtőztessem magam felháborodásomban, azt mondván a szemébe – ez szemenszedett  hazugság !

Erkölcstelenek, úgy pletykálkodnak s rágalmaznak, hogy semmi külömbséget sem látok abban amit tesznek, s abban, amivel annakidején - s természetesen most is, más egyházak  tagjait  vádolják...

E tekintetben ugyanolyan erkölcstelenek mint az általuk Nagy Babilonnak titulált vallások !

Semmi,  de igazán  semmi különbség ......

Engem az ilyen cselekedetek juttatak Jehova Tanui egyházán bévül a szervezet peremére !

A pletyka,  s természetesen  az azzal kéz a kézben járó rágalmazás...

S ezek a személyek, ki merem jelenteni, hogy gonoszak,/ akit ugyanis a másiknak való ártani akarás vezérel, hogy ártson, rosszat tegyen a másiknak, az igenis gonosz ember ! /

Mivel amit tettek, azt céltudatosan tették !

Ártani, torolni, pusztítani akartak !

Természetesen a gyülekezet felvigyázóinak a védelmét élvezve  mind a mai napig !

Természetesen  némelyek közülük gyülekezeti tisztségeket betöltőkként !

Természetesen  a gyülekezet köztiszteletben álló tagjaiként !

De ezen a fonalon,  e cikkben nem szertnék tovább menni......

Így hát  a figyelmet inkább a jelenlegi időszakra terelem, mikor is  már nem vagyok Tanú.

S ezt, egy érdekes telefonbeszélgetésre, és egy személyes találkozásra korlátozom.

 

Figyelemreméltó, hogy több  nyílt, vagy  szemtől szembeni kapcsolatom nem is volt Jehova Tanuival azóta, hogy nem vagyok Tanú, de mindkét találkozásom - beszélgetésem azt bizonyítja, a rendszer működik !

A pletyka az megy !

Talán egy hónapja volt egy telefonhívásom.

Egy testvér hívott fel ki tőlem távol lakik, s kivel én már egy  előző telefonbeszélgetés során közöltem, hogy ki vagyok közösítve...

Nos ez a testvér újból felhívott, s közölte hogy szeretett volna velem négyszemközt beszélni, de mivel nincs erre útja, inkább felhívott...

/Ezt értékeltem ./

De a lényeg,  ezt mondta: ha szednem kell a gyógyszert, akkor szedjem, ha a gyógyszer segít abban, hogy az Istennel való viszonyomat rendbehozzam, akkor szednem kell...s kétszer is megismételte...

S megkérdezte értem-e, mondtam értem...tudtam mire gondol..../ezek szerint ő is/ de nem  bántottam, nem vontam felelősségre, mivel tudtam az  őszinteség s a segíteni akarás vezérli, s nem ő a hibás.....

Én megköszöntem hogy felhívott, s igazán értékeltem, hiszen tudjuk nem akármi egy kiközösítettet  felhívni telefonon vagy találkozni vele.

De mit is foglalt magában  ez a rejtélyesnek tűnő telefonhívás ?

Vagyis -  " Hogy szedjem, a gyógyszert, hogy az Istennel való kapcsolatomat rendbehozam...."

Nos gondolkodtam...

Ez a testvér kapcsolatot ápol a volt gyülekezetem egyik felvigyózójával....nem tudtam,  de az internet árulkodik....valószinű hogy mikor közöltem vele, hogy kiközösítettek, nem tudott nyugodni....S hogy mit tett ? Fogta a telefont és feltárcsázta ezt a a felvigyázót, kit én a „gyilkosaim„ közé sorolok....

S most jön a lényeg....hogy  a pletykálkodás mennyire átitatja a szervezetet..

Volt időszak mikor szedtem antidepresszánst...de erről nem sokan tudtak...csak egy két felvigyázó, de nem is ebből a gyülekezetből....igen kezeltettem magam, igaz nem sok sikerrel, vagyis szinte semilyen sikerrel...

S meg kell hogy jegyezzem, azóta vagyok jobban, mióta nem vagyok a szervezet tagja, mióta nem bántalmaznak a „szerető“ testvéreim, mióta nem látom azt a rengeteg képmutatást, Krisztustalanságot..

Tehát igen, kaptam szakorvosi kezelést depresszióra s gyógyszereket is szedtem, melyről csak egy két vén tudott, de  nem is a szóbanforgó gyülekezetből !

 Akkor honnan  tudott ezekről a „gyógyszerekről“ a telefonáló testvér ?

Miért vetette fel ezt a témát ?

Mivel tudomást szerzett róla !

De kitől ?

Hát az említett ismerős felvigyázótól !

De miként, ha én neki ezekről a dolgokról sosem beszéltem .. ? / hülye lettem volna/ ....

Hát akkor csakis azoktól a vénektől, kik erről egy másik gyülekezetben tudtak....

Akkor most összegezzünk:  a peltykálkodásnak  hány állomását - pontját  figyelhetjük meg ?

Az egyik gyülekezet felvigyázója   /ki már azóta ugyanabban a gyülekezetben szolgál/, elmondja a másik gyülekezet felvigyázójának, ki elmondja egy ismerős testvérnek aki telefonon felhívta...

Ha  egy orvos tenne  ilyet, hogy egy betegéről beszél, mit sértene ?

Az orvosi etikát minimum......

Ha Jehova Tanuja felvigyázója tesz ilyet mit sért ? /írtam erről egy cikket  még májusban, a gyülekezeti felvigyázók és a titoktartás címmel.../

Tehát újból a kérdés: mit követ el egy felvigyázó ha ilyesmit tesz ?

Mindent és semmit !

Minden erkölcsi, emberi és jogi határt átlépett, ugyanakkor semmit sem, mivel nekik mindent szabad, következmények nélkül, ők szellemtől felkent felvigyázók .......

De a nekem telefonáló testvér akkor milyen következtetést vonhatott le az információk alapján,  mellyel a felvigyázó testvér szeretettel ellátta ?

Hát magyarán szólva : elment az eszem, mivel nem szedem a gyógyszereimet, s emiatt jutottam oda ahol vagyok...

Hát szép.....

Ne is folytassuk !

S higgyétek el, ez nem képzelgés, vagy csak egy eszement ember agyszüleménye...

Ez a valóság, túl jól ismerem ezt a közösséget !

A másik eset egy orvosi rendelőben játszódott le....

Egy testvérnővel találkoztam ki igen beteges, ritkán látogatja az összejöveteleket.

Én annakidején sokszor látogattam, imádkoztam vele.....

Láttam örül a találkozásnak, s én is örültem, hiszen jól nézett ki...

De a második mondata az volt, hogy tudja mi lett velem, s tudja mit tettem, s meg is mondta.......

Nos ha egy tevérnő, ki nem tartozik a gyülekezet kemény magjához, ki alig jár összejövetelre, tudomást szerzett rólam s „ tettemről“, akkor a kemény mag mi mindent tudhat......

Igen a kemény mag, mely a felvigyázóktól s azok feleségeitől kapja  a tuti információkat, s azt természetesen önzetlenül és szeretetből megosztja másokkal is......

De nem, nem bántottam ezt a tevérnőt sem, szerettem őt, őszinte volt, közel sem gonosz, közel sem olyan mint azok, kik arról tehetnek, hogy a gyülekezet lényegében egy nagy pletykafészek.....

Még ehhez a tevérnőhöz fűzném, megkérdezte mikor megyek vissza ?

Mit gondoltok mit válaszoltam ?

Mondtam egyenlőre nem úgy néz ki a dolog ......

Szegény  megkérdezte, legalább egy év ?

Mondom  egyenlőre nem olyan a helyzet !

Nem mondtam egy árva rossz szót sem neki, nem romboltam a hitét, nem ócsároltam a véneket  a gyilkosaimat, pedig láttam, hogy csüng az ajkamon, ....de nem tettem...

Ez a kegyes hazugság, vagy a zord valóság elmélete.....

Tudom, neki szüksége van a szervezetre, a testvérekre, a hitére melyet évtizedeken át ápol és őriz.....ez tartja életben, ez számára a remény - élete célja !

S akkor én, mint  sértődött, megbántott, elárult halandó,  önös célból vegyem el mindezt tőle ?

Szemétség lenne !

S hogy nem álszentség -e,  hogy itt mily nagy a „pofám“,  szemtől szembe ugyanakkor hallgattam ?

Nem, sokkal rosszabbat tettem volna, ha megszólalok, lehet halálos sebeket ejtettem volna rajta,....

Csunyát mondok: de így  talán  el lesz élete végéig reményében s relatív boldogságában.......

Az ilyen oldalakra az ilyen személyek nem látogatnak el, tehát ezek az oldalak nem az ilyen személyeknek szólnak.

S én még véletlenül sem  akarom elvenni a hitüket, kapcsolartaikat, bizalmukat, reményüket , mivel ez az egyetlen,  amivel  talán még rendelkeznek.....

Nem akarom a saját  bosszúvágyam,  igazságszolgáltatásom  áldozataivá tenni őket !

Akkor nyomorult lennék, semmivel sem különb mind azok, kiket bírálok....

Ez mindenkinek a saját harca, melyet önmagának kell megvívnia elsősorban önmagával, ugyanakkor nem pusztítva másokat......

De vissza a témához, vagyis a pletykálkodáshoz.

Két találkozás, s mindkét eset tanusítja :  a rendszer  hibátlanul működik...

A pletyka s természetesen a rágalmazás az megy.....

Felfordul tölük a gyomrom.......

Nem, nem ezen két személytől, de az egész rendszertől, az egész erkölcstelen  rendszertől, egy oly rendszertől mely nem riad vissza más egyházakat rágalmazni, holott ő minimum ugyanolyan bűnös, ugyanolyan erkölcstelen !

Ilyesmire mondják, „ bagoly mondja verébnek....“

A bevezetésemben használt  cikkrészekkel, teljes mértékben egyetértek.

S nem azzal van problémám, hogy esetleg a vezető testület helytelen útmutatást nyújtana  Jehova Tanuinak, de azzal, hogy  még véletlenül sem alkalmazzák ezen útmutatásokat.

A felelősök  vagy szintén ebben a cipőben járnak, vagy szemet hunynak felette !

S a bibliáról akkor még nem is szóltunk....

Akkor  hát ne  feledjük  Jézus szavait : Lukács 16:10

„ Aki hű a kevesen, a sokon is hű az; és aki a kevesen hamis, a sokon is hamis az.“

Majd a Példabeszédek könyvét:

 „Aki vigyáz a szájára, megőrzi lelkét. Aki pedig nagyra nyitja ajkait, arra romlás jön” (Példabeszédek 13:3)

                                 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr778168054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2015.12.14. 05:01:38

2011-ben (áprilisban) én is írtam a pletykáról, jelentős részben azért, mert éppen a vének pletykálnak rólam - és teszik ezt azóta is. Akkor említettem, hogy a szervezet szerint van hasznos pletyka is.
Akkor, amikor írtam róla, megfogalmaztam (más valaki hatására), hogy a pletyka valójában egy másodlagos hírpiac, ahol nagyon jól lehet érdekeket érvényesíteni vagy beszerezni azokat az értesüléseket, melyekből hiány állt elő a formális kommunikációs csatornákon.
Az ilyen jellegű pletyka ezért vagy azt jelzi, hogy a hivatalos hírek nem elegendőek vagy azt, hogy valakik számolnak veled és védeni akarják a tekintélyüket veled szemben. Akármelyik is legyen, van benne annyi pozitívum, hogy legalább téged is megkérdez valaki és amit válaszként mondasz, az visszakerül a "gyülekezeti hírpiacra". Jó pár év tapasztalata mondatja velem, hogy az ilyen helyzetekből hosszabb távon csak nyertesként kerülhetsz ki. Miközben őket sok kötelem készteti hallgatásra, te nyugodtan elmondhatod az igazat és az sokkal nagyobbat fog ütni annál, amiket ők mondanak.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.14. 12:04:06

@l.gabi: Tetszik ahogy a dolgokat megközelíted....sajnos a pletykálkodásból azt hiszem mindnyájunknak kijutott - főleg ahogy írod - ha ennek komoly oka is van. Körülnéztem nálad, s megtaláltam az adott cikket.... ahogy több időm lesz figyelmesen elolvasom s természetesen jelzek.
Kellemes napot

l.gabi 2015.12.15. 05:36:08

Nem a saját bejegyzésem akartam ajánlani, mert más áll mögötte, mint amiről írsz, ezért nem is linkeltem - hanem az azóta szerzett élményeim összegeztem :)
Nekünk megvan az a lehetőségünk, hogy teljesen egyenes válaszokat adhassunk és ne hallgassunk el semmit. A véneknek nincs. Ezért ők akármit is mondanak, az általunk adott nyilatkozatok jobban fognak terjedni, így végső soron ők veszítenek. Ha rossz a kommunikációjuk a gyülekezettel, akkor ezt észre sem veszik.
Ráadásul a vének annyi hírt indítanak el, amennyit csak akarnak és általában azt vettem észre, hogy sokat beszélnek. Ehhez képest mi ritkán kapunk megszólalási lehetőséget, így ezen a gyülekezeti hírpiacon nagyobb értéket tulajdonítanak a megszólalásainknak.

Úgyhogy bármennyire is felháborító és sértő amit rólunk mondanak, hosszabb távon csak nyertesek lehetünk.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.12.15. 07:30:21

@l.gabi: Tetszik az időeltolódás...olyan mintha valakivel távsakkot játszanák/levelezős sakk/.... De értettem az első kommentedben is az utalást, s valóban végeredményben igazad van.....ennek ellenére elolvasom a cikkedet ......
Kellemes napot-ékszakát
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása