Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János

2015. október 22. 18:29 - Csakegyember

Pályafutásom Jehova Tanuinál III. rész

                                                  Szóval ott hagytam abba, hogy az édesanyám a dohányzásról való leszokás nehézségei miatt lelkiismereti okokból nem járt túl sokszor gyülekezetbe, és  anno,  a  vele tanuló nagyobbik nővérem is elmaradt a másik nővéremmel együtt, de ő később velem együtt visszament a gyülekezetbe azaz a kisebbik nővérem. A későbbiekben kb. 1999 tájékán, amikor állandó látogatója lettem a gyülekezetnek és talán annak vérkeringésébe kerültem, legalábbis abban a formában ahogyan azt ők lehetővé tették  számomra,  erre visszatérek mert ez a téma alkotja majd a szerves részét a történetemnek. Na mármost a nővéremmel elkezdtem járni, de már a tanulmányozást  befejeztem, sajnos az életem, azaz a valláshoz és Jehovához való viszonyom ezen a ponton kezdet valódi próba  és nehézségek kereszttüzébe emésztődni. Ugyanis az iskolai és más egyébb forrásból jövő nyomásokat nehezen viseltem és mivel a Jehova tanúi tanításai nem éppen az Isteni kegyelem és irgalom kimerithetetlen kutfőjéről adtak oktatást, ezen oknál fogva óriási önvád és az értéktelenség érzése kezdte eluralni az életem mindennapjait. Ehhez még nem kis részben a tökéletlen emberi mivoltomból adodó bűnök is hozzájárultak, amik persze nem voltak annyira súlyosak hogy azok valódi akadályai lehetek volna a hitéletem megélésének. De nálam sajnos mivelhogy fiatal voltam, 14 éves, és mert érzelmileg labilis voltam, sokkal katasztrófálisabban éltem meg azokat mint sokan mások. Ezen okokból, és mert méltatlannak tartottam magam, nem jutottam el a keresztségig, természetesen ezt így utólag nem élem meg ilyen negatívan sőt örölük neki :-) mert így nem prédikálhattam és nem terjesztettem a hamis szektikus jelegű, érzelmet és emberi életet pusztító  tanokat. Bár ez nem jelenti azt hogy nem szerettem volna vagy nem hittem volna abban amit tanultam és elhitettek velem. Épp ellenkezőleg, komoly vitapárbajokat vívtam a hitem védelmében többek között a rokonaimmal és más a vallásomat gyalázó és azt rossz színben feltüntető személyekkel. Nem tagadom számomra is voltak kellemetlen élethelyzetek amikor kénytelen voltam felszólalni a vallásom védelmében pl az iskolában, rokonokkal szemben,stb. De fontosnak éreztem megtenni mert ezt tanították nekem, hogy ilyenkor Jehováért szállunk síkra. Persze ez nem így van, de sajnos akkor ezt nem tudtam. Teltek az évek az általános iskolát elvégeztem, és ott volt a továbbtanulás kérdése. Én ezt mindenképpen egy szakmunkásban szerettem volna , és természetesen mint mindenki, én is törekedtem a legjobb oktatási szinvonalt biztosító iskolába bejutni. Nagy dilemma volt ez, mert ahol élek ott nem sok az ilyen oktatást biztosító szakiskola, egy volt ami minden szempontnak megfelelt volna, de volt egy kis gond, sőt nem kicsi,  nagy......mégpedig az, hogy az a iskola katolikus volt, hoppá.........! Mi legyen????? Higgyétek el ezt a döntésemet még ma is bánom mert  még kihat az életemre, persze negatívan . Rosszul döntöttem, nem abba az iskolába mentem, pusztán azért mert katolikus volt és mert egy évben kb 1 vagy 2 kötelező miselátogatást írtak elő. Értelmetlennek tartottam azt is, hogy a vének elé vigyem az ügyet, mert ők akkor azonnal a lelkismeretemre hatottak volna, és talán ultimátumot kaptam volna, vagy ez vagy az, más egyéb szempontot nem mérlegeltek volna sajnos akkor én sem.....Már bánom..:-(.Mindezek mellet szerettem a gyülekezetbe járni egy időben, de sajnos felkellet ismernem azt a szomorú és kijózanító tényt, hogy engem ott nem fogadnak be. De vitt a Jehovába vetett hitem és a meggyöződésem . A  gyülekezeti életem sajnos mindíg ugyanúgy egyhangulag telt, a passzivitás börtönébe zártak. Először még megértettem az okát , gondoltam talán azért mert még új vagyok és még nem bíznak bennem, de ahogy teltek múltak az évek semmit se változott a helyzet, sőt,  egyre rosszabb lett, és sajnos ezt nem beképzelem, így volt. A teljesség igénye nélkül azért elmesélnék néhány olyan bánásmódot amit el kellet szenvednem (Ne essék félreértés nem akarok a "nagy" áldozat szerepében tetszelegni, de az igazat írom és ezt nagyon rosszul éltem meg, persze ki ne élne meg ilyen helyzeteket rosszul?!)  Történt egyszer , hogy amikor megérkeztünk a nővéremmel a gyülekezetbe az előtérben álló és beszélgető akkor még elnöklő felvigyázónak nevezték az ő titulusát, nyujtottam felé a kezemet,  hogy köszöntsem és kezet fogjak vele. Az úgy reagált mintha nem is lettem volna ott, szó szerint semmit se reagált , mégcsak rám se nézett, egy szó se hagyta el a száját felém, hmmmm ennyit a kulturált viselkedésről. Persze tudom én, hogy elöször az öregebb nyújtja a fiatalabb felé de én csak köszönni akartam és megadni a tiszteletet felé, hát ő így értékelte .De ugyanennél az " úriembernél maradva" történt, hogy sokszor láttam az utcán, én előre köszöntem neki, ezt ő figyelembe se vette ment tovább. Vagy amikor úgy döntött ez személy, hogy nekem újra kell tanulmányoznom,  sajnos ő tanított és sok olyan képtelen és elképesztő tapasztalatom  volt vele ami megkérdőjelezi az ő nem hogy a felvigyázói, de még a keresztényi énjét is.....Volt rá precedens amikor a nővéremmel beszélt ez a személy nálunk, gúnyolodó és szarkasztikus módon utánozta a roma beszéd sajátos tájszolás stilusát , ami nem szokványos minden románál. Halkan jegyzem meg, ez nagyon sértő volt,  egy jelemtelen és korlátolt ember tesz ilyet, nem egy Jehova Tanúja aki felvigyázó és igaz kereszténynek vallja magát. Már ez is sok mindent  kezdet bennem megkérdőjelezni mert az amerikából jövő kiadványokban nem ez szerepelt, soha, hogy egy vénnek vagy egy tagnak így kell viselkedni egy másikkal vagy egy olyannal aki csatlakozni szeretne ........És persze még sok sértő célozgatásokat kaptunk tőle én és a nővérem, persze mindezt minden ok és előzmények nélkül. Voltam még mások kétszinű  és a jóindulat álcája mögé bujtatott álságos támadások céltáblája, ezek sokszor elgondolkodtatak, de mindíg azt gondoltam, Jehovát kell az első helyre tenni és nem a személyes sértődötségemből fakadó önérzetemet. Erre emlékeztettek a kiadványok és a szüleim is, és a "nagy igaz " Jehova Tanúi vének is, előadások és más programok révén. De ugyanakkor olyan igazságtalan eljárások mind a tanuló beszédeim el nem fogadása, semmilyen tanács vagy konzultáció nélkül, elkedvetlenitettek mindentől, és már nem vettem komolyan a gyülekezeti dolgokat, de még az "igazságba vetett hitem"megmaradt. Ekkortájt kezdett megvilágosodni számomra a rideg, a többség részéről megnyilvánuló magatartásaiból, és mert alig alig beszélt velem valaki vagy szólt hozzám a gyülekezetben,  hogy talán a roma származásom lehet a fő ok amiért nem engednek és nem segítettek az előrejutásban az egyházban való prosperálásom érdekében. Ezt amikor szóba hoztam vagy a nővérem, mindíg én voltam a bőnös mondván miért nem én kezdeményezek a felém teljesen ridegen és közömbösen viselkedő személyekhez?Hmmmmm....Sokszor kiábránditó volt ezeket a dolgokat átélni érdemtelenül, de méltóságteljesen elviseltük a nővéremmel, mindezek ellenére egyáltalán nem volt előny,hogy néhány rokonunk járt abba a gyülekezetbe sőt sokszor ez hátrány volt, mert ugyanis az ő beteges megfelelni vágyásuk legyőzte a rokoni "szeretet "legalapvetőbb megnyilvánulásait is. Ezt úgy tapasztaltuk például, hogy a kongreszusokon és a összejöveteleken nem ültek soha mellénk, vagy olyan is volt, hogy egyszer a nővérem füle hallatára hivta meg a nagynéném az egyik tanút és a családját, míg  neki nem szólt. Sőt továbbmegyek,  azelőtt ugyan ezek a rokonaink történetesen a nagynéném és lánya zaklatta és sértegette a két nővéremet, sokszor sírva jöttek haza a csipkelödő beszolásik miatt. Hogy romák uralkodnának abban a gyülekezetbe az elképzelhetetlen, mert romát csak mikrofon hordásra használtak, az én előrejutásomat is szabotálták éppen ezekért és ezek miatt.  Én és a nővérem kimaradoztunk a gyülekezetből lassanként és elfásultunk lelkileg és szellemileg, a nővérem ekkor már megkeresztelkedet. Szóval ő hozzá jöttek egy darabig a vének osztani az észt, hogy ezt meg azt igérte Jehovának, de az ő felelősségüket talán mondanom sem kell nem ismerték el soha. Ez idő tájt 2006-ot írtunk, a nővérem néha járt néha én is de egyre ritkábban , végül elmaradoztunk . A rideg közöny nagy  erővel tud hatni egy olyan emberre aki amúgy is értéktelenség és a méltatlanság sötét vermében küzd és minden vágya hogy meglássa a remény és a  szeretet segítő kezeit de ezt soha nem kaptam meg Jehova Tanúitól. Mamár hálás vagyok ezért nekik, mert így felnyitották a szemeimet és elkezdtem egyre világosabban és tárgyilagosabban látni az Igazságot ami nem egy oppurtunista hamis skandallumokat puffogtató emberek által alapított vallási szekta igazsága volt, hanem a valós Biblián alapuló ,és a tények által igazolt igazság volt. Erre kölönösen az tette fel a koronát, hogy az édesapám 2007-ben bekövetkezett halála alkalmával újra volt alkalmunk és lehetőségünk tapasztalni az ő  "keresztényi együttérzésüket". Egyetlenegy személy se jött el hozzánk hogy legalább lelkileg és az együttérzésével támogason minket, senki se.........Mikor a nővérem elment a gyülekezetbe feketében, egyből kapta a fejmosást miért megy feketébe ? stb. Lelki segítséget egyáltalán nem kapott,  sőt elment tőle a vén is amikor közeledett feléje  hmmm mégis mi ez? Már tudjuk és tudom báránybőrbe bújt lelki terroristák,  akiknek nincs más örömük az életben,  minthogy máson éljék ki önző hatalmi törekvéseiket és vágyaikat......Rájöttem nekem ez nem kell, a sok szellemi ellentmondás és bujtatott hamis igazságok leleplezték előttem a valódi kilétüket. Nővérem elkölönült, én 2006 végétől már nem jártam, egy öreg kisegitőszolgától eltekintve, soha egy vén se kérdezte vagy kérdezi meg, hogy mi van velem, de még az érdeklödés alapvető látszatát se  keltik bennem mint afféle "lelki pásztorok". Sokat segített még Johnny Joker blogja, ami végképp meggyözőtt arról, hogy a hit és az  igazság nem ott van, ahol azt néhányan elképzelik. Bárcsak minél többen rájönnének erre.......

Azóta én megtapasztaltam  a valódi Isteni kegyelmet és a biblia igaz mélységeit.Jelenleg egy jó gyülekezetet keresek ahol mindezeket megkapom, talán rá is találtam........Remélem ti is ......(y)

 

                                                                                                                                                                    János

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/api/trackback/id/tr378012801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.10.22. 21:44:28

Nem tudom lesz-e még folytatás (gondolom nem), ezért részemről megköszönöm, hogy leírtad a tapaszzalatodat.
Tudom nem ezért íródott, de én szeretném kifejezni együttérzésemet, mert sajnos tisztában vagyok azzal (vagyis az én tapasztalatom is az), hogy a romáknak többszörösen meg kell dolgozniuk a megbecsülésért, és annak megtartásáért mint azoknak, akik nem azok.
Sajnos ilyen világban élünk...
Minden jót kívánok neked János.

Egyúttal értékelem Csakegyember, hogy megengedted Jánosnak kiírnia magából a történetét nálad.

l.gabi 2015.10.23. 16:40:23

Ott folytatnám, ahol Marci befejezte.
Olvasva Csakegyember korábbi véleményeit, örvendek annak, hogy szóba elegyedtél és hajlandó voltál megismerni János véleményét a kérdésről. Ez egy nemes tett volt a részedről, amire sajnos alig akad példa a köreinkben.

Jánosnak meg szeretném üzenni, hogy tudom miről ír. A felmenőimnek köszönhetően a lengyel, a német, az szláv, a magyar és a zsidó vér mellett cigány vér is folyik az ereimben (amennyiben lehet a vérnek származása) és ennek köszönhetően bőven volt alkalmam megtapasztalni mit jelent egy sokak szemében megvetett csoport tagjának lenni. Bár állítólag "nem látszik" rajtam, de ha egy magát hívőnek mondó ember nagyon elkezd cigányozni, zsidózni vagy magyarozni, akkor szokásom említeni, hogy nekem mondja, érintett vagyok. Olyankor mondják, hogy "nem látszik rajtad, akár le is tagadhatnád". Sajnos azt kell mondjam, hogy amit a szervezeten belül megéltél, attól a szervezeten kívülre került emberek többsége sem mentes. Ha találsz olyan gyülekezetet amelyik nem rasszista, nem kirekesztő és nem gyűlölködő, akkor majd írd meg nekem is :)

rovargyilkos 2015.10.23. 17:09:42

Köszönöm az észrevételeteket :-) én is hálás vagyok csakegyembernek,hogy kíváncsi volt,másrészt javasolta ,hogy beszéljem ki a tapasztalataimat,sajnos nem sok pozitív élményben volt részem ,sok mindent le se írtam ,mert annyira felkavaró vissza emlékezni rájuk.Remélem lesznek emberek akik tanulhatnak ebből a történetből ,mert én sokat tanultam például azt,hogy nem mindenki keresztény aki annak vallja magát ,és nem minden mosolygós ember jó ember,nem mintha nem lettek volna olyan emberek akik tiszta szívből és őszintén viszonyultak hozzám ,de sajnos ők kevesen voltak .Kedves Gabi remélem találok olyan gyülekezetet és megírom (y)

Siculus 2015.10.27. 19:52:30

Nálunk teljesen más a helyzet a romákkal kapcsolatba.Most vasárnap volt TORDÁN a kőrzetkongresszus és mindőssze három keresztelkedő volt és roma származású.Ebből is látszik hogy jelenleg ők a legfogékonyabbak a prédikálásra. Nálunk kiemelt státuszban vannak ,programokat tartanak sőt még kongresszuson is kapnak programrészt.Talán az a magyarázat erre ,hogy mi magyarok is hátrányos helyzetbe élünk a románok kőzőtt és ha konfliktus volt a magyarok és románok kőzőtt a romák mellénk álltak.

a századik juh 2015.10.28. 05:58:24

@Siculus: Tapasztalat, hogy a mindenkit szerető, krisztust követő tanúk 99%-a simán rasszista, tisztelet a kivételnek. Hátég ha egy büntetett előéletű, ngydarab, tetovált roma férfiről van szó. na, akkor mindent eltipor a rasszizmus.

a szegregált területek bemunkálása: ha végigfuttatjuk a szemünket a leamortizálódott házakon, végigszaladunk az tcán, és nem jön ki senki bibliatanulmányozást kérni, akkor be van munkálva. 4 azaz 4 évig nem vette fel senki a szegregált utcákat, egy, csak egy legény...

pedig, ha őszinte akarok lenni, a kedveség, a szeretet, az ÖRÖM sokkal jobban látható egy roma emberen. Engem első alkalommal egy roma hívott be a házába, ők sokkal közvetlenebbek ilyen téren,

szomszédos gyülekezet területének kb felét romák lakta területek teszik ki.

Hány roma van a gyülekezetben? igen, 0.
amikor nemrég a rasszizmusról volt szó, fényezték magukat, és osztották az észt nagyon.

Feltette egy vendég-testvér a kezét, és dramatizálva előadta, hogy egy tíz fős kigyúrt roma társaság elindul a királyságterem felé, ideuton sok testvér, aki szintén ide jönnek, látják a csoportosulást. a királyságterem előtt beszélgető testvérnők észreveszik a csoportot... szolnak a véneknek... a romák csak jönnek, jönnek...

Mit szolna a gyülekezet, ha bejönnének a királyságterembe?

az elnöklő szerint örülnének nagyon.

Akkor hogyhogy nincs itt egy roma sem?

A program után nem egyen odamentek, és elmondták, hogy úgy rasszista a gyülekezetük, ahogy van: ott is csak egy testvér járt...

csaposnak 2015.10.28. 18:41:46

@rovargyilkos: üdv. én is köszönöm, de kérdeznék is, azt írod
"1999 tájékán, amikor állandó látogatója lettem a gyülekezetnek és talán annak vérkeringésébe kerültem, legalábbis abban a formában ahogyan azt ők lehetővé tették számomra, erre visszatérek mert ez a téma alkotja majd a szerves részét a történetemnek."
mit értesz azon, hogy bekerültél a vérkeringésbe és
mi az a forma amit lehetővé tettek számodra ?
vagy nem figyeltem ?

Siculus 2015.10.28. 20:09:39

@a századik juh: Biztos igazad van nem vitatom.Nálunk tényleg megbecsülik a romákat mert csak ők szaporitják a gyülekezetet.Magam is sokszor ültem a gyülibe egy sátoros cigány család mellé .Tiszták voltak ,kedvesek és a gyerekek csendesek.Imádtam ahogy cigány akcentussal románnal keverve a saját szavaikkal válaszolgattak a gyülekezetbe.Mivel vallasilag hontalanok a kisegyházak soraiba nagyszerüen beolvadtak.

rovargyilkos 2015.10.29. 16:00:40

@csaposnak: Azért írtam,hogy ezek a témák töltik a történetem jó részét mert ,a Jehova tanúinál eltöltött kb 6-7 évem negatív tapasztalatait próbáltam annyi sorba sűríteni amennyibe lehetett . Vérkeringésbe be kerülés alatt azt értetem,hogy akortól kezdtem folyamatosan járni gyülekezetbe és részt venni a teokratikus eseményekbe pl kongresszusok,teokratikus iskola ,stb. "Amennyire lehetővé tették"ez alatt azt értetem,hogy úgy vetem részt a gyülekezet életébe és annak társadalmni vérkeringésébe ahogyan lehetet hiszen a történetem arról szól hogy roma ként milyen nehézségekbe ötköztem és mennyi akadályt kelet áthidalnom annak érdekében hogy valamenyire "be fogadjanak" természetesen ez nem rajtam múlt én mindent megtettem annak érdekében ,hogy elfogadjanak és a gyülekezet teljes jogú tagjává váljak ez nem sikerült mert bármit tettem nekik nem volt jó semmi és mindíg találtak bennem valami ki fogást volt olyan is hogy a hajamba is bele kötöttek mondván túl sok zselét használok.....szóval ilyen és ehhez hasonló helyzetek voltak és már elegem volt nagyon egy pont után ,ráadásul mind ezt tetézték azzal hogy egyáltalán nem törődtek velem mint más érdeklödőkkel, engem mindenki melözött és amikor ezt szóvá tettem én vagy a nővérem akkor engemet hibáztatak ezért mondván kezdeményezzek én .......Hát valami ilyesmit értettem ez alatt........köszönöm mindenkinek az érdeklődést és a komenteket.......(y)

a századik juh 2015.10.31. 16:27:45

@rovargyilkos: Nézd meg a séróm: a zselévelneke m is volt gondom, illetve a véneknek.
Tiszta divatszakon végzett polihisztorok.

Érdekes, hogy a kongresszuson az egyetlen értelmes előadó szájából az hangzott el, hogy ha valaki szabályokat szaba gyülekezetében az öltözködésre, az a hatalmaskodás jele.

SENKI NEM ISMERT MAGÁRA BENNE!!!

Ugyanúgy folytatták.

A fővén lánya bezzeg csücsükélhet napszemcsiben az összejövetelen.

Az a baj.

rovargyilkos 2015.10.31. 19:19:07

@a századik juh: Nem csak napszencsiben ,de még rövid térden aluli szoknyában is,és enni szabad neki.....Nagy elöny ha vén a papa....Üdvözlettel......

a századik juh 2015.10.31. 20:17:46

Jaja, volt baj, amikor az emelvényen lecsüccsent, szoknya fel combközépig, és úgy tartotta a 2-es számút, az emberek felé fordulva...

rovargyilkos 2015.11.01. 22:25:16

Az kelemetlen lehetet...:-) Neki.....

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.11.03. 19:40:47

@rovargyilkos: Kedves János, megköszönném neked saját, s mindazok nevében kik szintén itt voltak de nem kommenteltek, hogy megosztottad velünk tapasztalataidat. Nem egyszerű dolgok ezek, s ahhoz is erő kell, hogy ezekről a dolgokról az ember egyáltalán, nem még hogy nyíltan tudjon beszélni....köszönjük.
Én sem kommenteltem, mivel ez a Te posztod volt, s nem akartam "beleavatkozni".....

Tisztelettel csakegyember

rovargyilkos 2015.11.05. 19:12:32

@Csakegyember: Köszönöm,és azt is hogy lehetőséget adtál rá ,hogy megosszam a tapasztalataimat és mivel kiváncsi vagyok a véleményedre nyugodtan ki fejtheted,nyitott vagyok mindenkiére......(y) :-) Tisztelettel......

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.11.05. 19:45:33

@rovargyilkos: Az elnöklő személyéhez lenne hozzáfűzni valóm: a közegemben ilyennel nem találkoztam....egy primitív ember viselkedése-lehet valaki majd azt mondja, pont én állítom ezt, de így van....egy bunkó és sajnálom, hogy vele kellett találkoznod-vagy éppen szerencse ?
Igaz találkoztam olyannal, ki kisebb - zárt közösségben kivillantotta a romák iránti ellenszenvét/ nem én voltam /...de nálunk is az a helyzet ahogy Siculus írta, a romákat inkább felkarolják.... szinte ugyanazért amit Siculus kifelytett.....nagyobb a növekedés a romák körében ...
Különben szerettem volna még a témáról írni, de egyenlőre nem fogok....talán a jövőben, most jegelem....Szerintem sokan örülnek az írásodnak, jómagam is...
S még ha úgy tűnik nincs velem minden rendben az embertársaim részrehajlás nélküli szeretetével, csak arról írok, amit átéltem.....sajnos néha nagyobb hévvel mit azt az olvasók megtudnák emészteni...
Kellemes estét kívánok

rovargyilkos 2015.11.06. 17:33:37

Köszönöm ,az együtt érzésedet ,nem túlzok ez az ember tényleg olyan amilyennek leírtam,talán ha nem ilyen ez az ember és mellettem áll ahogy tette ezt azokkal akikhez érdeke fűzte akkor talán még mindig ott vagyok.Azért örölük annak hogy nem így lett. Szerintem nem ,csak hogy primitív hanem részre hajló is ,mert ahogy mondtam azokkal rendes akik úgy táncoltak ahogy ő fügyölt nekik,magyarán valamilyen formában segítette őt ez szerintem nagyon erkőrcstelen dolog egy olyan embertől aki magát" igaz "kereszténynek vallja.Sajnos a mi gyülekezetünkben nem segítették a romákat mert ha gy lett volna én ott vagyok még most is ,bár így jó szerintem, annyi mindenesetre biztos hogy még a romák által lakott területeket sem nagyon akarták be munkálni ezt a nővérem is elmondta és onnan is tudom hogy én magam is ilyen helyen laktunk anno és nem igazán sőt soha nem láttam arra egy jehova tanúját sem. Még annyit ,hogy a nővérem is ő miatta hagyta ott a szervezetett ,ha valakit érdekel elmesélem mi történt. A szomszédos gyülekezetbe ahogy hallótam egészen más volt a romákhoz való viszonyuk több vegyes házaságról is tudok onnan ,de ez nálunk ha nehéz is de lehetetlen dolognak számított pl tetszett nekem egy Niki nevő lány aki még csak köszöni se volt nekem soha képes hiába üdvözöltem őt és az édesanyát ez a lány valószinüleg presztizs veszteségnek könyvelte el a velem való bármi nemű kontaktot.Sajnos ilyenek voltak sokat tudnék még írni. Kíváncsi vagyok a te és mindenki véleményére és remélem tényleg profitálhatnak a tapasztalataimból ezért osztom meg szia...........(y) vigyázz magadra.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.11.06. 20:22:36

@rovargyilkos: Nyugdtan írd meg a többit is, hiszem a témához tártozik...engem kiváncsivá tettél....Ha hosszú, megint kitesszük egy posztnak...
S az az ember tényleg erkölcstelen, találkoztam ilyennel, csak más szempontból...igazad van teljse mértékben...
Kellemes estét kívánok

Virágvirág 2015.11.21. 01:12:45

@Csakegyember: @rovargyilkos: "Kedves János, megköszönném neked saját, s mindazok nevében kik szintén itt voltak de nem kommenteltek, hogy megosztottad velünk tapasztalataidat."
Én sem kommentelem, de nagyon köszönöm a posztot. Minden jót János.
Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben....Arany János
süti beállítások módosítása